تبیان، دستیار زندگی
سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد شرایط زندگی در غزه در بدترین وضعیت از سال 1967 تا کنون بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غزه در بدترین شرایط از سال 1967 تا کنون
غزه

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد شرایط زندگی در غزه در بدترین وضعیت از سال 1967 تا کنون بوده و به سبب ادامه محاصره ظالمانه این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی بیش از 90 درصد ساکنان آن زیر خط فقر زندگی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، آژانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی که درباره اوضاع فاجعه بار نوار غزه منتشر کرد از گسترش شدید فقر در این منطقه به دلیل ادامه محاصره صهیونیستها خبر داد.

بر این اساس بیش از 90 درصد ساکنان غزه زیر خط فقر بوده و به ویژه پس از حمله 22 روزه ارتش صهیونیستی به این منطقه دچار شرایط بسیار دشواری برای ادامه زندگی شده اند.

از زمان پایان جنگ اعراب با اسرائیل در سال 1967 تا کنون هیچگاه غزه شاهد چنین گستره ای از فقر نبوده است

این در حالی است که برآوردهای انجام شده از تحمیل خسارات چهار میلیارد دلاری به مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی در جریان حمله به این منطقه حکایت دارد. در عین حال برخی منابع غیررسمی این خسارات را سه برابر میزان اعلام شده از سوی مراجع بین المللی دانسته اند.

طبق گزارش آژانس تجارت و توسعه سازمان ملل حمله نظامی صهیونیستها سبب رکود بازار داد و ستد در غزه شده و خسارت مالی 88 میلیون دلاری به تجار آن وارد کرده است. این خسارت شامل نابودی کالاهای تجاری، کاهش سرمایه گذاری و محدودیتهای مرزی می شود.

گزارش مذکور در ادامه خاطرنشان می کند از زمان پایان جنگ اعراب با اسرائیل در سال 1967 تا کنون هیچگاه غزه شاهد چنین گستره ای از فقر نبوده است.

نوار غزه از سال 2006 پس از روی کار آمدن حماس در این منطقه تحت محاصره همه جانبه از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور