تبیان، دستیار زندگی
آنچه با گوش جان نیوشا هستید تلاوت سوره قارعه با نوای روح انگیز مقام معظم رهبری است که به همراه پاره ای از سفارشات و نصایح اخلاقی معظم له پیش کش حضورتان می شود .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاوت های قرآن مقام معظم رهبری

(1)

مقام معظم رهبری

رهبرم! در این روزهای پربرکت و ملکوتی که نسیم رمضان وزیدن گرفته و فصل بهار قرآن از راه رسیده است:

چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنیدن

به رخت نظاره کردن سخن خدا شنیدن

آنچه با گوش جان نیوشا هستید تلاوت سوره "قارعه" با نوای روح انگیز مقام معظم رهبری است که به همراه پاره ای از سفارشات و نصایح اخلاقی معظم له پیش کش حضورتان می شود .

 «نارٌ حامیة»

«اوصیكم عباداللَّه بتقوى اللَّه» اى بندگان خدا! اى زن و مرد مسلمان! شما را به تقواى خدا توصیه مى‌كنم. به فكر خدا باشید، به یاد خدا باشید، به یاد مرگ و سؤال منكر و نكیر باشید، به یاد روز قیامت باشید، روز قیامتى كه فقط عمل به درد انسان مى‌خورد. «یوم یكون النّاس كالفراش المبثوث و تكون الجبال كالعهن المنفوش و امّا من ثقلت موازینه و فهو فى عیشة راضیة» اگر میزانهاى كسى سنگین باشد، عمل صالح داشته باشد «فهو فى عیشة راضیه» زندگى رضایت بخش مال اوست. اما «و من خفّت موازینه فأمّه هاویة» آن كسى كه میزان هایش سبك باشد، كار لازم و تلاش لازم و حركت لازم و عمل صالح انجام نداده باشد سرنوشت او هاویه است، بازگشت او هاویه است.

«و ما ادراك ماهیه» چه مى‌دانى هاویه چیست؟

با آتش‌هاى دنیا مقایسه مى‌كنى، با رنجهاى دنیا مقایسه مى‌كنى، نه، «نارٌ حامیة» آتشى است گدازنده، در تعبیر خدا آتش گدازنده چیزى است كه فقط باید به خدا از آن پناه برد.

پروردگارا! ما را موفق به عمل صالح بدار.*

*نماز جمعه تهران 30/08/1359

_____________________

در روزهای آتی نیز منتظر بارگذاری تلاوت های دیگر مقام معظم رهبری(دامت برکاته)باشید

شکوری_گروه دین و اندیشه تبیان