تبیان، دستیار زندگی
به دلیل اینکه اظهارات من در مورد قرآن موجب اهانت به مسلمانان شده صراحتا از تمامی دوستان و مخاطبان مسلمان خود عذر خواهی می کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عذرخواهی نویسنده انگلیسی

سباستین فالک

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از اسلام آنلاین، "سباستین فاولک" نویسنده انگلیسی روز گذشته در اظهاراتی عذرخواهی خود را نسبت به اهانت به قرآن اعلام داشت.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه اظهارات من در مورد قرآن موجب اهانت به مسلمانان شده صراحتا از تمامی دوستان و مخاطبان مسلمان خود عذر خواهی می کنم.

وی که توانست با مطالعه قرآن آخرین رمان خود را به رشته تحریر در آورد، در مصاحبه با روزنامه "ساندی تایمز" مدعی شده بود مردم از متن عربی قرآن به زیبایی یاد می کنند اما ترجمه انگلیسی آن از نقطه نظر ادبی مایوس کننده است.

فاولک روز گذشته در مصاحبه با گاردین ضمن ابراز پشیمانی از اظهارات خود گفت: سخنان من اغراق آمیز بود و رسوایی عظیمی در رسانه های خبری به وجود آورد.

به دلیل اینکه اظهارات من در مورد قرآن موجب اهانت به مسلمانان شده صراحتا از تمامی دوستان و مخاطبان مسلمان خود عذر خواهی می کنم

نویسنده انگلیسی با بیان این مطلب که برای نوشتن کتابهایش مطالعات فراوانی بر روی قرآن و داستان های تاریخی اسلام داشته، ابراز داشت: مطالعات من باعث شد که احترام زیادی برای دین اسلام قائل شده و متوجه شوم که اسلام در مقایسه با یهود و مسیحیت بیشتر می تواند پاسخگوی نیازهای من باشد.

گفتنی است اظهارات فاولک واکنش های زیادی در میان رهبران مسلمان در انگلیس داشت.

در همین حال "اجمل مسرور" امام جماعت و سخنگوی جامعه مسلمانان انگلیس با ابراز تاسف از افزایش موج اسلام ستیزی در اروپا گفت: این اظهارات توهین به میلیون ها انسان است و متاسفانه برخی نمی دانند که چنین سخنانی چه تبعات منفی در جامعه خواهد داشت.

تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده