تبیان، دستیار زندگی
بسم الله اسم اعظم است. باید بدانید این ذکر چه حقیقتی دارد. با بسم الله همه کار می‎توانید انجام دهید. رحمن و رحیم دو تا کلمه است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منطق معاویه‎ها

منطق معاویه ها

ما برای رسیدن به کمالات انسانی، جز بهره‎گیری از توصیه‎های پیامبر اکرم و اهل بیت (علیهم‎السلام) که به سرچشمه پاکی‎ها و به منبع فیض، وصل هستند؛ راهی نداریم. علمای بزرگوار کسانی هستند که عمر خود را در یادگیری و فهم علوم دینی و فرمایشات اهل بیت(علیهم‎السلام) صرف کرده‎اند. در نتیجه برای تفهیم بهتر معارف باید از محضر این بزرگواران استفاده کنیم. آیة الله امجد یکی از این علما می‎باشد که در این مطلب برخی از توصیه‎های ایشان را می‎آوریم.

اثر بسم الله الحمن الرحیم

"بسم الله" اسم اعظم است. باید بدانید این ذکر چه حقیقتی دارد. با "بسم الله" همه کار می‎توانید انجام دهید. "رحمن" و "رحیم" دو تا کلمه است در بسط وجود و کمال وجود. این غذایی که ما می‎خوریم زهر است؛ اگر قبل از خوردنش "بسم الله الرحمن الرحیم" بگوییم شفا می‎شود، حتی قرآن بدون "بسم الله" زهر هم می‎شود.

اثر گناه بر هستی

علامه طباطبائی(ره) می‎گفت: «اگر یک کاه برداری، در همه عالم(هستی) اثر می‎گذارد!»؛ پس گناه کردن چه اثری بر هستی می‎گذارد؟

بر باد فنا تا ندهی گرد خودی را                                                       هـرگز نتوان دید جمال احـدی را

کسب رضایت مادر

حالا تا نصف شب برو بگو حسین، مادرت هم در خانه، دلش هزار راه برود. اگر مرجع تقلید مادرت هم  باشی، بدون رضایتش، نمی‎توانی پای منبر و عزاداری هیچ کسی بروی.

منطق معاویه‎ها

این منطق معاویه‎صفتان است که بگویند همه فدای من. اما منطق امام حسین(علیه‎السلام) اینست که من قربانی و فدای بقیه.

زیارت حرم امام رضا(علیه‎السلام)

حرم امام رضا(علیه‎السلام) رفتن مهم و اصل نیست، بلکه حرم در دل شماست. (اگر بدانید معنای این حرف چیست.) چطور قلب یک بنده گناهکار حرم انسان کامل و حرم الهی می‎شود؟ از خدا گشتی همه چیز از تو گشت .

نصایح آیة الله امجد.

تنظیم گروه دین و اندیشه تبیان، تهیه و ویرایش هدهدی.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.