تبیان، دستیار زندگی
كلوپ قدرتمند و جهانی «بیلدربرگ» كه نظریه‌پردازان و تئوری‌نویسان جهانی، آن را یكی از متنفذترین گروه‌های مؤثر بر تحولات سیاسی كشورها می‌دانند، بررسی جایگاه ایران و ونزوئلا را در دستور كار خود قرار داده‌اند. دستور كار بیلدربرگ،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلوپ" بیلدربرگ"، لابی پنهان جهانی!


كلوپ قدرتمند و جهانی «بیلدربرگ» كه نظریه‌پردازان و تئوری‌نویسان جهانی، آن را یكی از متنفذترین گروه‌های مؤثر بر تحولات سیاسی كشورها می‌دانند، بررسی جایگاه ایران و ونزوئلا را در دستور كار خود قرار داده‌اند.

دستور كار بیلدربرگ، همچنین شامل مسائل خاورمیانه و خلع سلاح هسته‌ای با تأكید بر ایران و كره شمالی و پاكستان بوده و همچنین در مورد گرم شدن زمین نیز بحث می‌كنند.

در این گروه، فعالان و مقامات سیاسی دنیا عضویت دارند و شاهزاده هلند، پرنس برنهارد، یكی از مؤسسان این گروه است. آنان ادعا می‌كنند شخصیت‌های مهم سیاسی دنیا نیز در این گروه كه مشغول فعالیت براندازانه، كودتا و تحولات سیاسی می‌باشند، در سراسر جهان اقدام به طراحی می‌كنند.

به گزارش بازتاب به نقل از سایت «RINF»، گروه سری شناخته‌شده به نام «بیلدربرگ»، قصد دارد تا جلسه سالیانه خود را در چند مایلی اتاوا برگزار كند.

محل و جزییاتی از جلسه توسط یكی از اعضای داخلی بیلدربرگ به رسانه «AMERICAN FREE PRESS» فاش شد.

امسال مهم‌ترین نكات دستور كار این گروه، قیمت نفت و تغییرات سیاسی آمریكای لاتین است. هنگامی كه سال گذشته، این گروه در جلسه‌ای در آلمان، تصمیم به افزایش قیمت نفت گرفت، قیمت، ناگهان از بشكه‌ای 40 دلار به 70 دلار رسید.

حدود 120 رهبر بین‌المللی سیاسی و مالی در مورد جنگ افغانستان و عراق نیز كه باعث ایجاد اختلافاتی بین بیلدربرگی‌های آمریكایی و اروپایی شد، بحث می‌كنند. همچنین احتمال حمله آمریكا به ایران نیز در این جلسه مورد بحث قرار می‌گیرد.

بیلدربرگ خصوصا نگران ونزوئلاست كه چاوز اعلام گمركات سنگین بر شركت‌های نفتی طرف قرارداد این كشور كرده است. موضع‌گیری‌های اخیر وی علیه بوش نیز باعث شده تا بیلدربرگی‌های آمریكایی علیه چاوز دیدگاه برتری داشته باشند.

بوش نیز یكی از مقامات رده‌بالای كاخ سفید را به عنوان نماینده به همراه مقامات رده‌بالای كشوری، دفاعی و وزارت منابع را به این كشور می‌فرستد.

افراد بلندپایه مختلفی نیز از اروپا و كانادا در این جلسه شركت می‌كنند. دستور كار بیلدربرگ، همچنین شامل مسائل خاورمیانه و خلع سلاح هسته‌ای با تأكید بر ایران و كره شمالی و پاكستان بوده و همچنین در مورد گرم شدن زمین نیز بحث می‌كنند.

این گروه نام خود را از هتلی در هلند می‌گیرند كه نخستین بار در سال 1954، در آنجا به دیدار هم رفتند. معمولا این گروه، سالی یك بار تشكیل جلسه می‌دهد كه مكان آن در نقاط مختلف دنیا متفاوت و معمولا نیز محرمانه است. دو خانواده «راك فلر» و «راتشیلد» از جمله سردمداران این گروه هستند؛ خانواده راتشلید، رهبری نیروهای اروپایی گروه را بر عهده دارد.

خبرگزاری فرانسه اعلام كرد كه جمعی از شخصیت‌های برجسته جهان از جمله هنری كیسینجر (وزیر امور خارجه اسبق آمریكا)، بئاتریس (پادشاه هلند) و ریچارد برل (مشاور سیاسی سابق وزارت دفاع آمریكا) با حضور در هتلی در حومه اوتاوا ـ پایتخت كانادا ـ به‌مدت سه روز مذاكراتی را در خصوص بازارهای نفت جهان آغاز كردند.

بر اساس این گزارش جیمز ولفوویتز (رئیس بانك جهانی) و احمد چلپی (معاون نخست وزیر سابق عراق) نیز برای شركت در این كنفرانس وارد اتاوا شدند.


لینک مطالب مرتبط:

کوئی زومی دامن بوش را رها نمی کند!

رویترز: "بوش تا كی می‌تواند اتحاد هم‌پیمانان خود را برای مقابله با ایران حفظ كند؟"

کاسترو: کار آمریکا وحشیگری بود؛ زرقاوی باید محاکمه می شد.

شیخ القاتلین به قتل رسید!

تنبیه ملوکانه کنگره؛ این بار دامنگیر روسیه!