تبیان، دستیار زندگی
رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته در مصر با اشاره به اینکه نزاع عربی و صهیونیستی تنها از طریق تعامل با حماس قابل حل و فصل است، تاکید کرد: شعار تغییر در سیاست های آمریکا در قبال منطقه باید در عمل محقق شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا باید در عمل تغییر سیاستهای خود را نشان دهد
خالد مشعل

رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته در مصر با اشاره به اینکه نزاع عربی و صهیونیستی تنها از طریق تعامل با حماس قابل حل و فصل است، تاکید کرد: شعار تغییر در سیاست های آمریکا در قبال منطقه باید در عمل محقق شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی که بعد از دیدارش با مسئولان مصری برگزار شد، اعلام کرد : جنبش حماس " ادبیات و نگاه جدیدی " را از دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درک کرده است .

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که شعارهای اوباما برای تغییر در سیاست هایش به حقیقت بپیوندد و این شعارها در حد لفظ باقی نماند.

رئیس دفتر سیاسی حماس درادامه افزود : از برادران مصری شنیدیم که آمریکا سیاست جدیدی و ترغیب برانگیزی در منطقه دارد، باید بگویم که معیار اصلی همان اقدام عملی آمریکایی ها است.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که شعارهای اوباما برای تغییر در سیاست هایش به حقیقت بپیوندد و این شعارها در حد لفظ باقی نماند

خالد مشعل در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد : تاکنون هیچ تماسی بین جنبش حماس و دولت آمریکا برقرار نشده است و تنها تماس هایی بین حماس با شخصیت های غیر رسمی مانند جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا که طی روزهای آتی با فرماندهان حماس در سوریه دیدار می کند و همچنین قرار است به نوارغزه هم برود، برقرار شده است.

خالد مشعل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هیچ کس چه در منطقه و چه در جامعه بین الملل نمی تواند در قبال نزاع عربی و اسرائیلی بدون تعامل با حماس و دیگر طیف های فلسطینی دست به اقدام موثری بزند و بهتر است تعامل با حماس شرط و شروط همراه نباشد.

وی که روزگذشته با مسئولان مصری درباره آشتی فلسطینی مذاکراتی انجام داد، اعلام کرد : دراین دیدار هیئت حماس با مسئولان مصری درباره اقدامات عملی برای توقف بحران در کرانه باختری به توافق رسیدند.

مشعل گفت : نباید دولت موقت سلام فیاض در فلسطین سلاح مقاومت را مجرم بشناسد و آن را مجازات کند چرا که این اقدام در حقیقت تعهد مجانی در بعد امنیتی نقشه راه است و این درحالی است که اسرائیل تاکنون هیچ تعهدی در قبال آن نداشته است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور