تبیان، دستیار زندگی
بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلیل ممنوعیت VPN وفیلتر شكن چیست؟

راهنمایی‌های پلیس فتا به جوانان


 بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند.


وی پی ان-فیلتر شکن

شاید برای شما هم پیش آمده که دلیل ممنوعیت فیلتر شکن را ندانید و برایتان جای سوال داشته باشد که استفاده از آنها چرا جرم محسوب می شود و ممنوع است.

معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در زمینه دلایل ممنوعیت استفاده از فیلترشكن‌ها گفت:بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند، بلكه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه به اطلاعات دورن رایانه وی دسترسی پیدا كرده و امكان كپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی كاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌شود.

با توجه به اینكه مردم تنها به دلیل یک نیاز آنی و بدون بررسی عملكرد اینگونه نرم افزارها را بر روی رایانه نصب می‌كنند، ممكن است این نرم افزارها خود یک تروجان و یا کلیدخوان باشند و اطلاعات مربوطه به نام عبور و كاربردی افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند، همچنین VPN ها اطلاعات را به صورت کد شده منتقل می‌كنند و فرمول دِکُد كردن آن در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد كه سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نكرده باشد.

بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند، بلكه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه به اطلاعات دورن رایانه وی دسترسی پیدا كرده و امكان كپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی كاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌شود

استفاده از چنین روش‌هایی ممكن است خطرات بسیاری داشته باشد و كاربران اینترنت باید بدانند كه استفاده از چنین نرم افزارها و روش‌هایی، مانند این است كه همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و كاری، آپلود كرده و در اختیار عموم قرار دهیم.

ماهواره

استفاده از ماهواره کاهش پیدا کرده است

وی اجرای طرح امنیت اخلاقی را سبب کاهش زشتی‌ها در جاده‌ها و شهرها دانست و بیان داشت: برخورد با ماهواره‌ها در مرحله نخست به صورت علنی صورت گرفته و در مرحله بعدی با دیگر ماهواره‌ها نیز برخورد شد.

رادان با اظهار رضایتمندی از کاهش درصد استفاده از گیرنده‌های ماهواره، اذعان داشت: استفاده از گیرنده‌های ماهواره نسبت به گذشته کاهش محسوسی داشته است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ماهواره را یک تهاجم خواند و افزود: ماهواره را طراحی از طرف دشمن می‌دانیم زیرا دشمنان به دنبال بی‌تفاوت کردن جوانان و خانواده‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند جوانان بی‌تفاوت در برابر آنها نمی‌ایستند، تصریح کرد: افسران جنگ نرم که از مردم هستند، ثابت کردند در تهاجم فرهنگی مانند جنگ سخت بسیار مبارز هستند و حرف‌هایی برای گفتن دارند.

رادان، ساقط کردن پهپاد آمریکایی را سبب شگفت‌زده شدن دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن به‌زودی می‌فهمد جنگ نرمی که علیه ایران آغاز کرده، به همت مردم مبارز ایران بازنده این نبرد است.

فرآوری :امیر رضوانی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: تابناک /برنا