تبیان، دستیار زندگی
بازار فروش مواد غذایی حلال در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی همچون فرانسه روبه گسترش است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش مصرف غذاهای حلال در کشورهای غیراسلامی
حلال

بازار فروش مواد غذایی حلال در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی همچون فرانسه روبه گسترش است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از nationspresse، نتایج تحقیقات انجام شده گویای این واقعیت است که در حال حاضر 3/96 درصد فرانسوی های با اصالت مراکشی از مواد غذایی حلال استفاده می کنند. این درحالی است که مصرف این دسته از مواد غذایی میان سایر اقلیت های مذهبی و غیر مذهبی فرانسه نیز درحال افزایش است.

نتایج این تحقیقات همچنین نشان می دهد که درحال حاضر تنها مسلمانان کشورهای اروپایی از مواد غذایی حلال استفاده نمی کنند بلکه مصرف این مواد بین اقشار غیر مسلمان جوامع اروپا نیز افزایش یافته است.

نتایج این تحقیقات در مجموع حاکی است که بازار فروش موادغذایی حلال در حال حاضر یک پنجم بازار مواد غذایی را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر 3/96 درصد فرانسوی های با اصالت مراکشی از مواد غذایی حلال استفاده می کنند. این درحالی است که مصرف این دسته از مواد غذایی میان سایر اقلیت های مذهبی و غیر مذهبی فرانسه نیز درحال افزایش است

گرایش روز افزون اقشار مختلف خصوصا در جوامع اروپایی موجب شده است که بسیاری از شرکت ها و فروشگاه های مهم زنجیره ای همچون "مک دونالد" به منظور جلب رضایت مشتریان وارد بازار فروش مواد غذایی حلال شوند.

به گفته مدیر یکی از فروشگاه های زنجیره ای، برآورد میزان فروش مواد غذایی حلال طی سال های اخیر نشان می دهد که فروش این دسته از مواد غذایی سال به سال افزایش داشته است.

افزایش گرایش جوامع اروپایی به دین اسلام، افزایش قدرت مسلمانان در سطح جهان و همچنین بالا رفتن کیفیت مواد غذایی حلال از جمله مهم ترین علل افزایش عرضه این دسته از مواد غذایی و افزایش فروشگاه های عرضه این مواد در کشورهای غیر اسلامی همچون فرانسه بوده است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور