تبیان، دستیار زندگی
آیكون ICQ همچون آیكون وضعیت اتصال به اینترنت، در پایین صفحة ویندوز در نوار وضعیت دیده می‌شود. شما می‌توانید با كلیك آیكون ICQ در نوار وضعیت، پنجرة اصلی ICQ را باز كنید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزودن اشخاص به لیست تماس خود

آیكون ICQ همچون آیكون وضعیت اتصال به اینترنت، در پایین صفحة ویندوز در نوار وضعیت دیده می‌شود. شما می‌توانید با كلیك آیكون ICQ در نوار وضعیت، پنجرة اصلی ICQ را باز كنید. یكی از كاربردهای ICQ اطلاع‌یابی مداوم از وضعیت اتصال افرادی است كه به لیست تماس خود اضافه كرده‌اید. شما می‌توانید با افزودن اشخاص به لیست تماس خود در ICQ ، از آنها هر چند وقت یك‌بار اطلاع یابید و با آنها گفتگو كنید.

برنامة ICQ را راه‌اندازی كنید

افزودن اشخاص به لیست تماس خود

اگر آیكون ICQ در پائین صفحة ویندوز كنار ساعت دستگاه مشاهده نشود، باید برنامة ICQ را اجرا كنید. منوی Start را باز كرده و نشانه‌گر ماوس خود را بر روی All Programs نگه‌دارید و از زیر منوی ICQ ، گزینة ICQ را كلیك كنید. با راه‌اندازی ICQ آیكون مربوط به آن به آیكون‌های نوار وضعیت اضافه می‌شود.

باز كردن پنجره اصلی ICQ

زمانی كه برنامه ICQ را اجرا می‌كنید آیكون آن در نوار وضعیت ویندوز به نمایش درمی‌آید. روی این آیكون دو بار كلیك كنید تا پنجرة اصلی برنامة ICQ به نمایش درآید.

افزودن اشخاص به لیست تماس ICQ

افزودن اشخاص به لیست تماس خود

برای جستجوی افرادی كه جزء بانك اطلاعاتی كاربران ICQ هستند، روی دكمة Add كلیك كنید.

شروع جستجوی اشخاص

افزودن اشخاص به لیست تماس خود

شما می‌توانید با تایپ آدرس Email، نام مستعار، نام، نام خانوادگی، شمارة ICQ یا تركیبی از چند پارامتر جستجو، كاربر یا كاربران مورد نظرتان را بیابید. پارامتر جستجوی مورد نظرتان را حداقل در یكی از كادرها تایپ نموده سپس دكمة Search را كلیك كنید. در صورتی كه مایلید جستجو تنها از میان كاربرانی كه در حال حاضر آمادة گفتگو از طریق ICQ هستند صورت گیرد، گزینة Online Only را فعال كنید.

شخص مورد نظرتان را به لیست تماس اضافه كنید

افزودن اشخاص به لیست تماس خود

برای اینكه ارسال پیغام توسط ICQ راحت‌تر شود، می‌توانید افرادی را كه می‌شناسید (یا حتی نمی‌شناسید...) به لیست تماس خود اضافه كنید. برای این كار روی شماره ICQ طرف مقابل دو بار كلیك كنید.

بررسی اطلاعات كاربران

افزودن اشخاص به لیست تماس خود

برای اینكه دربارة یك كاربر اطلاع بیشتری بیابید روی شمارة ICQ آن شخص راست كلیك كرده و User Details را از منوی باز شده انتخاب نمایید.

حذف یك كاربر از لیست تماس

افزودن اشخاص به لیست تماس خود

لیست تماس شما در پنجرة اصلی ICQ دیده می‌شود. برای حذف یك كاربر از لیست تماس روی نام مستعار آن شخص در پنجرة ICQ راست كلیك كرده و گزینة Delete را از منوی باز شده انتخاب كنید.