تبیان، دستیار زندگی
فاکس نیوز گزارش داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با اشاره به روی کار آمدن شیعیان؛

فاکس‌نیوز: ایران پیروز اصلی حمله آمریکا به عراق بود

بخش سیاسی- شبکه خبری فاکس‌نیوز به نقل از تحلیلگر خود تصریح کرد: باید به این سوال اساسی پاسخ داده شود که چگونه پس از حمله ما به عراق، یک رژیم در حال جنگ با ایران به رژیمی شیعه و همسو با ایران تبدیل شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران، یک کارشناس آمریکایی از تغییر رویکرد باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا در قبال ادامه جنگ عراق و همچنین نفوذ روزافزون ایران در این کشور انتقاد کرد.

جیمز پینکرتون تحلیلگر موسسه تحقیقاتی بنیاد "آمریکای جدید" در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، تنها نتیجه فعلی جنگ در عراق را روی کار آمدن دولتی شیعه و متمایل به ایران دانست.

عراق

وی خاطرنشان کرد: باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا از پیروزی در عراق سخن می‌گوید اما رسانه‌ها باید به او یادآور شوند که خود وی در گذشته و در زمان سناتوری‌اش، با طرح‌هایی از قبیل اعزام شمار بیشتری از نیروهای نظامی آمریکا به جنگ عراق مخالف بود.

پینکرتون همچنین افزود: اوبامای قدیمی که در گذشته می‌شناختیم با اوبامای جدیدی که رویکردی ظاهراً متفاوت درباره عراق دارد تفاوت دارد.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری با اشاره به پیروزی ایران در جریان حمله آمریکا به عراق تصریح کرد: وقتی جرج بوش رییس‌جمهور سابق آمریکا بر سر قدرت بود، رژیمی سنی در عراق حاکم بود اما این رژیم به حکومتی شیعه تبدیل شد که به سمت ایران تمایل دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: باید به این سوال اساسی پرداخته شود که چگونه پس از جنگ عراق، چنین تغییری در این کشور اتفاق افتاده است که یک رژیم سنی مخالف و در حال جنگ با ایران، به رژیمی شیعه و همسو با ایران تبدیل شده است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور