تبیان، دستیار زندگی
اشرار در زمان گروگانگیری با طرح این سوال كه شیعه یا سنی هستید افرادی كه سنی بودند را آزاد و كسانی كه شیعه بودند را در گرو خود نگه داشتند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروگانگیری وحشیانه اشرار در محور چابهار- ایرانشهر

در پی گروگانگیری دیروز اشرار مسلح در چابهار، یك مقام امنیتی در سیستان و بلوچستان هدف این گروگانگیری را ایجاد اختلاف مذهبی در ایام اعیاد شعبانیه دانست.

این منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار فارس افزود: اشرار در زمان گروگانگیری با طرح این سوال كه شیعه یا سنی هستید افرادی كه سنی بودند را آزاد و كسانی كه شیعه بودند را در گرو خود نگه داشتند.

وی در ادامه گفت: در همین راستا 13 نفر ازافراد گروگان گرفته شده با این عنوان كه سنی هستند از سوی گروگانگیران آزاد شدند و بقیه در گرو اشرار قرار دارند.

وی ادامه داد: این گروگانگیری با هدف تعصبات مذهبی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی صورت گرفته زیرا عاملان این حادثه تروریستی یكی از گروگان ها را كه لباس بلوچی به تن داشت، اما شیعه بوده در گروه افراد آزاد شده قرار می دهد.

معاون قرارگاه رسول اكرم «ص» سیستان نیز در گفت و گو با خبرگزاری فارس در زاهدان با اشاره به اینكه اشرار از گروهك عبدالمالك ریگی هستند، افزود: بین ساعت 3 تا 4 بامداد یكشنبه ، تعدادی شرور مسلح با بستن مسیر چابهار- ایرانشهر حوالی پل سمنگان به سمت مرز پاكستان تعدادی خودرو متعلق به مردم از جمله 2 خودرو نفت كش را آتش زدند.

«محمد جواد اثنا عشری» ادامه داد: این افراد 2 مسافر را گروگان گرفته اند و هنوز معلوم نیست كه این عملیات تروریستی مجروح و یا شهیدی برجا گذاشته باشد.

معاون قرارگاه رسول اكرم «ص» سیستان تاكید كرد: در پی وقوع این حادثه با پیگیری های نیروی انتظامی استان و واحدهای قرارگاه عملیاتی رسول اكرم «ص» مشخص شده است اشرار هنوز موفق به فرار از كشور نشده اند.

گزارش دیگری در این زمینه حاكی است عاملان این حادثه حدود 30 نفر از رانندگان عبوری را گروگان گرفتند كه در میان ربوده شدگان «علی زارعی» رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری چابهار نیز دیده می شود.

رئیس مركز اطلاع رسانی نیروی انتظامی نیز به خبرگزاری فارس گفت: اشرار مسلح گروگان های ربوده شده در سیستان و بلوچستان را به كشور پاكستان منتقل كرده اند.

سرهنگ مهدی احمدی افزود: اشرار مسلح كه به گروهك تروریستی عبدالمالك ریگی وابسته هستند حوالی ساعت 5 بامداد با كمین در محور چابهار به ایرانشهر در منطقه نگور واقع در 40 كیلومتری مرز پاكستان اقدام به تیراندازی به 8 دستگاه خودروی عبوری شخصی كه در حال عبور از محل بودند كرده كه اشرار پس از به آتش كشیدن خودروها 8 راننده خودروها را به همراه 4 سرنشین ربوده و متواری شدند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر كشته شدن گروگان ها و یا افراد محلی گفت: گروگان ها همگی زنده هستند و اشرار آن ها را به كشور پاكستان انتقال داده اند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در حال بررسی موضوع بوده و اقدامات پلیس در این رابطه آغاز شده است.

رئیس مركز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تصریح كرد: روز گذشته ماموران پلیس یكی از اشرار و عناصر فعال ضد انقلاب در این منطقه به نام «ملاشه» را به هلاكت رسانده بودند كه به نظر می رسد گروگان گیری ها در این رابطه باشد.

گزارش مهر ازاین حادثه نیز حاكی است: اشرار مسلح با بستن جاده اصلی چابهار- ایرانشهر چند خودروی سبك و سنگین مردم شامل دو نفتكش، سه دستگاه تریلر، یك كامیون، دو خودروی سواری و به گفته برخی منابع محلی یك دستگاه اتوبوس را به آتش كشیدند و تعدادی را گروگان گرفتند.

محل درگیری در دو راهی سنگان به وقوع پیوست كه در یك كیلومتری پاسگاه رندان، 6 كیلومتری پاسگاه نوبندیان و 10 كیلومتری پاسگاه پلان بوده است.