تبیان، دستیار زندگی
اپلت‌های جاوا، به شما امكان می‌دهند تا تصاویر متحرك به صفحات خود اضافه كنید و صفحات تعاملی ایجاد كنید. بر خلاف انواع دیگر فایل‌های چند رسانه‌ای ، اپلت‌های جاوا برای بازدیدكنندگانی كه در انواع ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از اپلت‌های جاوا استفاده كنیم؟

اپلت‌های جاوا، به شما امكان می‌دهند تا تصاویر متحرك به صفحات خود اضافه كنید و صفحات تعاملی ایجاد كنید. بر خلاف انواع دیگر فایل‌های چند رسانه‌ای ، اپلت‌های جاوا برای بازدیدكنندگانی كه در انواع مختلف كامپیوتر، از جمله كامپیوتر شخصی، مكینتاش و ایستگاه‌های كاری یونیكس استفاده می‌كنند، یكسان ظاهر خواهند شد. اپلت‌های جاوا به Plug-in نیاز ندارند و فقط اگر مرورگر از جاوا پشتیبانی كند(اكثر مرورگرهای اخیر اینگونه‌اند) كافی است. قبل از شروع ، باید یك اپلت جاوا، download كنید. در این مورد به قسمت «توجه» در صفحه بعد مراجعه كنید.

اپلت را درج كنید

چگونه از اپلت‌های جاوا استفاده كنیم؟

یك صفحه وب باز كنید و روی محلی كه می‌خواهید اپلت را درج كنید كلیك كنید.

انتخاب اپلت جاوا

چگونه از اپلت‌های جاوا استفاده كنیم؟

از منوی Insert ، گزینه web Document را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ایInsert Web Component باز شود، از لیست Component type گزینه Advanced Controls را انتخاب كنید و از لیست Choose a Control ، گزینه Java Applet را انتخاب كنید و روی دكمه Finish كلیك كنید. كادر محاوره‌ای Java Applet Properties باز می‌شود.

اطلاعات اپلت را وارد كنید

چگونه از اپلت‌های جاوا استفاده كنیم؟

در فیلد Applet Source ، اسم فایل سورس جاوارا تایپ كنید. این فایل معمولاً پسوند .class دارد. در این مثال، فایل سورس ، Java clock . class است.(توجه داشته باشید كه اسم فایل‌های جاوا نسبت به بزرگی و كوچكی حروف حساس می‌باشد). اگر نمی‌خواهید این اپلت در همان دایركتوری صفحه ذخیره شود، مسیر دایركتوری مورد نظر را در فیلد Applet base URL تایپ كنید. در این مثال، فایل اپلت را در دایركتوری Classes ذخیره می‌كنم. اگر هم می‌خواهید صفحه و اپلت را در یك دایركتوری مشترك ذخیره كنید، این فیلد را خالی بگذارید.

یك پیغام برای مرورگرهایی كه از جاوا پشتیبانی نمی‌كنند ایجاد كنید

چگونه از اپلت‌های جاوا استفاده كنیم؟

یك پیغام در فیلد Message for browser without Java Support تایپ كنید. این پیغام بجای اپلت در پنجره بازدیدكنندگانی ظاهر می‌شود كه از مرورگرهای قدیمی‌تر استفاده می‌كنند.

اضافه كردن پارامتر

چگونه از اپلت‌های جاوا استفاده كنیم؟

اپلت‌های جاوا از پارامتر برای تعریف كردن خصوصیات خود استفاده می‌كنند. برنامه نویس، این پارامترها را تعیین می‌كند بنابراین قبل از اینكه آنها را اضافه كنید باید اینها را بدانید.(راهنمایی: بدنبال اپلت‌هایی بگردید كه دستورالعمل داشته باشند. متأسفانه ، همه اپلت‌ها بخوبی مستند سازی نشده‌اند). برای مقدار دهی به یك متغیر، روی دكمه Add كلیك كنید و بعد یك مقدار بر اساس مستندات اپلت، وارد كنید.

تنظیم كردن اندازه و طرح كلّی

چگونه از اپلت‌های جاوا استفاده كنیم؟

برای تراز كردن اپلت روی صفحه، یكی از گزینه‌های لیست Alignment را انتخاب كنید. بعد، مقادیر طول و عرض پنجره اپلت را در كادرهای Height و widht (برحسب پیكسل) وارد كنید. بعد روی دكمه OK كلیك كنید.

* توجه *

درباره اپلت‌های جاوا

بسیاری از برنامه نویسان، اپلت‌های جاوای خود را بصورت رایگان بر روی اینترنت قرار می‌دهند. در سایت‌های WWW.Jars.com و WWW.java. sun.com/applets می‌توانید اپلت‌های رایگان پیدا كنید.

Cut و Paste

در بسیاری از موارد، آسان تر است كه سورس جاوا را كه توسط طراح اپلت در دید HTML قرار دارد Cut (Ctrl+x) و Paste (Ctrl+r) كنید. كد سورس باعث می‌شود كه اپلت اجرا شود. اكثر اپلت‌های رایگان، دستورالعمل‌هایی در مورد قرار دادن اپلت در صفحه در اختیار شما قرار می‌دهند.