تبیان، دستیار زندگی
احزاب در جامعه در حال حاضر تحرک زیادی ندارند و به این وسیله می خواهیم خون جدیدی در زمینه فعالیت های حزبی در احزاب جریان پیدا کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حزب جدید برای اصولگرایان

بخش سیاسی-عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از برنامه این حزب برای تشکیل حزب جامع و فراگیر متشکل از احزاب اصولگرا خبر داد.

حسن غفوری فرد

حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در حاشیه برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر افزود: حزب موتلفه اسلامی به دنبال ایجاد یک جریان جدید حزبی متشکل از افراد اصولگرا است.

وی افزود: این حزب جامع از ترکیب حزب موتلفه و تشکلهای صنفی و سیاسی همچون جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی ورزشکاران، جامعه اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی اصناف و احزابی که عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند، تشکیل می شود.

حزب موتلفه اسلامی بیش از 45 سال سابقه فعالیت دارد .

غفوری فرد در بیان اهداف تشکیل این حزب فراگیر نیز گفت : احزاب در جامعه در حال حاضر تحرک زیادی ندارند و به این وسیله می خواهیم خون جدیدی در زمینه فعالیت های حزبی در احزاب جریان پیدا کند.

احزاب در جامعه در حال حاضر تحرک زیادی ندارند و به این وسیله می خواهیم خون جدیدی در زمینه فعالیت های حزبی در احزاب جریان پیدا کند

پیش از این جامعه اسلامی مهندسین اقداماتی را برای تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان آغاز کرده بود.

بنا براین گزارش هفتم تیر ماه سال 87 در هشتمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین، اکثریت قاطع اعضای این حزب به تشکیل حزب فراگیر رای دادند . چهار ماه بعد در آبان ماه سال گذشته نیز مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین در باره اقدامات انجام شده در راستای حزب فراگیر خبر داد که کارگروهی از اعضای ارشد جامعه اسلامی مهندسین و تعدادی از چهره های فرا حزبی تشکیل شده است. باهنر ساختار حزب فراگیر خود را در قالب دو لایه 30 نفره و 300 نفره تعریف کرده و قرار است لایه 30 نفره این حزب متشکل از شخصیت ها و چهره های شاخص نظام و لایه 300 نفره بر اساس توزیع منطقه‌ای و به لحاظ سهمیه‌ بندی صنفی و جنسیتی از اقشار و اصناف و تخصص های مختلف باشد.

منبع:مهر

تنظیم:س.آقازاده