تبیان، دستیار زندگی
دكمه Flip و Rotate در نوار ابزار Pictures به شما امكان می‌دهند تا جهت تصاویر را تغییر دهید. وقتی كه یك تصویر را برمی‌گردانید، یك تصویر آیینه‌ای از آن ایجاد می‌شود (برای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه تصاویر را بچرخانیم؟

دكمه Flip و Rotate در نوار ابزار Pictures به شما امكان می‌دهند تا جهت تصاویر را تغییر دهید. وقتی كه یك تصویر را برمی‌گردانید، یك تصویر آیینه‌ای از آن ایجاد می‌شود (برای مثال، تصویر دست راست به تصویر دست چپ ایجاد می‌شود). ولی وقتی كه تصویری را می‌چرخانید، موقعیت تصویر در صفحه تغییر می‌كند.

انتخاب تصویر

چگونه تصاویر را بچرخانیم؟

روی تصویر مورد نظر كلیك كنید تا انتخاب شود. نوار ابزار Pictures در پایین پنجره ظاهر می‌شود.

چرخاندن به چپ

چگونه تصاویر را بچرخانیم؟

وقتی كه تصویر را وارد می‌كنید، ممكن است به جهت مورد نظر شما قرار نداشته باشد. مسأله‌ای نیست. برای چرخاندن تصویر به اندازه 90 درجه به سمت چپ (یا خلاف عقربه‌‌های ساعت)، روی دكمه Rotate Left در نوار ابزار Pictures كلیك كنید.

چرخاندن به راست

چگونه تصاویر را بچرخانیم؟

برای چرخاندن تصویر به اندازه 90 درجه به سمت راست ( یا در جهت عقربه‌های ساعت)، روی دكمه Rotate Right كلیك كنید. اگر روی دكمه Rotate Left كلیك كنید و بعد روی دكمه Rotate Right كلیك كنید، تصویر به حالت اول بر می‌گردد.

برگرداندن تصویر بصورت افقی

چگونه تصاویر را بچرخانیم؟

برای ایجاد یك تصویر آیینه‌ای از تصویر مورد نظر، روی دكمه Flip Horizontal كلیك كنید. بخاطر داشته باشید كه اگر تصویر شما حاوی متنی باشد، حروف این متن بصورت بر عكس نشان داده می‌شوند درست مثل وقتی كه یك اسلاید را بصورت اشتباه در پروژكتور قرار می‌دهید.

گرداندن تصویر بصورت عمودی

چگونه تصاویر را بچرخانیم؟

برای وارونه كردن تصویر، روی دكمه Flip Vertical كلیك كنید.

* توجه *

یك كپی ذخیره كنید

وقتی كه صفحه را می‌بندید، كادر محاوره‌ای Save Embedded Files باز می‌شود و به شما امكان می‌دهد تا تصویر ویرایش شده را تحت نام دیگری ذخیره كنید. این كار به شما امكان می‌دهد تا یك كپی از تصویر اصلی داشته باشید. فرض كنید كه یك تصویر را چرخاندید و بعد اندازه آن را تغییر دادید. اگر اسم این تصویر ویرایش شده را تغییر دهید، بعداً می‌توانید از تصویر اصلی استفاده كنید.