تبیان، دستیار زندگی
ساخته شدن نخستین مسجد در دانمارک مرکز اسلام ستیزی اروپا، نشانه پیروزی مسلمانان بر تلاش های گسترده دشمنان اسلام و حقانیت این دین بزرگ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین مسجد در سرزمین کاریکاتورهای موهن
مسجد

در سال 2005 میلادی یکی از نشریات دانمارکی با انتشار کاریکاتوری توهین آمیز از پیامبر گرامی اسلام (ص)، تمامی تلاش خود جهت خدشه دار نمودن دین اسلام را به کار گرفت.

در این میان دولت دانمارک نه تنها با این عمل مورد اعتراض شدید مسلمان جهان قرار گرفت بلکه مسلمانان با اتحاد و یکپارچگی، تمامی تلاش های خود را برای محکوم نمودن این اقدام ناپسند، به کار گرفته و با تظاهرات و اعتراض شدید در برابر سفارت دانمارک در بسیاری از کشورها و تحریم کالاهای دانمارکی، موجب ترس و وحشت مقامهای این کشور شدند.

پس از آن وزارت خارجه دانمارک برای جلوگیری از موج عظیم خشم جهان اسلام خواستار مذاکره با رهبران اسلامی شد و سفیران کشورهای اروپایی نیز برای چاره اندیشی در خصوص فرونشاندن خشم مسلمانان نسبت به انتشار این کاریکاتور اهانت آمیز به نبی اکرم (ص) دور هم گرد آمدند.

دلیل این نگرانی اروپاییها این بود که تاریخ این واقعیت را به آنان ثابت نموده که مسلمان جهان با اتحاد و یکپارچگی و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام، قدرتمندترین دولت ها را نیز آز پای درآورده و به خاک ذلت نشانده اند.

اینک پس از گذشت 4 سال از این اتفاق، دولت دانمارک نیز همچون دیگر دشمنان اسلام تسلیم خواسته های مسلمانان شده و بدین ترتیب با موافقت دولت، نخستین مسجد در این كشور اروپایی ساخته می شود. با ساخت این مسجد در مرکز اسلام ستیزی اروپا، بار دیگر جامعه بین الملل شاهد پیروزی مسلمان بوده و باردیگر تاریخ به همگان ثابت می کند که حقانیت دین اسلام دشمنان را  از پای در می آورد.

دلیل نگرانی اروپاییها این بود که تاریخ این واقعیت را به آنان ثابت نموده که مسلمان جهان با اتحاد و یکپارچگی و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام، قدرتمندترین دولت ها را نیز آز پای درآورده و به خاک ذلت نشانده اند

"حامد الموستی" مشاور مسلمان انجمن شهرداری کپنهاگ ساخت نخستین مسجد در شهر "کپنهاگ" دانمارک را با توجه به اعتراضات شدید مسلمان جهان به کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص)، نشانه پیروزی تمامی مسلمانان مسلمانان می داند.

وی ضمن ابراز خرسندی از اجازه ساخت این مسجد، خاطر نشان کرد: ساخت نخستین مسجد در کشور دانمارک نشانه پیروزی تمامی مسلمانان جهان بوده و من این پیروزی را به برادران دینی خود تبریک می گویم.

این مسلمان دانمارکی با اصلیت مراکشی در خصوص ساخت این مسجد خاطر نشان کرد: در شهر کپنهاگ حدود 250 هزار مسلمان زندگی می کنند که حدود 10 تا 15 درصد آنان شیعه هستند.

به گفته الموستی هزینه ساخت این مسجد، حدود 6 میلیون یورو برآورد شده است که این هزینه با کمک های مردمی خصوصا یا کمک شیعیان عراقی و ایرانی تامین می شود.

وی افزود: مسجد کپنهاگ قرار است در شمال غربی پایتخت دانمارک، در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع ساخته شود و شیعیان ایرانی برای ساخت این مکان الهی سرمایه گذاری بیشتری انجام داده و جهت بنای این مکان زحمات و مکشلات فراوانی را متحمل شده اند.

به گفته الموستی اعتراض شدید جامعه مسلمان نسبت به توهین دولت دانمارک به دین مبین اسلام آنقدر شدید و محکم بود که درحال حاضر در جامعه دانمارک کسی جرات اهانت به مقدسات دین اسلام را نداشته و انتشار کاریکاتور ضد اسلامی و عواقب آن برای تمامی دشمنان اسلام به عنوان درس عبرتی در تاریخ ثبت شد.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور