تبیان، دستیار زندگی
این سوال ارتباطی به سوالات روزانه سایت تبیان ندارد! فقط قصد داریم شما را با گوشه کوچکی از عالم بی انتهای کائنات آشنا سازیم پس تنبلی را کنار بگذارید و شروع کنید به حدس زدن!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین حدس

(طی 13 هفته گذشته با مطلبی تحت عنوان  «فقط حدس بزن» سعی داشتیم با توجه به قرار گرفتن در سال جهانی نجوم شما را با زیبایی های فضای ماورای جو زمین آشنا سازیم و قسمتی از عظمت قدرت الهی را به تصویر بکشیم. این مطلب آخرین قسمت از این سری « فقط حدس بزن» ها می باشد و در آینده ای نزدیک با طرحی تازه از تصاویر نجومی در خدمتتان خواهیم بود.)

با دقت به این تصویر نگاه کنید:

فقط حدس بزن

خب !

خوب نگاه کردید ..!؟

به نظر شما این عکس قسمتی از چه چیزی یا بخشی از چه مکانی است؟

این سوال ارتباطی به سوالات روزانه سایت تبیان ندارد! فقط قصد داریم شما را با گوشه کوچکی از عالم بی انتهای کائنات آشنا سازیم پس تنبلی را کنار بگذارید و شروع کنید به حدس زدن!

لطفا قبل از خواندن پاسخ، حدس های خود را در قسمت نظرات وارد کنید تا ما و دیگران با تراوشات ذهنی شما بیشتر آشنا شویم!

(برای بزرگ دیدن تصاویر بر روی آن ها کلیک کنید)

فراموش نکنید که درست یا غلط بودن حدس های شما مهم نیست آنچه که ارزشمند است تنها تفکر بر روی خالق و ناظم این هستی است.

سحابی چشم گربه

در فضای بیکران میان ستارگان، سحابی رویایی «چشم گربه» در فاصله  3000 سال نوری از ما آرمیده است. چشم گربه (NGC6543)، یکی از مشهورترین سحابی های سیاره ای در آسمان است و در واقع نمایی است از مرگ پرشکوه یک ستاره خورشید مانند. احتمالا ستاره در حال مرگ مرکز این سحابی، در کشاش مرحله هایی مختلف، به طور منظم، مواد پدیدآورنده لایه های بیرونی را که شکلی ساده تر دارند، بیرون رانده است.  اما چگونگی پدید آمدن ساختار های پیچیده تر بخش های درونی همچنان چون معمایی باقی مانده است. عکس فوق پردازش دوباره ای است روی داده هایی که تلسکوپ فضایی هابل در نگاه خود به چشم گربه ی آسمان، آنها را ثبت کرده بود. شاید دانشمندان خیره به سحابی چشم گربه، آینده مختوم ستاره ی ما، خورشید را می نگرند، زمانی که وارد این بخش از زندگی ستاره ای خود شود و آنگاه سحابی سیاره ای خود را بسازد... چیزی حدود 5 میلیارد سال دیگر.

برگرفته از:

apod.nojum.ir

گردآوری و تنظیم:

اربابی فر