تبیان، دستیار زندگی
.چون به خاطردلخوشی کسی رای نمی دهم.من بخاطر آخرتم دنیای دیگران راآباد نمی کنم.من رای می دهم پس به بهشت می روم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنده انتخابات منم
موفقیت

این روز ها صحنه دیگری از  انتخابات است.خوب یا بد،درست یا غلط،زشت یا زیبا.

اما آخر و نهایت این انتخابات چیست؟چه چیزی باید نصیب من وتو در پایان بشود؟پاسخ ها گوناگون است،

یکی می گوید سهم تو یک رئیس جمهور است.

دیگری می گوید سهم تو همین مشارکت است.

و...

اما من صریح می گویم به کم قانع نیستم .من اصلا آدمی اهل معامله و تجارت هستم.آن هم سود آور وهنگفت.می دانی من در مقابل یک رای که درصندوق می اندازم انتظارم فقط  بهشت است،بهشت!

 إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَةً یَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ

به یقین كسانى كه كتاب خدا را تلاوت مى‏كنند و نماز برپا داشته و از آنچه به ایشان روزى داده‏ایم در نهان و آشكار انفاق كرده‏اند، به تجارتى امید بسته‏اند كه هرگز زوال نمى‏پذیرد

امابهشت را به بها دهند نه به بهانه.عالمان وعارفان برای خودسازی و انسان شدن هزاران تلاش ورنج کشیده اند.آنها در طول یک روز ، مراقب تک تک کلمات خویش بودند زیرا این آیه قرآن کریم آویزه قلبشان بودکه: هیچ سخنى را بر زبان نمى‏آورد جز آنكه در نزد او فرشته مراقب حاضر و آماده‏(براى نوشتن) است

حال بسنج در این ایام روزانه چند هزار بار هیزم بسوی جهنم فرستاده ای  یادسته دسته ودامن دامن گل و ریحان به بهشت خویش روانه کرده ای!

آری ،مومن درهرگامی که بر می دارد به سوی بهشت می رود.بنا براین من بهشتم را به جهنم تبدیل نمی کنم. تو نیز مراقب باش سیلاب پیامک ها این روزها راهی دریای نور نمی شود ، بلکه رو به گنداب گناه و تاریکی دارد. شایدهم اکنون برایت پیامکی رسیدوخندیدی ،عجله نکن !سریع برای دیگران نفرست !سریع آن را از صفحه روزگار گوشی ات پاک کن.والا شیطان اینقدر وسوسه ات می کند تا بلغزی و بفرستی.می دانی برنده و بازنده انتخابات کیست؟اگر می خواهی تنها برنده تو باشی از پیامبر به حضرت علی (علیه السلام) بیاموز:

وفی وصیة النبی صلى الله علیه وآله لعلی علیه السلام قال: یا علی أفضل الجهاد من أصبح لا یهم بظلم أحد، یا علی من خاف الناس لسانه فهو من أهل النار، یا علی شر الناس من أكرمه الناس اتقاء شره وأذى فحشه، یا علی شر الناس من باع آخرته بدنیاه وشر منه من باع آخرته بدنیا غیره.

الکافی 2/327

ترجمه:پیامبر به حضرت علی فرمود .یاعلی برترین جهاد آن است که انسان صبح را آغاز کند در حالیکه قصد ظلم کردن به کسی را نداشته باشد.یاعلی کسی که مردم از زبان او بترسنداهل آتش است.یاعلی بدترین مردم کسی است که مردم ازترس اذیت و ناسزاگویی به او احترام کنند. یا علی بدترین مردم کسی است که آخرتش را به دنیا فروخت.وبسیار بدتر ازاو کسی است که آخرتش را برای دنیای دیگری فروخت.

بکوشیم در صحنه انتخابات بهشتمان را تبدیل به جهنم نکنیم.


گروه دین و اندیشه تبیان_رضا سلطانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.