تبیان، دستیار زندگی
در رابطه با معتادان و خرده‌فروشان 90 درصد مناطق آلوده با کمک مردم شناسایی شده است و در طرح قبلی تنها بیش از 250 نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند اما ظرفیت اردوگاه شفق که فعالیت خود را آغاز کرده است که به هزار و 500 نفر رسانده‌ایم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متذکرین جایگزین گشت ارشاد

گشت ارشاد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه منتظر تصویب و ابلاغ طرح امنیت اخلاقی برای اجرا هستیم، در پاسخ به ایلنا در مورد گشت‌های ارشاد گفت: گشت ارشاد به مفهوم قبلی نداریم اما قطعا باید افرادی باشند که تذکر بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار حسین ساجدی‌نیا با حضور در مرکز 197 در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: سعی و تلاشمان این بود که با همکارانمان تمام مشکلات و خواسته‌های مردم را بررسی کنیم و مبنای کارمان قرار بر این بود و در مرحله نخست سیستم خدمات‌رسانی پلیس باید در حوزه‌های مختلف بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس 110 که بیشترین اقدامات را در بخش خدمات‌رسانی انجام می‌دهد، حضور پلیس 20 تا 22 دقیقه پس از تماس مردم است، گفت: از آنجا که هدفمان ایجاد احساس امنیت برای شهروندان بود، بنا را بر سرعت در این زمینه گذاشتیم و با طرحی که به زودی اجرا می‌شود زمان حضور پلیس را به 10 یا زیر 10 دقیقه می‌رسانیم و انتظار داریم که پایین‌تر هم بیاید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه بنایمان سرعت‌بخشی و اقدام مناسب در رابطه با خواست مردم و رفتار مناسب با مردم است، گفت: پانزدهم اسفندماه سال گذشته تحقیقاتی در سطح شهر تهران انجام دادیم و خواست مردم بررسی شد که یکی از خواست‌های مهم برخورد با اراذل و اوباش بود.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند که پلیس با افراد گردن‌کش برخورد کند از این رو برخورد قاطع با این افراد صورت می‌گیرد و اولویت ما برخورد با اراذل و اوباش است.

گشت ارشاد به مفهوم قبلی نداریم اما قطعا باید افرادی باشند که تذکر بدهند

ساجدی‌نیا خاطر نشان کرد: بحث دوم برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان پرخطر و تابلو بود که در سطح معابر حضور دارند که نیز در دستور کار قرار گرفته و به زودی در این زمینه برخورد می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه خواست دیگر مردم برخورد با مزاحمان نوامیس در سطح معابر و پارک‌ها بود ادامه داد: این موضوع نیز قطعا با برنامه‌ریزی و هماهنگی با مراجع قضایی عملیاتی می‌شود و خواست دیگر مردم مبارزه با سرقت بود.

ساجدی‌نیا توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و چندین باند سرقت زده شدند و کشفیات پلیس از ابتدای امسال تاکنون در رابطه با سرقت 40 درصد افزایش داشت و دستگیری‌ها نیز 48 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر در ماه‌های آینده وضعیت مطلوب‌تری خواهیم داشت و آموزش مردم را نیز در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: برخی نکات را خودرو سازها در رابطه با سرقت باید رعایت کنند اما ما هنوز در این حوزه مشکل داریم و بعضا به واسطه نداشتن قفل مناسب و به کارگیری برخی لوازم آمار سرقت در خودروها افزایش یافته است. در صورتی که می‌توان با یک جابجایی قطعه و اصلاح قفل، آمار سرقت را کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ موضوع سی‌دی‌های غیرمجاز را درخواست دیگر مردم برشمرد و افزود: اهالی هنر نیز از ما درخواست داشتند که با سی‌دی‌‌فروش‌هایی که بعضا فیلم‌های اکران نشده را به فروش می‌رسانند برخورد شود؛همچنین با فروشندگان سی‌دی‌های غیرمجاز برخورد لازم صورت می‌گیرد

گشت ارشاد

ناجا طرح‌های پیشنهادی برای عفاف‌ و‌ حجاب ریخته است

سردار ساجدی‌نیا در رابطه با امنیت اخلاقی نیز توضیح داد: هم‌اکنون وضعیت سطح شهرها را می‌بینیم، طرح‌ها تهیه می‌شود و ستاد عفاف و حجاب که دولت تشکیل داده در حال کار است اما ما به عنوان پلیس طرح‌هایمان را ریخته و طرح پیشنهادی‌مان را ارائه داده‌ایم. اما طرح امنیت اخلاقی با یک رویکرد جدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما امنیت را با کمک مردم در سطح شهر حاکم خواهیم کرد، گفت: تمام طرح‌های یاد شده با مشارکت مردم اجرا می‌شوند.

وی در رابطه با طرح امنیت اخلاقی توضیح داد: هر چند که در این طرح پلیس را در نظر گرفته‌ایم اما همه مجموعه‌ها در این طرح همکاری دارند.

وی در پاسخ به ایلنا که آیا در طرح امنیت اخلاقی گشت ارشاد با شکل سابق فعالیت می‌کند، گفت: گشت ارشاد به مفهوم قبلی نیست و شاید گشت داشته باشیم و قطعا باید افرادی باشند که تذکر بدهند اما روش کار با رویکرد قبلی نیست.

ساجدی‌نیا ادامه داد: در امنیت اخلاقی بحث ما فقط برخورد با بدحجابی نیست بلکه شامل برخورد با مزاحمان نوامیس و .... هم می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح‌هامان پلیس پارک را نیز در نظر گرفته‌ایم به ویژه در تابستان بیشتر از پارک‌ها استفاده می‌کنند و یک بخش از طرح برخورد با ناهنجاری‌هاو کج‌رفتاری‌ها است که یک درصد قلیلی هستند که فکر می‌کنند باید با جامعه فرق داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: هم‌اکنون منتظر تصویب و ابلاغ طرح امنیت اخلاقی هستیم و این طرح قبل از تابستان قابل اجرا است.

در طرح‌هامان پلیس پارک را نیز در نظر گرفته‌ایم به ویژه در تابستان بیشتر از پارک‌ها استفاده می‌کنند و یک بخش از طرح برخورد با ناهنجاری‌هاو کج‌رفتاری‌ها است که یک درصد قلیلی هستند که فکر می‌کنند باید با جامعه فرق داشته باشند

ماهواره‌ها با دستور مقامات‌قضایی جمع‌آوری می‌شود

وی یادآور شد: در طرحی که داریم با فروشندگان نمادهای خاص به ویژه نمادهای شیطان‌پرستی برخورد می‌شود اما این موضوع چندان عمومیت ندارد.

ساجدی‌نیا در رابطه با نقاط آلوده برای اجرای طرح امنیت اخلاقی اظهار کرد: ما می‌گوییم همه نقاط خوب است و نسبت به قبل خیلی مناسب‌تر شده است اما در برخی از نقاط شاهد ناهنجاری‌های موردی هستیم و قطعا مردم می‌خواهند که با این افراد و کسانی که به صورت مانکن بیرون می‌آیند برخورد شود. امنیت اخلاقی خواست مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ما در بحث پلیس بیشتر سرقت و اراذل و اوباش و ... است، گفت: در رابطه با شرکت‌های هرمی نیز پلیس برنامه‌های خوبی دارد و در حال شناسایی است و به طور قطع بدانید که در آینده نزدیک اخبار خوب و موثری در این زمینه می‌شنویم.

گشت ارشاد

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سئوالی در مورد جمع‌آوری ماهواره‌ها نیز اظهار کرد: جمع‌آوری ماهواره‌ها پیش از این بر اساس دستور قضایی انجام می‌شد و چیز جدیدی نیست و اقدامات گذشته صورت می‌گیرد چرا که بحث ماهواره در حاشیه کار پلیس قرار دارد.

برای امنیت‌اجتماعی راهکار فرهنگی بهترین راه است

وی در پاسخ به سئوالی در مورد ترافیک نمایشگاه کتاب گفت: در این رابطه جلساتی با مسئولان مربوطه داشتیم و ما می‌خواهیم که در عبور و مرور مردم تسهیل شود و اگر پارکینگ‌ها به نمایشگاه اختصاص پیدا کند مردم جایی برای پارک ندارند.

وی افزود: این مشکل در حال حل است و بیرون از نمایشگاه هم پارکینگ برای پارک خودروها در اطراف نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

ساجدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اراذل و اوباش برگشته‌اند که در این زمینه طرح اجرا می‌شود، گفت: اراذل و اوباش برنگشته‌اند و درصد بالایی از کسانی که با آنها برخورد شد سر جایشان نشستند بلکه هم‌اکنون بیشتر سمپادها هستند. درصد بالایی از این افراد در غالب اراذل و اوباش جا نمی‌گیرند اما مردم همین افراد را در غالب اراذل و اوباش می‌آورند.

رئیس پلیس پایتخت یادآور شد: در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز دو طرح داریم که یکی از آنها بحث گذرگاه‌های عابر پیاده است تا تمام خودروها پشت گذرگاه عابر پیاده بایستند که به این طریق 30 درصد تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر برخورد با بدحجابی اظهار کرد: ایشان نظر خودشان را دارند و من خواست مردم را عنوان کردم و اجرای طرح‌ها نیز به این شکل نیست که طرح امنیت اخلاقی دیرتر از دیگر طرح‌ها آغاز شود بلکه به زودی و به طور همزمان به اجرا درمی‌آید.

در رابطه با معتادان و خرده‌فروشان 90 درصد مناطق آلوده با کمک مردم شناسایی شده است و در طرح قبلی تنها بیش از 250 نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند اما ظرفیت اردوگاه شفق که فعالیت خود را آغاز کرده است که به هزار و 500 نفر رسانده‌ایم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به ایلنا مبنی بر برنامه‌ها و پیش‌بینی پلیس برای روز کارگر گفت: روز کارگر را همان‌طور که کارگران در روز پلیس به ما تبریک می‌گویند ما نیز به کارگران تبریک می‌گوییم و در کنار کارگران هستیم و برنامه خاصی نداریم.

وی در ادامه عنوان کرد: اصلاح تابلوها و بیلبوردها که زمانی بنا به نیاز نصب شده بودند و الان نیاز نیست در دستور کار قرار دارد و به زودی این کار صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اجرای طرح انضباط اجتماعی نیز یادآور شد: در مورد راهور اعتقادم به کار فرهنگی است و در رابطه با معتادان پرخطر نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و خواست ما این است که هم شهرداری، هم بهزیستی و هم کمیته امداد به ما کمک کنند و از همین امروز اعلام می‌کنم که در مورد اراذل و اوباش معتادان، خرده‌فروشان مواد مخدر و مزاحمان نوامیس مردم با 110 تماس بگیرند و بدانند که پس از تحقیق پلیس، قطعا برخورد لازم صورت می‌گیرد.

ساجدی‌نیا افزود: در رابطه با معتادان و خرده‌فروشان 90 درصد مناطق آلوده با کمک مردم شناسایی شده است و در طرح قبلی تنها بیش از 250 نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند اما ظرفیت اردوگاه شفق که فعالیت خود را آغاز کرده است که به هزار و 500 نفر رسانده‌ایم.

رئیس پلیس پایتخت در رابطه با اردوگاه‌هایی برای معتادان زن نیز اظهار کرد: از آنجا که معتادان زن کم هستند مراکز ترک اعتیاد برای معرفی آنها کافی هستند.

تنظیم:س.آقازاده