تبیان، دستیار زندگی
وقتی كه یك قالب صفحه فریم دار را باز می كنید هر هایپر لینكی كه ایجاد می‌كنید در یك فریم خاص قرار می‌گیرند. فریمی كه صفحه لینك شده در آن باز می‌شود، فریم هدف ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه در فریم از لینك استفاده كنیم؟

وقتی كه یك قالب صفحه فریم دار را باز می كنید هر هایپر لینكی كه ایجاد می‌كنید در یك فریم خاص قرار می‌گیرند. فریمی كه صفحه لینك شده در آن باز می‌شود، فریم هدف نامیده‌ می‌شود. شما می‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید تا صفحه لینك شده در فریم دیگری باز شود. همچنین می‌توانید لینك را طوری تنظیم كنید كه صفحه را در یك پنجره دیگر از مرورگر باز كند.

متن مورد نظر را انتخاب كنید

چگونه در فریم از لینك استفاده كنیم؟

صفحه‌ای كه حاوی فریم‌ها و متنی است كه می‌خواهید برای آن یك لینك ایجاد كنید را باز كنید. متن مورد نظر را های لایت كنید

هایپرلینك

چگونه در فریم از لینك استفاده كنیم؟

روی دكمه Insert Hyperlink در نوار ابزار Standard كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Insert Hyperlink باز شود. یا روی متن انتخاب شده كلیك راست كنید و گزینه Hyperlink را انتخاب كنید.

صفحه مورد نظر را انتخاب كنید

چگونه در فریم از لینك استفاده كنیم؟

برای اینكه صفحه مقصد لینك را انتخاب كنید، یكی از فایل‌های سیستم خود را انتخاب كنید یا آدرس سایت مورد نظر را در كادر Address تایپ كنید. در این مثال، می خواهم متن Home در فریم سمت چپ را به صفحه اصلی سایت لینك كنم.

فریم هدف را تغییر دهید

چگونه در فریم از لینك استفاده كنیم؟

برای انتخاب فریمی كه صفحه لینك شده در آن باز خواهد شد، روی دكمه Target Frame كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Target Frame باز شود.

فریم هدف را انتخاب كنید

چگونه در فریم از لینك استفاده كنیم؟

قسمت Current Frames Page ، صفحه جاری را نشان می‌دهد. روی فریمی كه می‌خواهید صفحه لینك شده در آن باز شود كلیك كنید. معمولاً همان فریمی كه متن لینك (متنی كه در مرحله 1 انتخاب كردید) در آن ظاهر می‌شود را انتخاب نمی‌كنید.

پیش فرض

چگونه در فریم از لینك استفاده كنیم؟

اگر می خواهید صفحه‌ای كه انتخاب كردید، صفحه پیش فرض تمام لینك‌ها شود، گزینه Set as Page default را انتخاب كنید. دو بار روی OK كلیك كنید تا تنظیمات شما در كادر محاوره‌ای Target Frame و كادر محاوره‌ای Insert Hyperlink ذخیره شود.

* توجه*

پنجره جدید

می‌توانید فریم هدف را طوری تنظیم كنید كه صفحه در یك پنجره جدید از مرورگر باز شود. در كادر محاوره‌ای Target Frame، گزینه New Window را از لیست Common targets انتخاب كنید.