تبیان، دستیار زندگی
براستی کی حقیقت غیبت ایشان را درک می کنیم؟! آیا هیچگاه به این نکته فکر کرده ایم که شاید هنوز 313 یار هسته مرکزی حکومت ایشان آماده و جمع نشده اند؟! آیا زمان آن نرسیده که برای تعجیل در ظهور ایشان قدمی برداریم؟ کاری بکنیم؟! شاید بپرسید چه کاری کنیم؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهری هدهدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین سحر سال 93 چه کاری انجام دهیم؟

نوروز

سال 93 با تمام خوشی ها و سختی هایش به اتمام رسید و تا چند روز دیگر سالی جدید را آغاز می کنیم.

به حق، مشکلات و کمبودهای زیادی را پشت سر نهادیم. مشکلات و پیروزی های سیاسی و اقتصادی و خانوادگی و شخصی.  و همه در پی رفع آن مشکلات و کمبودها بودیم. اما متاسفانه همگی یک کمبود اساسی را فراموش کردیم و اصلا آن را ندیدم. کمبودی که همه مشکلات و کمبودهای ما نشات گرفته از نبود آن است.

اما چند درصد ما متوجه آن بودیم؟ چند درصد بهش فکر کردیم؟ چند درصد برای حلش کاری کردیم؟

سالهاست در حسرت غیبت امام عصر(عج) روزگار را می گذرانیم و انگار نه انگار که همه هستی ما در غیبت است. و این که یک کاری بکنیم که ولو یک ساعت ظهور را جلو بیاندازیم.

انگار به نبودن اماممان عادت کرده ایم که در این صورت وای بر ما !! ولی انگار باید بپذیریم که به ندیدنش عادت کرده ایم. به این که در کنارش نباشیم عادت کرده ایم! به این که به دنیایی از سوالاتمان پاسخ صحیح داده نشود عادت کرده ایم!

و با صد تاسف به این که فقط برای امام عصر(عج) دعای اللهم کن لولیک را بخوانیم عادت کرده ایم!

براستی کی حقیقت غیبت ایشان را درک می کنیم؟!

آیا هیچگاه به این نکته فکر کرده ایم که شاید هنوز 313 یار هسته مرکزی حکومت ایشان آماده و جمع نشده اند؟!

آیا زمان آن نرسیده که برای تعجیل در ظهور ایشان قدمی برداریم؟ کاری بکنیم؟!

شاید بپرسید چه کاری کنیم؟

بیاییم در این شب زمین را برای آسمانیان آذین ببندیم. و همچون ستارگانی نورانی در آن سحر، در دامن سجاده ها مایه فخر خداوند بر ملائکش شویم. و ملائک را از این که نسبت به خلق انسان گله مند بودند را شرمنده کنیم

کارهای زیادی که می شود انجام داد. اما من یک پیشنهاد دارم.

همانطور که مطلع هستید آغاز سال 94 ساعت 2 و 51 سحر شنبه است. و اکثریت مردم ایران در آن شب بیدار هستند. بیاییم در آن شب زمین را برای آسمانیان نورباران کنیم؟ چگونه؟!

خاتم پیامبران ، مایه فخر زمین و آسمانیان حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند:

إِنَّ الْبُیوتَ الَّتِی یصَلَّى فِیهَا بِاللَّیلِ وَ یتْلَى فِیهَا الْقُرْآنُ تُضِی‏ءُ لِأَهْلِ السَّمَاءِ کمَا تُضِی‏ءُ الْکوَاکبُ الدُّرِّی لِأَهْلِ الْأَرْض.‏(إرشاد القلوب إلى الصواب، ج‏1، 92)

همانا خانه‏هایى که در آنها نماز شب و قرآن‏ خوانده مى‏شود آسمان را روشن می کنند همان طورى که ستارگان‏ درّى زمین را روشن می نمایند.

بیاییم در این شب زمین را برای آسمانیان آذین ببندیم.  و همچون ستارگانی نورانی در آن سحر، در دامن سجاده ها  مایه فخر خداوند بر ملائکش شویم. و ملائک را از این که نسبت به خلق انسان گله مند بودند را شرمنده کنیم.

بیاییم همگی در قنوت نماز وتر دست نیاز به سوی آن بی نیاز بلند کنیم و خاصانه و سر درد برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم. و برای سلامتی حضرتش تمنا کنیم.

چه سحر زیبا و نورانی خواهد شد که میلیون ها انسان در سحر دست به آسمان و با اشک دیدگان برای آمدن مهدی فاطمه(علیهماالسلام) زاری داشته باشیم.

امید داریم که ملائک دعای ما را آمین گویند و حضرت باریتعالی هم دعای ما روسیاهان را به همراه آمین ملائکش به کرم خودش اجابت بفرماید.

مهری هدهدی    

بخش مهدویت تبیان


مطالب مرتبط:

چرا نوروز؟

نوروز یعنى روز نو

نوروز در فقه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.