تبیان، دستیار زندگی
اگر نامزد من در انتخابات رای نیاورد چه؟ در برابر تحقیرهای دوستان چه کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر رای نیاره چی؟!

آخرین نوشته صفحه جامعه و سیاست تبیان قبل از انتخابات در دو پاره تقدیم شما باد:

1

حامیان میرحسین حامیان احمدی نژاد
حامیان کروبیحامیان رضایی

این روزها فضای انتخاباتی ایران شگفت آور شده است. شبهای بسیاری از شهرهای ایران کاملا انتخاباتی شده و طرفداران نامزدها با حضور در خیابانها به نمایش قدرت خود می پردازند. خوشبختانه به نظر می رسد آستانه تحمل هواداران نیز بالا رفته و کمتر شاهد درگیری های فیزیکی هستیم.

این حضور پررنگ مردم در خیابانها نوید بخش انتخاباتی بانشاط و رقابتی با مشارکت حداکثری مردم است. شاید کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند در این رقابت بزرگ و سالم شرکت کنند بسیار کم باشد. مردمی که با جدیت و علاقه به هواداری نامزدشان می پردازند به این گروه عزلت نشین و بعضا بی تفاوت معترضند که چرا هنوز به اقیانوس بی کران و مواج ملت ایران نپیوسته اند؟ و تا کدامین لحظه خود را از نشاط حرکت تهی می دارند؟

اکنون چهار رود خروشان در رگهای سرزمین مادری ما ایران به جریان افتاده است. چهار رودی که از مسیر ها و مسیل های متفاوت به یک هدف که بزرگی و عظمت ایرانی است می رسند. برخی به پشتوانه چهار سال کوشش وتلاش دولتی مردمی به تداوم آنچه که در این چهار سال صورت گرفته می اندیشند، برخی به مدد موجی سبز و با خاطره خوش دوران امام برای ایرانی آباد با قانون، عدالت و آزادی می کوشند. برخی دیگر به پشتوانه یکی دیگر از یاران امام برای تغییر آمده اند و برخی دیگر برای بهره گیری از تمام ظرفیتهای نظام به امید دولتی ائتلافی هستند. بسیار مهم است که کدام راه را انتخاب کنیم، باید اصلح را انتخاب کرد اما مهمتر از انتخاب اصلح هم هست: خود انتخاب... اصل انتخاب از انتخاب شونده مهمتر است....

اگر به بزرگی و عظمت ایران می اندیشیم بایستی که انتخاب کنیم....

انتخاب حق تک تک ماست... کسی نمی تواند این حق را از ما سلب کند مگر خودمان!

خودمان این حق را از خود سلب نکنیم!

2

از هم اکنون به فکر فردای انتخابات هستم..... اگر نامزد من در انتخابات رای نیاورد چه؟ در برابر تحقیرهای دوستان چه کنم؟

اگر تخریبهای حریف نبود نامزد من رای می آورد.....

اگر تقلب نشده بود نامزد من رای می آورد........

اگر......

نه بهتر است به جای این اگرهای واهی و نادرست، از هم اکنون برای دو "اگر" تصمیم بگیریم....

اگر نامزدم در انتخابات رای آورد،  رقیب و حریف را مسخره نخواهم کرد.

اگر نامزدم در انتخابات رای نیاورد، به رای مردم احترام می گذارم و نتیجه انتخابات را می پذیرم.

دو روز پیش گروه 8 مارس که حزب الله لبنان در آن قرار دارد در انتخابات پارلمانی لبنان از گروه مخالف حزب الله موسوم به 14 مارس شکست خورد.

واکنش سید حسن نصر الله چه بود:

" در ابتدا مایلم به ملت لبنان با تمامی گروه‌ها و فرقه‌هایش به خاطر این موفقیت ملی تبریک بگویم که از تمامی مناطق بر سر صندوق‌های رای حاضر شدند و نشان دادند که اهتمام ویژه‌ای به لبنان و سرنوشت و وضعیت آن دارند. این موضوع نکته‌ای مثبت بوده و نشان می‌دهد که ما ملت لبنان استحقاق داشته و قدرت مواجهه با مسائل حساس و دشوار را داریم.... همچنین به تمامی افرادی که در انتخابات پیروز شدند اعم از نامزدهای جریان 14 مارس یا 8 مارس تبریک بگویم و تاکید کنم که آنها اکنون مسئولیت لبنان و آینده آن را بر عهده دارند."

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید می کند:

" ما با روحیه‌ای دموکراتیک، نتیجه انتخابات را قبول داریم و هر چند که جریان 14 مارس پیروز شد."

همه ما ایرانیان اعم از  پرچم پوشان طرفداران احمدی نژاد، سبزپوشان طرفدار میرحسین، سفید پوشان طرفدار کروبی و آبی پوشان طرفدار رضایی با هم و یک صدا تاکید می کنیم:

" ما با روحیه‌ای دموکراتیک، نتیجه انتخابات را قبول داریم؛ هر چند که جریان رقیب پیروز شود"

حمیدنساج

گروه جامعه و سیاست