تبیان، دستیار زندگی
آیا شما تا به حال سال نو را به افرادی که در زمین نیستند تبریک گفته اید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال نو را به فضانوردان تبریک بگویید!

آیا شما تا به حال سال نو را به "افرادی که در زمین نیستند" تبریک گفته اید!؟

اشتباه نکنید، منظور سوال ما این نیست که شما سال نو را به موجودات فضایی یا فرازمینی ها تبریک گفته باشید، بلکه منظورمان این است که آیا تا به حال به فضانوردانی که در ماموریت های فضایی به سر می برند و در کره زمین حضور ندارند، سال نو را تبریک گفته اید!!؟

سایت ناسا امکانی را برای مردم سراسر دنیا ایجاد کرده است که از طریق آن می توانید به افرادی که اکنون در ایستگاه بین المللی فضایی به سر می برند کارت تبریک ارسال کنید.

شما با رفتن به این سایت می توانید یکی از 4 کارت تبریک زیر را انتخاب کنید و هرچه دل تنگتان می خواهد برای فضانوردان بنویسید!

کارت تبریک
کارت تبریک

کارت تبریک
کارت تبریک

بعد از انتخاب هر یک از کارت های بالا در سایت فوق، تصویر مورد نظر برای شما به نمایش در می آید. بر روی آن کلیک کنید تا پشت کارت برایتان ظاهر شود. مانند تمام کارت پستال های زمینی، برای این کارت تبریک نیز محلی برای چسباندن تمبر در قسمت بالا و سمت راست تدارک دیده شده است که شما می توانید تمبر مورد نظر خود را انتخاب کنید. مبدا کارت، سیاره زمین و مقصد آن، همانطور که پشت کارت نوشته شده است ایستگاه فضایی بین المللی است.

حال تنها کافیست شما متن مورد نظر خود را برای فضانوردان در قسمت مشخص شده بنویسید و پس از پر کردن محل در نظر گرفته شده برای نام و شهر محل سکونتتان، کارت را برای ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کنید.

ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station) یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از 15 کشور ساخته می‌شود. پس از تکمیل این پروژه، ایستگاه فضایی بین‌المللی ۴۵۰ تُن وزن خواهد داشت، و ۱۲۰۰ متر مکعب فضای کار، پژوهش و زندگی برای فضانوردان فراهم خواهد آورد که پرهزینه ترین سازه ساخته شده به دست بشر تا کنون خواهد بود.

منبع: http://www.nasa.gov/externalflash/postcard/

تنظیم برای تبیان: م.ح.اربابی فر