تبیان، دستیار زندگی
گوگل که پیوند عمیقی با سرویس های اطلاعاتی آمریکا دارد، با ارایه غیرمنتظره نسخه رسمی بلاگ فارسی خود، سیطره خود را بر کاربران فارسی بیش از پیش مستولی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با راه اندازی سرویس وبلاگ فارسی؛

گوگل سیطره خود را بر کاربران فارسی افزود


گوگل که پیوند عمیقی با سرویس های اطلاعاتی آمریکا دارد، با ارایه غیرمنتظره نسخه رسمی بلاگ فارسی خود، سیطره خود را بر کاربران فارسی بیش از پیش مستولی کرد.

گوگل

کمپانی اطلاعاتی امنیتی گوگل که پیوند عمیقی با سرویس های اطلاعاتی آمریکا دارد و با ظرافت خاصی در بین همه کاربران دنیای مجازی نفوذ کرده تا آنجا که رتبه اول سایت های جهان در میزان مراجعه را به خود اختصاص داده است، روز گذشته طی اقدامی بدون اطلاع قبلی اعلام کرد که نسخه رسمی بلاگ فارسی گوگل را راه اندازی نموده و در اختیار مخاطبان فارسی خود قرار داده و با این کار سیطره خود را بر کاربران فارسی بیشتر مستولی کرد.

گوگل در توییتر نوشت:

ما امروز وبلاگ فارسی‌مان را با هدف خبررسانی درباره محصولات گوگل برای کاربران فارسی‌زبان راه‌اندازی کرده‌ایم.

برخی کارشناسان می گویند، احتمال می رود این اقدام برای این صورت گرفته است که مخاطبان فارسی زبان این کمپانی بزرگ در چند روز گذشته با مشکلاتی روبه رو شده اند و هیچ مرجع رسمی قادر به پاسخگویی و کسب اطلاعات نبوده است .

همچنین اینکه در روز پنجشنبه 17 شهریور تلاشهای مشکوکی برای دستیابی به رمز جی میل کاربران ایرانی صورت گرفت و جی میل روز جمعه از عمده کاربران ایرانی خواست تا رمز خود را تغییر دهند.

همچنین اینکه در روز پنجشنبه 17 شهریور تلاشهای مشکوکی برای دستیابی به رمز جی میل کاربران ایرانی صورت گرفت و جی میل روز جمعه از عمده کاربران ایرانی خواست تا رمز خود را تغییر دهند

در سیطره گوگل

این در حالی است که سرویس های اطلاعاتی آمریکا گوگل را به مثابه تور اطلاعاتی برای کشور های معارض خود از جمله ایران تعریف کرده اند و تلاش گسترده ای برای خروج کاربران ایرانی از محافظت سرویس های امنیتی ایران و سوق دادن آنها در دام خود به وسیله خدمات گسترده گوگل و توییتر و فیس بوک به زبان فارسی نمو ده اند.

گوگل

گوگل در صفحه اصلی وبلاگ فارسی خود ضمن تاکید بر قدمت چند هزارساله زبان فارسی و اهمیت آن، نوشت:

در حدود 50 درصد از جمعیت فارسی زبان از اینترنت استفاده می‌کنند -- تقریبا 2 درصد کل کاربران اینترنت در دنیا. Google بازخورد (feedback) فراوانی از کاربران فارسی زبان دارد که درخواست ارائه محصولات بیشتری به زبان فارسی را دارند.

با انتشار این پست، ما تولد اولین وبلاگ رسمی Google به زبان فارسی را اعلام می‌کنیم. وبلاگ ما کانالی ارتباطی برای اعلان‌های محصولات، راه‌اندازی ویژگی‌ها و "به‌روزآوری‌های فوری در زمانهای بحرانی" برای کاربران فارسی زبانمان خواهد بود.

گوگل در پایان تاکید می کند که، سرویس جستجوی "Google" کاملا به زبان فارسی در دسترس ایرانی ها بوده و همچنین سرویس گوگل کروم Google Chrome و "پروژه گوگل پلاس +"Google از ابتدا به زبان فارسی نیز تهیه شده است و مهمتر از همه سرویس اندروید Android که برای کنترل کاربران در شرایط بحرانی کشورشان مثل شرایط فتنه 88 ایران طراحی شده و کاربران به وسیله "اندروید" قادرند بدون هیچ واسطه ای اطلاعات اغتشاشات را در کشورشان دریافت و یا برای گوگل ارسال کنند.

در حدود 50 درصد از جمعیت فارسی زبان از اینترنت استفاده می‌کنند -- تقریبا 2 درصد کل کاربران اینترنت در دنیا. Google بازخورد (feedback) فراوانی از کاربران فارسی زبان دارد که درخواست ارائه محصولات بیشتری به زبان فارسی را دارند

این کمپانی اطلاعاتی امنیتی، در کلام آخر خود ی گوید:

در فرهنگ کاری ما، دریافت بازخورد کاربر از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین خواهشمندیم نظرات خود را از طریق پیوند ایمیل ما برایمان ارسال نمایید.

به زودی دوباره با شما در تماس خواهیم بود!

راهبر تیم زبان فارسی گوگل؛ مدیر جهانی‌سازی گوگل و مدیر بومی‌سازی گوگل

بخش ارتباطات تبیان


منبع: مشرق