تبیان، دستیار زندگی
نوار ابزار Pictures ، یك ابزار برای بریدن قسمت‌های ناخواسته از یك تصویر دارد. قسمتی كه می‌خواهید حفظ شود را نگه می‌دارید و بقیه قسمت‌ها حذف می‌شوند. علاوه بر كم كردن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه تصاویر را قطع كنیم؟

نوار ابزار Pictures ، یك ابزار برای بریدن قسمت‌های ناخواسته از یك تصویر دارد. قسمتی كه می‌خواهید حفظ شود را نگه می‌دارید و بقیه قسمت‌ها حذف می‌شوند. علاوه بر كم كردن اندازه تصویر، این عمل، زمان download را كاهش می‌دهد زیرا اندازه فایل را از نظر فیزیكی، كاهش می‌دهد.

انتخاب تصویر

   چگونه تصاویر را قطع كنیم؟

تصویر مورد نظر را با كلیك كردن، انتخاب كنید. توجه داشته باشید كه نوار ابزار Pictures هم در پایین پنجره باز می‌شود.

ابزار Crop را انتخاب كنید

   چگونه تصاویر را قطع كنیم؟

روی ابزار Crop در نوار ابزار Pictures كلیك كنید. یك كادر خط چین با مربع‌های كوچكی در مركز تصویر ظاهر می‌شود.

تغییر دادن اندازه قسمت برش

   چگونه تصاویر را قطع كنیم؟

اشاره گر ماوس را روی لبه‌های كادر خط چین قرار دهید تا به شكل یك فلش دوطرفه درآید. بعد لبه‌های كادر خط چین را با ماوس بكشید تا این كادر، پیرامون قسمتی از تصویر كه می‌خواهید حفظ شود را فرا گیرد.

از اول شروع كنید

   چگونه تصاویر را قطع كنیم؟

برای ایجاد یك كادر برش جدید، روی تصویر كلیك كنید و با ماوس یك كادر بكشید. مانند مرحله 3، از مربع‌های برش برای تغییر دادن اندازه كادر استفاده كنید.

دوباره ابزار Crop را انتخاب كنید

   چگونه تصاویر را قطع كنیم؟

یك بار دیگر روی ابزار Crop كلیك كنید. به این صورت، قسمتی از تصویر كه خارج از كادر برش قرار داشت حذف می‌شود.

برگرداندن تصویر به حالت اول

   چگونه تصاویر را قطع كنیم؟

اگر تصادفاً قسمتی از تصویر را حذف كردید، فوراً Ctrl+z را بفشارید. یا ، قسمت باقیمانده را انتخاب كنید و روی دكمه Restore در نوار ابزار Pictures كلیك كنید.

* توجه*

برش به صفحات كمك می‌كند تا سریع تر بارگذاری شوند

برش، داده‌هایی را از فایل تصویر حذف می‌كند بنابراین هر چه بیشتر ببرید، فایل تصویر سریع تر بارگذاری می‌شود. همین مطلب در مورد كم كردن اندازه تصویر هم صدق می‌كند، البته اگر روی دكمه Resample در نوار ابزار Pictures كلیك كنید. به محض اینكه صفحه را ذخیره كنید، از شما خواسته می‌شود كه تصویر برش خورده را ذخیره كنید. با این كار، داده‌های غیرضروری از تصویر حذف می‌شود.