تبیان، دستیار زندگی
Plug-in ها به مرورگر كمك میكنند تا انواع مختلفی از فایلهای چند رسانه ای را نمایش دهند. در این كار عملی، از كادر محاوره ای Plug-in Properties برای تعبیر كردن یك فایل به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از Plug-in استفاده كنیم؟

Plug-in ها به مرورگر كمك میكنند تا انواع مختلفی از فایلهای چند رسانه ای را نمایش دهند. در این كار عملی، از كادر محاوره ای Plug-in Properties برای تعبیر كردن یك فایل به صورتتی روی صفحه استفاده خواهیم كرد. این ارجاع به مرورگر می گوید كه plug-in مربوطه (در اینجا، اجرا كنند فایل صوتی) را اجرا كند و فایل را بدون باز كردن یك پنجره جداگانه اجرا كند.

نقطه درج را انتخاب كنید

چگونه از Plug-in استفاده كنیم؟

روی محل مورد نظر كلیك كنید و بعد از منوی Insert گزینه Web Component را انتخاب كنید. در این كار عملی، به یك فایل صوتی اشاره می كنیم كه كنترل های اجرا كننده صوت را روی صفحه ظاهر خواهد كرد تا بازدید كنندگان بتوانند این صوت را اجرا یا متوقف كنند و ولوم آن را تنظیم كنند. كنترل های كه روی صفحه ظاهر می شوند به اجرا كننده ای كه بازدید كننده برای باز كردن فایلهای صوتی در نظر گرفته است بستگی دارد .

كادر محاوره ای Plug-in Properties را باز كنید

چگونه از Plug-in استفاده كنیم؟

در كادر محاوره ای Insert Web Componets كه باز می شود گزینهAdvanced Controls ر اانتخاب كنید و بعد گزینه Plug-in را از پنجره فرعی سمت راست انتخاب كنید. بعد روی Finishكلیك كنید تا كار محاوره ای Plug-in Properties باز شود.

فایل مورد نظر را باز كنید

چگونه از Plug-in استفاده كنیم؟

روی دكمه Browse كلیك كنید تا كادر محاوره ای Select Plug-in Data Source باز شود. فایل چند رسانه ای مورد نظر را اتتخاب كنید و روی دكمه Open كلید كنید.

پیغام جایگزینی

چگونه از Plug-in استفاده كنیم؟

در كادر محاوره‌ای Plug – In Properties ، پیغامی تایپ كنید كه در مرورگر بازدیدكنندگانی ظاهر می‌شود كه برای نوع فایل انتخاب شده، Plug-in ندارند.

انتخاب تنظیمات طرح كلّی

چگونه از Plug-in استفاده كنیم؟

در قسمت Alignment ، تراز كلی را مشخص كنید. از گزینه‌های Horizonl Spacing و Vertical Spacing برای ایجاد فضای خالی پیرامون Plug- in استفاده كنید. همچنین می‌توانید یك خط مرزی دور Plug-in بكشید.

تغییرات را ذخیره كنید

چگونه از Plug-in استفاده كنیم؟

وقتی كه تمام تغییرات لازم را در كادر محاوره‌ای Plug-In Properties انجام دادید، روی Ok كلیك كنید تا تغییرات ذخیره شوند و ارجاع به فایل چند رسانه‌ای در صفحه درج شود. برای مشاهده كردن فیلم یا شنیدن فایل صوتی، روی برگه Preview كلیك كنید.

* توجه*

در نظر گرفتن مسأله سازگاری

در نظر داشته باشید كه بازدیدكنندگان باید مرورگر خود را طوری تنظیم كنند كه این نوع فایلی كه در صفحه قرار می‌دهید را باز كند. بهترین روش برای در نظر گرفتن مسأله سازگاری، این است كه بصورتی كه در بخش 4« مرتبط كردن فایل‌ها به یكدیگر با استفاده از هایپرلینك» مطرح شد، یك لینك به فایل چند رسانه‌ای مورد نظر ایجاد كنید. تصور نكید كه مرورگر هر بازدیدكننده ای طوری پیگربندی شده است كه از نوع فایلهایی كه در صفحات خود درج می كنید پشتیبانی می كنند.