تبیان، دستیار زندگی
كاروان انصار 1 متشكل از 150 شخصیت ملی و حزبی اردن است كه در قالب 20 كامیون حاوی كمك های پزشكی، بهداشتی و برخی نیازهای ضروری عازم نوار غزه می شود و این كمترین كاری است كه ما می توانیم در برابر ایستادگی و استقامت ساكنان این منطقه انجام دهیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشتی "امید" در محاصره صهیونیست ها

کشتی امید

موسسه لیبیایی "القذافی " با بیان اینكه كشتی امدادرسان در فاصله 40 تا 50 كیلومتری سواحل غزه قرار دارد ، تاكید كرد كه این كشتی در محاصره نیروهای صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، خبرنگار شبكه خبری الجزیره قطر گزارش كرد كه هشت فروند قایق نظامی صهیونیستی، كشتی لیبیایی در حال حركت به سوی نوار غزه را به محاصره خود در آورده‌اند.

موسسه القذافی با بیان اینكه كشتی "امید " هنوز مسیر خود را از غزه تغییر نداده است، تاكید كرد كه «امید» هنوز مسیر خود را به بندر العریش در مصر تغییر نداده است و به آرامی در حال حركت است.

خبرنگار الجزیره كه همراه كشتی لیبیایی است، افزود كه "با این حال یكی از موتورهای این كشتی خراب شده است و مهندسان تلاش می‌كنند آن را تعمیر كنند ".

بنا بر این گزارش، كشتی امید اكنون در فاصله 40 تا 50 كیلومتری سواحل غزه قرار دارد و قایق‌های نظامی صهیونیستی با تعقیب آن، تماس‌های این كشتی را به بیرون دچار مشكل می‌كند.

كاروان "انصار1 " اردن عازم نوار غزه شد

عصر روز سه شنبه كاروان امداد رسانی غزه (انصار 1) با بدرقه شهروندان اردنی از مقابل مقر اتحادیه های شغلی این كشور عازم نوار غزه شد.

كاروان "انصار 1 " متشكل از 150 شخصیت ملی و حزبی اردن است كه در قالب 20 كامیون حاوی كمك های پزشكی، بهداشتی و برخی نیازهای ضروری عازم نوار غزه می شود و این كمترین كاری است كه ما می توانیم در برابر ایستادگی و استقامت ساكنان این منطقه انجام دهیم

این كاروان قرار است از بندر عقبه (جنوب اردن) راهی بندر "نویبع " مصر گردد تا از آنجا و به منظور شكستن محاصره ظالمانه غزه عازم بندر غزه شود.

این كاروان متشكل از 150 شخصیت ملی و حزبی اردن است كه از بارزترین این شخصیت ها می توان به "حمزه منصور " دبیركل جبهه عمل اسلامی، "سالم فلاحات " رهبر پیشین اخوان المسلمین و "عزام هنیدی " نماینده سابق پارلمان اردن اشاره كرد.

غزه

كاروان "انصار1 " كه ریاست آن را "عبدالفتاح كیلانی " رئیس اتحادیه دامپزشكان اردن بر عهده دارد حامل پیام تایید ایستادگی اهالی غزه در برابر جنایات وحشیانه صهیونیست هاست.

"عبدالفتاح كیلانی " رئیس این كاروان پیش از ترك "امان " (پایتخت اردن) در گفت‏وگو با خبرنگاران گفت: كاروان "انصار 1 " متشكل از 150 شخصیت ملی و حزبی اردن است كه در قالب 20 كامیون حاوی كمك های پزشكی، بهداشتی و برخی نیازهای ضروری عازم نوار غزه می شود و این كمترین كاری است كه ما می توانیم در برابر ایستادگی و استقامت ساكنان این منطقه انجام دهیم.

وی در پایان از كشورهای عربی واسلامی خواست تا از خواب غفلت بیدار شوند و هرچه زودتر در راستای شكستن محاصره نوار غزه اقدام نمایند.

اتحادیه های شغلی اردن بزرگ ترین طیف مخالف دولت این كشور می باشند كه همواره سیاست های ضد صهیونیستی را در دستور كار خود قرار داده و خواستار لغو پیمان صلح اردن و رژیم صهیونیستی (موسوم به وادی عربه) و قطع رابطه با این رژیم جنایتكار شده اند.

این اتحادیه ها پیش از این نیز جهت شكستن محاصره نوار غزه در كاروان های "شریان الحیاة " و "آزادی " مشاركت كرده بودند.

منبع:فارس

تنظیم:س.آقازاده