تبیان، دستیار زندگی
خوشه گندم مانع دیدار با امام زمان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشه گندم مانع دیدار با امام زمان

خوشه گندم

امیر الحاج واقعی در سفر معنوی حج، امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است. امامی که زایران شیعی در روزها و شب های حج به خصوص در خلال طواف کعبه، میقات و روز عرفه به دیدار جمال طلعتش امیدوارند. زایرانی که به دیدار دلدارشان دل بسته اند باید به گونه ای رفتار کنند که مبادا فضیلت و سعادت این دیدار در وقت آگاهی و استظهار از آنها سلب شود.

مولف کتاب "حج در آینه عرفان" در همین رابطه از کتاب "الواعظ" حکایتی نقل کرده است که شنیدنی و نکته آموز است:

در كتاب « الواعظ » نوشته عالم بافضیلت حاج شیخ محمّد علی ربانی اصفهانی كه در چند جلد تدوین شده و محصولی از آیات قرآن و روایات است، خواندم :

دو نفر تصمیم قطعی گرفتند خود را برای دیدن ولیّ زمان امام دوازدهم آماده كنند، به تزكیه نفس مشغول شدند، چون در خود لیاقت زیارت آن جناب را یافتند به مكه شتافتند، یكی از آنان به وقت طواف به محضر مقدس ولی امر رسید، عرضه داشت : اگر اجازه بفرمایید دوستم نیز خدمت شما برسد، حضرت فرمود : او لایق دیدار من نیست ; زیرا در راه سفر به مكه به زمین گندم زاری رسیدید، او یك دانه گندم از خوشه چید برای این كه ببیند گندم رسیده یا هنوز خام است، پس از بررسی كردن، آن یك دانه گندم را به همان زمین انداخت، كسی كه بدون اذن صاحب مال به مال دست درازی كند لایق دیدار حجت خدا نیست !

شکوری_گروه دین و اندیشه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.