تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی‌نژاد در نطق تلویزیونی خود گفت: امروز شرایط برای جهش‌ها و تصمیمات بزرگتر آماده شده و ملت ایران در آستانه حركت‌های بزرگ به سمت قله‌ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بسوی ایرانی آبادتر، عزیزتر و سربلندتر
احمدی نژاد

مشروح سخنان احمدی نژاد در نطق تلویزیونی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور امشب (دوشنبه‌شب) در نطق انتخاباتی خود كه از شبكه اول سیما پخش شد ملت ایران را ملتی بزرگ، ایمانی، آرمانی، با فرهنگ و تمدن‌ساز دانست و گفت:‌باور من نسبت به توانمندی و بزرگی ملت ایران باوری عمیق است چرا كه همواره به سه عنصر اصیل عنایت خدای بزرگ، مدیریت عالی حضرت ولی عصر (عج) و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران اعتقاد راسخ داشته‌ام.

وی افزود: اگر ملتی در مسیر آرمان‌های الهی بایستد، نصرت خداوند حتی است؛ حضرت ولی‌عصر (عج) نیز حاضر و ناظر است و جهان را مدیریت می‌كند و یار و یاور ملت‌هایی است كه می‌خواهند سربلند زندگی كنند.

احمدی‌نژاد ملت ایران را ملتی بزرگ، توانمند و تاریخ‌ساز دانست كه همواره ظرفیت‌های خود را در طول تاریخ و در عرصه‌های گوناگون نشان داده است.

رئیس جمهور با اشاره به دوران‌های مختلفی كه عظمت ملت ایران به نمایش گذاشته شده است اظهار داشت: نقش بی‌بدیل ملت ایران در برپایی فرهنگ و تمدن جهانی از دیدگاه همه صاحب‌نظران و مورخان یك نقش بی‌نظیر بوده است و همه معترفند كه ملت ایران در برپایی تمدن بشری نقشی اصیل و محوری برعهده داشته است.

وی با اشاره به اعتراف همه صاحب‌نظران مبنی بر نقش كلیدی ملت ایران در پایه‌گذاری تمدن اسلامی افزود: ملت ما با دلی امیدوار اسلام ناب را دریافت و در آغوش كشید و بالاترین خدمات را به تبیین و ترویج اندیشه اسلام ناب انجام داد و خود نیز از این رهگذر شكوفا شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به مقطع عظیم انقلاب اسلامی در تاریخ ملت ایران گفت: در این مقطع ملت ایران یك بار دیگر نشان داد كه می‌تواند در عرصه‌‌های بین‌المللی تحول‌آفرین، الهام‌بخش و پیشتاز باشد و در همین راستا همه معادلات ظالمانه و یكسویه نظام سلطه را به چالش كشید و قدرت ذاتی ملت‌ها را در مقابل قدرت و ثروت صف‌آرایی كرد و پیروز شد.

‌باور من نسبت به توانمندی و بزرگی ملت ایران باوری عمیق است چرا كه همواره به سه عنصر اصیل عنایت خدای بزرگ، مدیریت عالی حضرت ولی عصر (عج) و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران اعتقاد راسخ داشته‌ام

رئیس جمهور با اشاره به مقطع 4 سال قبل گفت: علت اینكه در آن مقطع تصمیم گرفتم به عنوان قطره‌ای از اقیانوس زلال ملت ایران وارد عرصه شوم این بود كه در آن زمان یك احساس عمومی در ملت ما شكل گرفته بود كه در حال فاصله گرفتن از مسیر نورانی انقلاب است و این فاصله روز به روز در حال افزایش بود و بنده نیز به عنوان عضو كوچكی از خانواده ملت ایران در این احساس شریك بودم.

وی با اشاره به علل بوجود آمدن این احساس اظهار داشت: عنصر اول بوجود آمدن این احساس، فاصله گرفتن از آرمان‌ها و ارزشهای ملت ایران و علت دوم نیز فاصله گرفتن مدیران ارشد از متن ملت بود؛ این دو علت از یك جنس است كه هر دو خود را در مدیریت نشان می‌دهند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت ایران همیشه در طول تاریخ مسئولیت خود را به خوبی ایفا كرده و نشان داده است كه هرگاه مدیران صالح و معتقد به آرمان‌ها در مصدر كار بودند ملت ایران قله‌ها را فتح كرده است، بخصوص در دوران انقلاب این مسئله بسیار مشهود بود اما اگر در آن مقطع چنین احساسی در ملت ما شكل گرفته بود ملت را باید در مدیریت‌ها جستجو كنیم.

وی خاطرنشان كرد: علی‌رغم اینكه انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی به ارمغان آورد اما در بخش‌های گوناگون دچار شرایطی شدیم كه اعتماد و خودباوری ملی در نقطه حضیض قرار گرفت و دشمنان، ضعف را با فشار تبلیغاتی و سیاسی بر ملت ما تحمیل كرده و می‌خواسته‌اند ملت ما را تحقیر كنند.

احمدی‌نژاد افزود: در مسائل اقتصادی نیز مشكلاتی سنگین و لاینحل وجود داشت كه عده‌ای تنها راه حل آن را هضم شدن در نظام سلطه می‌دانستند؛ در آن مقطع بیش از 1500 بنگاه بزرگ در مشكلات شدید بسر می‌بردند و در بخش‌های مختلف دیگر نیز با مشكلاتی مهمی مواجه بودیم؛ در سیاست داخلی نیز همواره كینه‌ورزی، برخورد و تنش وجود داشت و هر روز به یك بهانه‌ به این مسائل دامن زده می‌شد و حتی یك موضوع پیش‌پا افتاده به عنوان یك موضوع ملی تحمیل می‌شود و فضا به سمت ناامیدی از آینده می‌رفت.

این كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم ادامه داد:‌ در سیاست خارجی نیز دیدیم كه می‌خواسته‌اند انقلاب ملت ایران را در مناسبات ظالمانه جهان هضم كنند و حتی تا جایی پیش رفتند كه اعلام كردند كه می‌خواهند ریشه ملت ایران را از بین ببرند و گفتند ابتدا افغانستان و عراق و بعد ایران.

وی تصریح كرد: در موضوع هسته‌ای نیز بدترین شرایط را تحمیل كردند و بعد از آن توافق‌نامه نامناسب، اعلام كردند كه میوه عراق را در سعدآباد چیدیم و سپس در پاریس طرح‌های خود را تكمیل كردند و در مقابل حركت روبه‌رشد ملت ایران سدی ساختند و حتی فعالیت‌های هسته‌ای و موضوعات غیر مرتبط با موضوعات هسته‌ای را تعطیل كردند و تا جایی پیش رفتند كه گستاخانه خواهان تعطیلی آزمایشگاهها و دروس مربوط به مسئله هسته‌ای شدند و گستاخی را به حدی رساندند كه به ساحت ملت ایران توهین كرده و گفتند ملت ایران محور شرارت است و این در شرایطی بود كه بیشترین همكاری در افغانستان و عراق با آنها شده بود.

احمدی‌نژاد گفت:‌ طبیعی بود كه ملت ایران چنین شرایطی را نمی‌پسندند و دیدید كه در انتخابات 4 سال قبل همه ملت به صحنه آمده و فریاد بلند خود را در اعتراض به آن شرایط و گستاخی‌های نظام سلطه به گوش جهانیان رساندند.

همه اقوام ایران از آذری، كرد، لر، عرب، بختیاری، قشقایی، خوزستانی، لك، خراسانی، سیستانی، مازندرانی، گیلك، تالش و فارس‌ها و گل‌های گلستان ایران هستند

وی افزود: باور من این بود كه ملت ایران می‌‌تواند و شایسته جایگاه والایی است و شعار «ما می‌‌توانیم» حرف دل مردم ایران بود كه با استقبال گسترده ملت و بخصوص جوانان مواجه شد و این استقبال باعث شد كه ملت ایران در طول 4 سال علی‌رغم بحرانهای سنگین جهانی دستاوردهای عظیمی داشت.

این كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم 4 سال گذشته را جزو سخت‌ترین مقاطع تاریخ ملت ایران در قرن معاصر دانست و گفت:‌ در این سالها بحران‌های عظیم سیاسی و اقتصادی جهان، اشغال افغانستان، تهدید به حمله، تحریم بی‌سابقه و فشار اقتصادی و سنگین‌ترین جنگ روانی علیه یك ملت جریان داشت اما ملت ایران در برابر همه فشارها ایستاد و امروز می‌بینیم كه اعتماد به نفس و خودباوری و امید به آینده و عزت ملت ایران در نقطه اوج است.

وی ادامه داد:‌در این 4 سال در عرصه اقتصادی علی‌رغم همه فشارها، دستاوردهای عظیمی در اختیار ملت ایران قرار گرفت در شرایطی كه تقریباً همه كشورهای بلوك سرمایه‌داری و وابستگانشان در شرایط بحرانی و التهاب اقتصادی بسر می‌برند اما در ایران عزیز ما شاهد یك ثبات نسبی بالا هستیم و رشد و تولید و سرمایه‌گذاری ما روزافزون است.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: در طی 50 سال از شروع صنعت فولاد در ایران ظرفیت تولید 10 میلیون تن بود كه اكنون این میزان به 17.7 میلیون تن رسید یعنی شاهد 70 درصد رشد در این صنعت بودیم؛ ظرفیت سیمان ایران نیز پیش از این دولت 34 میلیون تن بود كه امروز به 64 میلیون تن رسیده است و در زمینه آلومینیم نیز رقم 218 هزار تن به 457 هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: در پتروشیمی تولید 24 میلیون تنی در سال در پیش از این دولت به بیش از 48 میلیون تن در سال رسیده و در زمینه مس نیز آمار تولید 178 هزار تنی به 260 هزار تن رسیده و در مجموع اكنون كارخانه‌های ما در آرامش بسر می‌برند.

رئیس جمهور اظهار داشت: تولید نفتی ایران نیز در دولت نهم به بیش از سه برابر بالاترین مقدار تولید در دولتهای قبل رسید و علی‌رغم تحریم‌های شدید در طول این 4 سال ما شاهد بیش از 66 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و 70 میلیارد دلار قرارداد جدید نفتی هستیم.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: در زمینه علم و فناوری نیز تا سال 83، 3هزار و 500 مقاله علمی داشتیم كه در سال 87 و فقط در وزارت علوم 13 هزار و 500 مقاله علمی به ثبت رسیده است، در زمینه اختراعات نیز قبل از انقلاب ثبت اختراع نداشتیم اما پس از آن 4650 اختراع اختراع به ثبت رسیده بود كه در 4 سال دولت نهم به بیش از 20 هزار اختراع رسید.

وی ادامه داد: در عرصه هسته‌ای امروز ما جزو چند كشور هسته‌ای جهان و در عرصه هوافضا جزو 9 كشور جهان و در بیوتكنولوژی، نانوتكنولوژی و سلو‌ل‌های بنیادی جزو چند كشور برتر جهان هستیم و عمران و آبادانی در این دولت سه برابر مدت مشابه دولت قبل بوده است.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: نرخ بیكاری در ابتدای آغاز به كار دولت نهم 12.9 درصد بود اما علی‌رغم آنكه حدود 50 درصد بیش از پیش‌بینی قانون برنامه نیرو وارد بازار شد، نرخ بیكاری در دولت نهم به 10 درصد كاهش یافت و تعداد 800 هزار نفر از بیكاران كم شد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت نهم در عرصه اصلاح ساختاری گفت: در این دولت رشد شتابان مصرف بنزین مهار شد و در عرصه سیاست خارجی نیز سایه تهدید از سر ملت ایران برای همیشه برطرف شد.

امروز عضویت در خانواده بزرگ ایران و خادمی ملت ایران افتخاری بی‌نظیر است

این كاندیدای انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اظهار داشت‌: برخلاف برخی‌ها كه خیال می‌كنند تهدید را با سازش می‌توان برطرف كرد، ملت ما نشان داد كه راه برطرف كردن تهدید، موضع اقتدار است و می‌بینید كسانی كه 3 سال قبل می‌گفتند می‌خواهیم ایران را از نقشه دنیا حذف كنیم، امروز در تمجید از فرهنگ و تاریخ ملت ایران مسابقه گذاشته‌اند و همان كسانی كه می‌گفتند می‌خواهیم ایران را منزوی كنیم، امروز خواستار مشاركت ایران در مدیریت جهان هستند و ملت ایران نیز آماده مشاركت در مدیریت جهانی برمبنای صلح، امنیت و برادری است.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه نمی‌خواهم گزارش كار بدهم اظهار داشت: می‌خواهم بگویم در این 4 سال یكبار دیگر اثبات شد كه توانستیم و می‌توانیم؛ و امروز به لطف الهی امید و نشاط در ملت ایران موج می‌زند و علاوه بر عزت روزافزون، غرور ملی در اوج است و بواسطه غرور ملت ما سایر ملتها نیز احساس غرور می‌كنند.

وی با اشاره به موضوع پرتاب ماهواره امید افزود: موضوع این پرتاب به مسئله اول همه ملت‌ها تبدیل شد و حتی بسیاری از ملت‌ها به یكدیگر تبریك می‌گفتند و شرینی توزیع می‌كردند و پرتاب ماهواره امید ایران را به منزله بازیابی هویت خود می‌دانستند چرا كه ملت ایران الهام‌بخش و پرچم‌دار برادری، عشق و امید است.

این كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینكه اثبات شد كه می‌توانیم و توانستیم گفت: این آغاز راه است و باور ما این است كه ملت ایران ظرفیت‌های عظیمی دارد و همه این تحولات نشاندهنده آن است كه همه این ظرفیت‌های عظیم هنوز شكوفا نشده چرا كه برای این شكوفایی تازه بسترسازی انجام شده است.

وی خاطرنشان كرد: همه ما باور داریم كه ملت ایران برای تصمیمات و كارهای بزرگ آمادگی دارد و می‌‌توانددر عرصه‌های جهانی نقش‌آفرینی كند و اثبات شد كه ساختن ایران و نقش‌آفرینی در عرصه‌های جهانی لازم و ملزوم یكدیگر هستند؛ باور ما این است كه امروز شرایط برای جهش‌ها و تصمیمات بزرگتر آماده شده و ملت ایران در آستانه حركت‌های بزرگ به سمت قله‌ها است و البته این بدان معنا نیست كه اشكلات وجود ندارد اما مهمتر از همه عزم یك ملت برای فتح قله‌های بلند است امروز این عزم و اعتماد به نفس و خودباوری ملی در اوج قرار دارد.

رئیس جمهور افزود:‌البته بداخلاقی و كارشكنی‌ها هم وجود دارد اما اراده ملت ایران بر اینها غلبه خواهد كرد.

احمدی‌نژاد از ملت بزرگ ایران به خاطر همه خوبیها و تحمل و همراهی آنها تشكر كرد و گفت: امروز عضویت در خانواده بزرگ ایران و خادمی ملت ایران افتخاری بی‌نظیر است.

وی با تشكر از همه اقشار ملت ایران تصریح كرد: ملت ما در یك همبستگی بی‌نظیر در میسر عزت و كمال در حال حركت هستند و از رهبری بزرگوار نیز كه همواره پشتیبان، در كنار ارزش‌های انقلابی ملت و پیشتاز حركت ملت ایران بوده‌اند تشكر می‌كنم.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: همه اقوام ایران از آذری، كرد، لر، عرب، بختیاری، قشقایی، خوزستانی، لك، خراسانی، سیستانی، مازندرانی، گیلك، تالش و فارس‌ها و گل‌های گلستان ایران هستند.

وی از زنان و دختران ایران كه كانون عشق و بالندگی و پسران و مردان ایران كه پاسدار عزت ملت ایران هستند نیز تشكر كرد و خاطرنشان ساخت: امروز همه ما آماده جهش و حركت به سمت قله‌ها هستیم و عزم و اراده ملی برای كار و تلاش فراهم است، پس پیش بسوی ایرانی آبادتر، عزیزتر و سربلندتر.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور