تبیان، دستیار زندگی
براساس نظرسنجی مرکز پژوهش‌های دانشگاه تل‌آویو 80 درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی، ایران هسته‌ایی را برای این رژیم خطرناک نمی‌دانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر سنجی اسرائیلی ها در مورد ایران
رژیم صهیونیستی

براساس نظرسنجی مرکز پژوهش‌های دانشگاه تل‌آویو 80 درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی، ایران هسته‌ایی را برای این رژیم خطرناک نمی‌دانند. به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه خبری "النشرة " لبنان، مرکز پژوهش‌های دانشگاه تل‌آویو، امروز با انتشار نتیجه یک نظرسنجی که از ساکنان سرزمین‌های اشغالی  انجام داده است، اعلام کرد: بیش از 80 درصد از صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده‌اند در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تغییری در زندگی آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد: تنها 11 درصد از صهیونیست‌ها اعلام کردند که در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت خواهند کرد، 9 درصد دیگر نیز گفته‌اند که محل اقامت خود را در داخل اسراییل تغییر خواهند داد.

آکادمی مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که تنها 21 درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته‌ای برای نابودی اسراییل به این رژیم حمله خواهد کرد.

مردم اسراییل این موضوع را تهدیدی وجودی برای خود نمی‌دانند و به نظر آن‌ها رهبرانشان در این زمینه مبالغه می کنند

"یهودا بن‌مئیر " مدیر پژوهش‌های این مرکز در گفتگو با موسسه"رویترز" با اشاره به اختلاف نظر در میان سران رژیم صهیونیستی با عامه مردم در این زمینه گفت: شاید مقامات رژیم صهیونیستی اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار داشته باشند.

وی در عین حال ادامه داد: اما به نظر من مردم اسراییل این موضوع را تهدیدی وجودی برای خود نمی‌دانند و به نظر آن‌ها رهبرانشان در این زمینه مبالغه می کنند

این نظرسنجی در حالی صورت می‌گیرد که رژیم‌صهیونیستی تبلیغات گسترده‌ای را برای موضوع پرونده هسته‌ای ایران به‌کار برده است تا بتواند از این راه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را خطری برای صلح جامعه بشری بداند، حال آنکه نتیجه این نظر سنجی نشان داد که این رژیم حتی نتوانسته افکار عمومی مردم را در این موضوع با خود همراه کند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور