تبیان، دستیار زندگی
وزیر مسکن و شهرسازی تبیین طرح جامع برای اکثر شهرهای بزرگ کشور، تهیه طرح هادی برای تعدادی از روستاهای کشور، ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی و بیش از یک میلیون واحد مسکونی شهری، حمایت از خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، تعیین برنامه توسط رهبر معظ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسکن سازی ایران و ترکیه

ایران و ترکیه

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: انتظار داریم فناوری ها و تجربیات ارزشمند میان ایران و ترکیه در زمینه انتقال تکنولوژی ساختمانی و روشهای نوین مبادله شود و شرکت ها و پیمانکاران دو کشور همکاری بیشتری را در بخش مسکن داشته باشند.

"علی نیکزاد" در دیدار "مصطفی دمیر" همتای ترکیه ای خود، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران برغم تمام تحریم ها و سنگ اندازی های استکبار جهانی در برابر توسعه و پیشرفت ملت ایران در علوم مختلف دستاوردهای مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: فناوری چرخه سوخت هسته ای، نانو، دارو، خودکفایی در سیمان و فولاد، کشاورزی، دامداری و سدسازی از دستاوردهای ارزشمندی است که با عنایت خداوند بدست آمده است.

وزیر مسکن و شهرسازی تبیین طرح جامع برای اکثر شهرهای بزرگ کشور، تهیه طرح هادی برای تعدادی از روستاهای کشور، ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی و بیش از یک میلیون واحد مسکونی شهری، حمایت از خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، تعیین برنامه توسط رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت در بخش مسکن وشهرسازی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش برشمرد.

نیکزاد همچنین اجرای طرح مسکن مهر و واگذاری زمین رایگان به مردم، اعطای تسهیلات بدون سود و با نرخ پایین، تخفیف در هزینه های صدور ساختمان، بیمه وقراردادهای پیمانکاری ، تهیه نقشه های ساختمانی، تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی برای زندگی شهری را از برنامه های اجرا شده در منطقه در سالهای اخیر عنوان کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی تبیین طرح جامع برای اکثر شهرهای بزرگ کشور، تهیه طرح هادی برای تعدادی از روستاهای کشور، ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی و بیش از یک میلیون واحد مسکونی شهری، حمایت از خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، تعیین برنامه توسط رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت در بخش مسکن وشهرسازی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش برشمرد

وی با بیان اینکه آرامش و امنیت، پیشرفت وسلامت دو کشور به هم وابسته بوده و شرایط فعلی دنیا بر اهمیت موضوع افزوده است، تصریح کرد امریکا و متحدانش با برنامه ریزی های خود همواره تلاش داشتند که در خاورمیانه و آسیای میانه حضور داشته باشند که با طراحی 11 سپتامبر و تقویت القاعده زمین ها برای حضور بیشتر در منطقه با حمله نظامی به دو کشور منطقه فراهم کردند.

علی نیکزاد

وزیر مسکن ضمن تشکر از حمایت مردم و دولت ترکیه از مردم غزه در جریان جنگ 33 روزه، اعزام کاروان آزادی برای شکست حصر غزه در ماههای اخیر و حمایت از بیانیه تهران این اقدامات را نشانه بارزی از ظهور قطب ضد استعماری و آزادی خواهانه در جهان عنوان کرد.

نیکزاد همچنین حمایت کشورهای غیرمتعهد از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و ضرورت تجدیدنظر نهادهای بین المللی را از دیگر علائم ظهور قطب ضد استعماری ذکر کرد و گفت: تصویب قطعنامه سازمان ملل در ارتباط با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران از ابزارهای در دست زورگویان وسلطه گران جهان است بنابراین بازنگری جدی در عملکرد این نهادهای بین المللی ضروری است.

وی با بیان اینکه دو کشور از لحاظ بلایای طبیعی مشابهت های زیادی دارند از وزیر مسکن ترکیه و هیات همراه خواست تا از مرکز تحقیقات مسکن ایران بازدید نمایند.

وزیر مسکن وشهرسازی ابراز امیدواری کرد این دیدار زمینه های توافق همکاری های دو جانبه و حضور پیمانکاران دو کشور را فراهم سازد.

منبع:ایرنا

تنظیم:س.آقازاده