تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می گوید بردن موبایل به مدرسه ممنوع است این در حالی است که معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش می گویدبرخورد خشونت آمیز در این زمینه تنها پاک کردن صورت مسئله است و مشکل را به قوت خود باقی خواهد گذاشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موبایل در مدرسه ممنوع


رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می گوید بردن موبایل به مدرسه ممنوع است این در حالی است که معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش می گویدبرخورد خشونت آمیز در این زمینه تنها پاک کردن صورت مسئله است و مشکل را به قوت خود باقی خواهد گذاشت.


موبایل ممنوع

رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینكه بردن موبایل به مدرسه ممنوع است از برخورد با دانش‌آموزان متخلف برابر آیین نامه انظباطی خبرداد. سیدعلی یزدیخواه گفت بر اساس آیین نامه انظباطی همراه داشتن تلفن همراه ممنوع است، گفت: با توجه به اینكه دانش آموزان استفاده نامناسبی از این وسیله دارند باید از آوردن آن به مدرسه خودداری كنند.

او می گوید با دانش‌آموزانی که تلفن همراه به مدرسه می آورند برخورد انضباطی می شود و در جلسات متعدد این مورد به خانواده‌ها اطلاع رسانی شده است. رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اضافه می کند چنانچه دانش‌آموزان از این وسیله استفاده درستی نداشته باشند قطعا به یادگیری دانش‌آموزان لطمه خواهد زد لذا خانواده‌ها نیز باید به این مساله توجه كامل داشته باشند.

این در حالی است که علی اصغر یزدانی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش وپرورش درباره استفاده تلفن همراه در مدارس می گوید: مشکل اصلی مدارس ایران روشن بودن و صحبت کردن با موبایل نیست بلکه محتویات آن ، اس ام اس ،بولوتوث و تقلب است و صحبت آهسته با تلفن همراه، بازی، تبادل اس ام اس و بولوتوث جایگزین بسیاری از زمزمه ها و پچ پچ های محصلان و دانشجویان در کلاس های درس شده است .

او بر خلاف یزدی خواه معتقد است: متاسفانه برخی والدین هم موافق تلفن همراه هستند و دلیل آن را اطلاع از وضعیت فرزند خود می دانند در حالیکه در زمان تحصیل همین والدین که تلفن همراه نبود چه انفاقی در مدرسه رخ می داد که الان ضرورت اطلاع از آن وجود دارد و آنها باید بدانند که تمام مدارس از امکانات ارتباطی برخوردارند.

وی در همین حال تاکید می کند که برخورد خشونت آمیز در این زمینه تنها پاک کردن صورت مسئله است و مشکل را به قوت خود باقی خواهد گذاشت ،بنابراین باید خانواده ها کمک کنند تا مدارس مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

مشکل اصلی مدارس ایران روشن بودن و صحبت کردن با موبایل نیست بلکه محتویات آن ، اس ام اس ،بولوتوث و تقلب است و صحبت آهسته با تلفن همراه، بازی، تبادل اس ام اس و بولوتوث جایگزین بسیاری از زمزمه ها و پچ پچ های محصلان و دانشجویان در کلاس های درس شده است

یزدانی می افزاید:جالب اینکه بسیاری از برنامه های تلویزیونی نیز استفاده از تلفن همراه را در بین کودکان و نوجوان بسیار عادی تلقی می کنند و حتی یکی از سریالهای تلویزیونی که با محوریت مدرسه و تربیت از شبکه پنجم سیما پخش می شد استفاده از این تکنولوژی در کلاس درس را به تصویر کشید.

وی با بیان اینکه در 17 آبان ماه سال 85 آموزش و پرورش بخشنامه ای به مدارس ارسال و خواهان استفاده بهینه و صحیح از تلفن همراه در مدارس شده بود می گوید: اما این بخشنامه هیچگونه پشتوانه اجرایی نداشت و شواهد عینی نشان می دهد که مدیران مدارس در اجرای آن اصلا موفق نبوده اند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :خبر انلاین