تبیان، دستیار زندگی
پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بعد از قانون ممنوعیت صحبت با موبایل و زدن اس ام اس پشت فرمان می خواهد از امروز قانون جالبی را اجرا کند که مطمئنا دوستداران محیط زیست از اجرای آن خوشحال خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از امروز سیگار کشیدن جریمه دارد


پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بعد از قانون ممنوعیت صحبت با موبایل و زدن اس ام اس پشت فرمان می خواهد از امروز قانون جالبی را اجرا کند که مطمئنا دوستداران محیط زیست از اجرای آن خوشحال خواهد شد.


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ باز آغاز طرح ویژه برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب كردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو از فردا خبرداد.

جریمه-سیگار

سردار حسین رحیمی با اشاره به ماده 180 قانون آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی گفت: براین اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال كنند یا خوراكی یا آ‌شامیدنی میل كنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود ممنوع است.که متاسفانه موضوع خوردن و آشامیدن، سیگار كشیدن و پرتاب كردن زباله و اشیاء در حین رانندگی برای برخی رانندگان به عادت تبدیل شده است.

و البته برای ترک این عادت او اضافه می کند که براساس قانون جدید پرتاب كردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیاء، آب دهان و بینی و امثال آن از وسایط نقلیه به معابر 300 هزار ریال، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات و امثال آن در حین رانندگی 200 هزار ریال، استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت كمتر از 60 كیلومتر بر ساعت 300 هزار ریال و بالای 60 كیلومتر در ساعت 500 هزار ریال با 3 نمره منفی برای رانندگی شخصی و 5 نمره منفی برای رانندگی عمومی به همراه داشت. رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینكه عدم توجه به جلو با 27 درصد، عدم رعایت حق تقدم 17 درصد و تغییر مسیر ناگهانی با 10 درصد مهمترین علل وقوع تصادفات در تهران است افزود: بدین ترتیب باید گفت توجه نكردن به جلو بیشترین علت تامه تصادفات بوده كه مهمترین عوامل آن صحبت با تلفن همراه، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و ... بوده است و بر این اساس از چندی پیش برخورد با استفاده كنندگان از تلفن همراه و ارسال كنندگان پیامك در حین رانندگی آغاز شده است كه از روز شنبه نیز برخورد با استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و پرتاب كردن هرگونه ضایعات از داخل خودرو نیز در دستوركار ماموران پلیس راهور پایتخت قرار می‌گیرد.

اساس رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال كنند یا خوراكی یا آ‌شامیدنی میل كنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه كه موجب انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود ممنوع است

مراقب دوربین ها باشید ،عبور از چراغ قرمز یكصد هزار تومان جریمه

وی در ادامه از تجهیز 15 گذرگاه عابر پیاده به دوربین‌های الكترونیكی خبر داد و گفت: تا كنون این گذرگاه‌ها به صورت ارشادی جریمه در آنها صورت می‌گرفت كه از امروز هرگونه تجاوز به گذرگاه عابر پیاده مبلغ 20 هزار تومان و عبور از چراغ قرمز این گذرگاه‌ها مبلغ 100 هزار تومان با 5 نمره منفی برای راننده به همراه خواهد داشت.

جریمه-عابر پیاده

رییس پلیس راهور تهران افزود: هم‌اكنون دوربین‌های ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و عبور از چراغ قرمز در معابر افریقا - اسفندیار (شمال به جنوب)، ولیعصر (عج) – نیایش، میدان قدس، كارگر – گمنام، سردار جنگل – آبشناسان، جلال آل احمد - دانش، پیروزی – نصر، پاك‌نژاد – دریا، افریقا – حقانی، (غرب به شرق)، ولیعصر(عج) – میرداماد، جنت آباد – آبشناسان، میرزای شیرازی – مطهری و افریقا – دستجردی نصب شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تعداد گذرگاه‌های مجهز به دوربین ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده به 90 دستگاه افزایش می‌یابد. از سوی دیگر علاوه بر آن كارشناسان پلیس در مركز كنترل ترافیك پلیس راهور تهران نیز با كمك دوربین‌های نظارتی و به صورت نامحسوس نسبت به برخورد با خودروهای متجاوز به گذرگاه عابر پیاده علاوه بر گذرگاه‌های یاد شده اقدام می‌كنند.به گفته وی این دوربین‌ها در تمام طول شبانه روز فعالند.

50 هزار تومان جریمه برای عبور از خط اضطراری تونل‌های توحید و رسالت

سردار رحیمی در ادامه با اشاره به اینكه با سخت‌گیری‌های صورت گرفته تخلفات و تصادفات در تونل‌های توحید و رسالت به حداقل رسیده است گفت: در عین حال از امروز هر راننده‌ای كه از خط اضطراری تونل‌های توحید و رسالت تردد كند ضمن جریمه 50 هزار تومان 4 نمره منفی نیز دریافت می‌كند.

رییس پلیس راهور تهران تصریح كرد: این خط صرفا برای تردد خودروهای پلیس، اورژانس، امدادی و آتش نشانی است و سایر خودروها حتی در صورت داشتن چراغ گردان نیز نمی‌توانند از این خط تردد كنند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : خبرانلاین

مطالب مرتبط

جاده‌های ما قربانی می طلبد  

پیامک بدهید جریمه می‌شوید

مژده برای رانندگان بی‌تخلف