تبیان، دستیار زندگی
اینك غریو غیرت جوانان مسلمان در پاسخ به فتنه‌ی شیطان، بر اساس حق مبین و آیات قرآن مستبین درقالبی زیبنده و بشكوه و با جلوه هایی ماندگار در گوش اسلام ستیزان باطل اندیش طنین و دلهره افكند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراتر از "فتنه"

beyond fitna

إِن یَنصُرْکُمُ اللّهُ فَلاَ غَالِبَ لَکُمْ... (آل عمران/160)

اگر خداوند شما را یارى کند، هیچ کس بر شما پیروز نخواهد شد ...

اینك غریو غیرت جوانان مسلمان در پاسخ به فتنه‌ی شیطان، بر اساس حق مبین و آیات قرآن مستبین درقالبی زیبنده و بشكوه و با جلوه هایی ماندگار در گوش اسلام ستیزان باطل اندیش طنین و دلهره افكند.

جوانان مسلمان ایران زمین به مصداق كریمه‌ی "جاء الحق و زهق الباطل؛ ان الباطل كان زهوقا"(اسرا/81)، نقاب از چهره حق برگرفته و باطل را چونان حبابی برآب كه با نسیمی فرو می شكند از زلال آب زدودند.

"فراتر از فتنه" عنوان فیلمی است که توسط Ngo اسلام ومسیحیت در پاسخ به فیلم فتنه انگیز"فتنه" اثر ویلدرز، نماینده راستگرای پارلمان هلند، ساخته و از چندی پیش اکران آن در اینترنت آغاز شده است.

فیلم یاد شده، نخست، آیاتی را در معرفی سه تن از پیامبران الهی، موسای كلیم(ع)، عیسای مسیح(ع)، و نبی ختمی مرتب (ص) به تصویر كشیده است.

آنگاه با استناد به آیاتی چند از قرآن مجید پاره ای از دیدگاههای اسلام پیرامون صلح و دوستی، رحمت و مودّت، برابری افراد در حقوق انسانی به رغم تفاوت در نژاد و رنگ جسمانی، منزلت زنان و احترام به جایگاه اجتماعی ایشان، حمایت از ضعفا و ارزش دانش اندوزی نمایش داده شده است .

همچنین تصاویری از اقلیت های مذهبی در ایران نشان داده می شود كه آزادانه به اجرای مراسمات دینی خود می پردازند.

سپس تصاویری از ترجمه و تدریس برخی آثار دانشمندان اسلامی همچون ابن سینا و قطب الدین شیرازی در قرون گذشته اروپا پخش و به نظریه قطب الدین شیرازی در گردش زمین به دور خورشید اشاره شده است.

در بخش دوم فیلم، ضمن انعكاس برخی رفتارهای خصمانه و افراط گرایانه دنیای غرب نسبت به مسلمانان و ارائه تصاویر غمباری از جنایات ددمنشانه‌ی اسلام ستیزان در فلسطین، لبنان، عراق، بوسنی و...، تظاهرات اعتراض آمیز مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در سرتا سر دنیا، علیه جنگ افروزان، با استناد به آیه ای از قرآن، پیروان ادیان الهی را به وحدت کلمه میان اهل کتاب و پرستش خدای یگانه فرا می خواند.

این فیلم در حال حاضر به زبان انگلیسی در حال اکران بر روی سایت NGO اسلام و مسیحیت است و نسخه های فارسی وعربی آن نیز در روزهای آینده نمایش داده خواهند شد.

سایت "مستند فراتر از فتنه"، علاوه بر 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی، به زبان‌های چینی، اسپانیولی، فرانسوی، هندی، اردو و آلمانی نیز بر روی شبکه اینترنت قرار گرفته است.

فیلم "فراتر از فتنه" را از اینجا دریافت كنید.

...چنانكه بارها گفته ایم، سكوت در قبال امثال این دسیسه ها و جریانان های انحرافی در قاموس و ناموس ما مسلمانان نوشته نیست.

با عطف توجه بدین نكته و بنابر تكلیف خطیری كه بر دوشمان بود ویژه نامه "فتنه، نقشی بر آب" را در حد وسع و توان رقم زدیم تا هم پاسخی باشد بر آن "تحریف" وهم ادایی باشد بر این "تكلیف".

سایت تبیان
ابوالقاسم شكوری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.