تبیان، دستیار زندگی
نمرود بركان رئیس مركز مطالعات سیاسی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در نشست كمیسیون امور خارجی و امنیت پارلمانی این رژیم از قدرت نظامی حزب‌الله لبنان به شدت ابراز نگرانی كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حزب‌الله همچنان بزرگترین سازمان نظامی لبنان است
حزب الله

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، "نمرود بركان " رئیس مركز مطالعات سیاسی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در نشست كمیسیون امور خارجی و امنیت پارلمانی این رژیم از قدرت نظامی حزب‌الله لبنان به شدت ابراز نگرانی كرد.

بركان در این نشست تاكید كرد كه حزب‌الله با وجود شكست در انتخابات پارلمانی لبنان، همچنان قویترین سازمان نظامی لبنان است.

وی ادامه داد كه این حزب در بسیاری از بخش‌های لبنان تسلط دارد و همین موضوع ضرورتا به تشكیل دولت ائتلافی در لبنان منجر خواهد شد.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص "در گزارشی با اشاره به انتخابات لبنان نوشت: اگرچه حزب حاكم لبنان اكثریت كرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص داد اما حزب‌الله همچنان حاكم اصلی این كشور باقی خواهد ماند.

بركان در این نشست تاكید كرد كه حزب‌الله با وجود شكست در انتخابات پارلمانی لبنان، همچنان قویترین سازمان نظامی لبنان است

در این گزارش آمده است: با وجود نتایج تاثیرگذار حزب حاكم لبنان در انتخابات روز گذشته این كشور، اسرائیل قبل از آغاز فصلی جدید از سیاست‌ها در خاورمیانه باید به خاطر داشته باشد كه تغییرات بسیار اندكی در اوضاع كنونی لبنان صورت خواهد گرفت.

گزارش این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید: كابینه "فؤاد سنیوره " نخست وزیر كنونی لبنان و ائتلاف "سعد الحریری "، معروف به 14مارس در دوره بعدی قدرت نیز وابسته به حزب‌الله خواهند بود.

بر اساس اعلام نتایج نهائی و رسمی انتخابات پارلمانی لبنان، جریان حاكم موسوم به 14مارس كه از حمایت غرب برخوردار است، 71كرسی و جریان معارض 57 كرسی را كسب كردند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور