تبیان، دستیار زندگی
فرزند عزیزم، دوستان و رفقایت بالخصوص هم‏اطاقهایت را از طرف من سلام برسان، اگر با هم به تهران آمدید، آنها را به منزل بیار، موجب خوشحالی و مسرت ما است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه های استاد به فرزندانش

استاد مطهری و فرزندانش

نور چشم عزیزم، دختر گرامیم، خانم مطهری

سلامت و سعادت تو را از خداوند متعال همواره مسألت داشته و دارم.

فرزند عزیزم می‏گویند:

مرد خردمند هنرپیشه را

عمر دو بایست در این روزگار

تا به یكی تجربه آموختن

با دگری تجربه بردن به كار

ولی بعضی افراد آن چنان زیرك و باهوش‏اند كه گویی دو بار به دنیا آمده‏اند و این بار دوم است و بعضی افراد چنان‏اند كه با چند بار به دنیا آمدن هم تجربه نمی‏آموزند و من امیدوارم و از خداوند متعال مسألت دارم كه تو و سایر فرزندانم از گروه اول باشید.

دختر عزیزم! خداوند متعال می‏فرماید: «لئن شكرتم لا زیدنكّم و لئن كفرتم اِنَّ عذابی شدید» یعنی اگر نعمتی كه به شما دادم قدر دانستید و حق‏شناسی كردید، بر نعمات خودم بر شما، می‏افزایم و اگر دچار طغیان و سركشی و كفران شدید، نقمت جانشین نعمت می‏كنم.

امید و آرزوی من این است كه همه فرزندانم قدردان نعمتها و تفضلات الهی باشند تا روزبه‏روز خداوند بر تفضّلات خود و نعمات خود بیفزاید.

مرتضی مطهری

5/7/56

فرزند عزیزم، نور چشم مكرم، آقای علی‏آقا مطهری « و فقه اللّه‏ لما یحبّ و یرضی »

از خداوند متعال سلامت و موفقیت و حسن عاقبت تو را مسألت دارم.

فرزند عزیزم، دوستان و رفقایت بالخصوص هم‏اطاقهایت را از طرف من سلام برسان، اگر با هم به تهران آمدید، آنها را به منزل بیار، موجب خوشحالی و مسرت ما است.

در انتخاب دوست و رفیق فوق‏العاده دقیق باش كه مار خوش‏خط و خال فراوان است. همچنین در مطالعه كتابهایی كه به دستت می‏افتد، بر اطلاعات اسلامی و انسانیت بیفزا.

اگر جلسات خوبی در تبریز هست شركت كن. اگر كتابی از این دست لازم شد پیغام بده تا برایت بفرستیم. حتی‏الامكان از تلاوت روزی یك حزب قرآن كه فقط پنج دقیقه طول می‏كشد، مضایقه نكن و ثوابش را هدیه روح مبارك حضرت رسول اكرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) بنما كه موجب بركت عمر و موفقیت است ان شأاللّه‏. لازم به یادآوری نیست كه در انجام فرایض نهایت دقت را داشته باش.

والسلام علیكم و رحمة‏اللّه‏

مرتضی مطهری

19/2/56

منبع:

مجله پیام زن،‌ شماره 2

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.