راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

  • تعداد بازديد :
  • 5442
  • چهارشنبه 13/3/1388
  • تاريخ :

احمدي نژاد پيروز در  دور اول

آقا تهراني

• از شما به عنوان معلم اخلاق كابينه نامبرده مي‌شود آيا به نظرتان سازمان‌ها و دستگاه‌هاي ذي‌ربط در بحث انتخابات مثل صداوسيما و وزارت كشور تاكنون اخلاق انتخاباتي را رعايت كرده‌اند؟

بله، آنها قانونا به وظيفه خود عمل كرده‌اند و تا جايي كه توانسته‌اند بي‌طرفي خود را در بحث انتخابات رعايت كرده‌اند البته اقدامات وزارت كشور پس از پايان انتخابات روشن‌تر خواهد بود اما صداوسيما در اين مدت نشان داده كه بي‌طرف بوده است.

اما اصلاح‌طلبان و حتي محسن‌رضايي از عملكرد صداوسيما در انتخابات اعلام نارضايتي كرده‌اند.

نارضايتي آنها مربوط به پيش از آغاز زمان تبليغات بود كه توقع داشتند اخبارشان در كنار اخبار شخص رئيس‌جمهور پوشش داده شود كه امر شايسته و درستي هم نبود اما با آغاز زمان تبليغات گلايه آنها نيز كمتر شده چرا كه هميشه گلايه وجود دارد.

توقع ما پيروزي احمدي‌نژاد در مرحله اول است و ان‌شاءالله هم در مرحله‌ اول خواهد برد.

• به نظرتان نتيجه انتخابات در يك مرحله مشخص مي‌شود؟

توقع ما پيروزي احمدي‌نژاد در مرحله اول است و ان‌شاءالله هم در مرحله‌ اول خواهد برد.

به نظرتان شخص احمدي‌نژاد چنددرصد از آرا را به خود اختصاص مي‌دهد؟

اينها همه گمانه‌زني است و بايد حدس زده شود بنابراين، دقيقا نمي‌توانم بگويم كه به چه ميزاني خواهد بود ولي آراي وي حتما خوب خواهد بود.

• حدودا آراي وي را چقدر مي‌دانيد؟ آيا فكر مي‌كنيد به 50 درصد آراي انتخاباتي خواهد رسيد؟

بله فكر مي‌كنم بالاي 50 درصد خواهد بود چرا كه احمدي‌نژاد پايگاه خوبي بين مردم به ويژه اقشار مناطق محروم دارد.

• شرايط مهدي‌كروبي و ميرحسين‌موسوي را به عنوان كانديداهاي جريان اصلاحات، براي رقابت با محمود احمدي‌نژاد چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

در انتخابات بايد رقابت وجود داشته باشد تا تنور انتخابات گرم باشد، البته بايد كانديداها و هوادارانشان در نظر داشته باشند كه هيچ‌گاه همديگر را تخريب نكنند بايد همه محترم باشند چرا كه هر كسي را شوراي نگهبان تاييد و قبول كرده است بايد مورد احترام مردم و ديگران كانديداها باشد. به هر روي حضور موسوي و كروبي نيز باعث افزايش مشاركت مردم خواهد

آقا تهراني

شد.

• شانس كانديداهاي اصلاح‌طلب (كروبي و ميرحسين موسوي) را براي كسب آراي مردم چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

بستگي به نظر مردم دارد، مردم ما هميشه نگاه مي‌كنند و منتظرند تا حرف‌ها و برنامه‌هاي كانديداهاي انتخاباتي را بشنوند و بعد اعلام موضع مي‌كنند به همين دليل هنوز نمي‌توان گفت كه نظر و راي قطعي آنها در انتخابات بيشتر به سمت كدام يك از كانديداهاست.

• گفته مي‌شود كه محسن رضايي با هدف شكستن آراي انتخابات احمدي‌نژاد به نفع جريان اصلاحات اعلام كانديداتوري كرده است. نظرتان در اين‌باره چيست؟

فكر نمي‌كنم اينطور باشد به عقيده من هر چهار كانديدا مورد احترام هستند، اما بايد ديد چه مي‌شود. البته آقا محسن دو، سه باري اين كارها را كرده‌اند.

بايد همه محترم باشند چرا كه هر كسي را شوراي نگهبان تاييد و قبول كرده است بايد مورد احترام مردم و ديگران كانديداها باشد. به هر روي حضور موسوي و كروبي نيز باعث افزايش مشاركت مردم خواهد شد.

• ارزيابي‌تان از كانديداتوري محسن رضايي به‌رغم اينكه در انتخابات گذشته اعلام انصراف كرده است چيست؟

بالاخره حضور محسن‌رضايي هم، صحنه انتخابات را گرم مي‌كند و باعث پرشورتر شدن رقابت و افزايش مشاركت مردم مي‌شود. به هر حال آقا محسن هم تا اندازه‌اي راي دارد كه باعث افزايش مشاركت مردم ‌شود.

تا اندازه‌‌اي اين حضورها خوب است و اگر كانديداها همديگر را بيخود خراب نكنند اين افزايش كانديداها گاهي مي‌ارزد اما متاسفانه گاهي عليه كانديداها صحبت‌هاي نابجا و ناصحيحي مطرح مي‌شود مثل اينكه گفته مي‌شد «دولت لب پرتگاه است و...» كه من اصلا اينها را نمي‌پسندم، اينها حرف‌هاي خوبي نيست، اگر ما دقت كنيم و ببينيم، مي‌بينيم كه برخي صحبت‌هايي كه به عنوان نقد دولت نهم مطرح مي‌شد صحيح و درست نبوده و نيست مثلا اينكه مي‌گفتند دولت لب پرتگاه است هيچ‌گاه صحت نداشته و ندارد، چراكه خود مقام معظم رهبري هم در صحبت‌هايشان هيچ‌وقت به اين صورت احساس خطر نكرده‌اند كه بخواهند هشدار دهند بنابراين، اين كاري كه برخي آقايان و مطبوعات مي‌كنند را من نمي‌پسندم، لذا من تعجب مي‌كنم كه گاهي اوقات از اين بحث‌ها پيش مي‌آيد و متاسفانه در فضاي انتخابات كه چشم دشمنان انقلاب و نظام به عملكرد مسوولان و نتيجه انتخابات دوخته شده است مطرح شدن اين مسائل قوت بيشتري مي‌گيرد.

• به نظرتان از بين سه كانديدا (رضايي، كروبي، موسوي) چه كسي رقيب جدي احمدي‌نژاد محسوب مي‌شود؟

هر سه نفر رقيب جدي احمدي‌نژاد هستند.

• يعني موقعيت راي‌آوري هر سه كانديداي مذكور برابر است؟

بالاخره هر كدام مي‌توانند آرايي را از سبد احمدي‌نژاد كم يا زياد كنند، به همين دليل هم نمي‌توان گفتن كدام جدي‌تر از ديگري است.

هر يك از كانديداها داراي هواداراني بوده‌اند كه به واسطه پشتيباني آنها وارد ميدان انتخابات شده‌اند، بنابراين در پايان انتخابات و شمارش آراي مردم است كه كانديداهايي كه بيشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند مشخص مي‌شوند.

• چطور است كه شما پيش‌بيني آراي ديگر كانديدها را به نتيجه انتخابات موكول مي‌كنيد اما قاطعانه از آراي بيش از 50درصدي احمدي‌نژاد سخن مي‌گوييد؟

متاسفانه شايد درست نباشد اما به واسطه پايگاه و جايگاه احمدي‌نژاد در بين مردم اين موضوع را حدس مي‌زنم چرا كه احمدي‌نژاد چهار سال رئيس‌جمهور بوده است و جايگاه خوبي هم در ميان مردم دارد. اين را مي‌شود از استقبال‌هاي مردمي كه از رئيس‌جمهوري و هيات دولت در سفرهاي استاني مي‌شود استنباط كرد.

• اما مردم در سفرهاي استاني سه كانديداي ديگر هم، استقبال خوبي از حضور كانديداها در شهر و روستاهاي‌شان داشته‌اند؟

من احساس مي‌كنم مجلس، مجلس عوام است نه مجلس متخصصين، توقعي كه ما داريم توقع تخصصي است كه اين با هم جور نيست، اين را فكر مي‌كنم بايد قويتر رويش بحث و بررسي كرد.

بله استقبال از همه كانديداها خوب بوده اما از احمدي‌نژاد بهتر بوده است، چراكه در انتخابات گذشته نيز مردم نشان داده‌اند براي دور دوم انتخابات نيز به رئيس‌جمهوري كشور راي مي‌دهند و اعتماد مي‌كنند.

• عملكرد چهارساله احمدي‌نژاد به پايان رسيده است طي اين چهار سال نقدهاي زيادي به دولت نهم وارد شده است كه در دولت‌هاي گذشته بي‌سابقه بوده، آيا با وجود اين نقدها فكر مي‌كنيد مردم باز هم به احمدي‌نژاد راي مجدد مي‌دهند؟

گاهي افرد بي‌ادبانه مسائل را تخريب مي‌كنند كه اصلا صحيح نيست و من فكر مي‌كنم اصلا نبايد وارد مسائل تخريبي شويم.

• آيا همه نقدهايي كه به دولت نهم وارد شده را تخريب مي‌دانيد؟

همه را نه، بنده اجازه نقد كردن را به همه مي‌دهم به نظرمن هم كار صحيحي است اما اينكه بگذارند طرف مقابل هم جواب بدهد و نبايد بوق را فقط در يك طرفش دميد.

آقا تهراني

• به نظرتان نقدهاي مطرح شده به دولت نهم يك طرفه بوده. اما احمدي‌نژاد تاكنون به همه آنها پاسخ داده است؟

صحبت‌هاي مطرح شده در بيشتر موارد نقد نبوده بلكه تخريب بوده است كه من اين موارد را اصلا دوست نمي‌دارم.

• اگر بخواهيد به كارنامه دولت نهم نمره دهيد، چه نمره‌اي براي وي قائل مي‌شويد!

من به شخص آقاي احمدي‌نژاد نمره خيلي خوبي مي‌دهم.

• نمره خوب چه نمره‌اي است؟

خيلي مي‌دود، احمدي‌نژاد معصوم نيست ممكن است اشتباه بكند اما خيلي مي‌دود من اين طور براي زندگي خودم و خانه‌ام ‌نمي‌دوم.

• به همين دويدن احمدي‌نژاد چه نمره‌اي از يك تا 20 مي‌دهيد؟

واقعا به احمدي‌نژاد 20 مي‌دهم خيلي مي‌دود، خودش مي‌دود دستش درد نكند هيات دولت و وزرا را هم مي‌دواند.

• يك سال از تشكيل مجلس هشتم سپري مي‌شود عملكرد يكساله اين مجلس را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

عملكرد نمايندگان مجلس به عملكرد در كميسيون‌هاي تخصصي برمي‌گردد كه باز هم در نتيجه فعاليت كميته‌هاي تخصصي كميسيون‌ها قابل بررسي است بنابراين اگر كميته‌ها فعال نباشند اگر نمايندگان در كميته‌ها ضعيف باشند كميسيون‌ها ضعيف مي‌شوند و در نتيجه طرح‌ها و لوايح ارجاعي به مجلس نيز ضعيف مي‌شوند بنابراين مجلس با قوت برخورد مي‌كند. حالا اينكه ضعف نمايندگان به كجا مرتبط مي‌شود كه نمايندگان اينجور شدند، اين اشكال ديگري است كه فكر مي‌كنم به اصل انتخابات برمي‌گردد مثلا فرض كنيم آقاي ايكس در محله و شهر و استانش فردي قابل احترام، انقلابي و متدين است و جايگاه خوبي دارد راي مي‌آورد و به تخصص و ديد كارشناسانه ربطي ندارد، در حالي كه هر يك از كميسيون‌هاي مجلس بحث تخصصي و علمي است و يك مشت آدم كارشناس و متخصص مي‌خواهد مثلا در كميسيون فرهنگي بايد يك عده فرهنگدان باشند يا در كميسيون قضايي بايد نمايندگان بر امور قضاوت و قضا تسلط داشته باشند و ... اما وقتي كه اين طوري نيست و ما به آدم‌هايي كه خوب هستند و شوراي نگهبان فقط رد صلاحيت‌شان نكرده است راي مي‌دهيم كه ديد تخصصي خيلي در آن دخالت ندارد.

من به شخص آقاي احمدي‌نژاد نمره خيلي خوبي مي‌دهم.

• پس مي‌توان گفت كه به نظر شما مجلس هنوز در جايگاه كارشناسانه‌اش آن طور كه بايد و شايد قرار نگرفته است؟

من احساس مي‌كنم مجلس، مجلس عوام است نه مجلس متخصصين، توقعي كه ما داريم توقع تخصصي است كه اين با هم جور نيست، اين را فكر مي‌كنم بايد قويتر رويش بحث و بررسي كرد.

• نظرتان در مورد جايگاه هيات‌رئيسه و عملكرد اين جايگاه چگونه است؟

توقع بنده از هيات‌رئيسه باز هم بيش از اينهاست كه خيلي قوي‌تر و قديمي‌‌تر باشد... حالا تجربه اول ماست و من تازه دارم مي‌بينم و بيشتر به همين‌ها مي‌گذرد كه چه كارهايي صورت بگيرد بهتر است، اميدوارم در آينده بهتر باشد.

• عملكرد هيات‌رئيسه را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

حرف‌هاي من همان بود كه گفتم، ضمن صحبت گفتم.

• نقدتان به عملكرد يكساله نمايندگان و مجلس هشتم چيست؟

متاسفانه در مجلس افراد فكر مي‌كنند بحث‌ها همه سياسي است و سياسي با آنها برخورد مي‌كنند، مجلس بايد قوي باشد كه بتواند مسائل را به خوبي رسيدگي كند اگر ضعيف باشد فايده‌اي ندارد

منبع:اعتماد ملي

تهيه براي تبيان:سيد ابراهيمي

 

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
مجید محمدی زاده
کسی را که رهبرم قبولش داشته باشد وتائید ش کندحمایتش میکنم ودوستش دارم خداوند همه مارابیداروهوشیارهمچون همیشه سازد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 3/4/1388 - 15:9
ناشناس
خدایا قلبها را بسوی احمدی نژاد هدایت فرما
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 28/3/1388 - 18:55
ناشناس
*****موسوی******
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 26/3/1388 - 20:0
parham159
آقای احمدی نژاد در دور اول رئیس جمهور میشوند 100% مطمئنم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 23/3/1388 - 19:40
مهدي
پیش بینی من اینه كه جناب دكتر احمدی نژاد در مرحله اول پیروز میشه(انشالله)
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 22/3/1388 - 0:49
ناشناس
آقای احمدی نژاد با قاطعیت رئیس جمهور خواهند شد.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 21/3/1388 - 19:36
armin28
همگی به پروفسور عادل احمدی نژاد رای می دهیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 21/3/1388 - 14:20
shadasma
افکار امام را منادی باشیم / چون مهدی فاطمه جهادی باشیم / گر عشق امام و رهبری در دل ماست / حق است که احمدی نژادی باشیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 20/3/1388 - 23:33
_maryam_
چرا یه عده از مردم از کسی حمایت میکنن که به صراحت میگه من به رای محرومان احتیاج ندارم؟؟؟
رای ما فقط دکتر احمدی نژاد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 20/3/1388 - 18:15
011and110
کسان که می گویند احمدی نژاد رأی نمی آورد حماَ خیلی از او ناراحت هستند ولی بدانند که هنوز کسانی هستند که این خدمت به مردم دور افتاده از شهرشان را ببینند و می بینند که انشاالله خدا مکر ظالمان را به زودی زود جواب می دهد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 20/3/1388 - 16:57
ناشناس
ما عاشق کیش کربلایی هستیم
دلبسته ی آن روح خدایی هستیم
در فکرف خطای خود بمیر ای دشمن
چون بار دگر پی رجایی هستیم

فقط و فقط احمدی نژاد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 19/3/1388 - 15:59
سعيده
احمدی نژاد 5 درصد هم نمیاره با اطمینان میگم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 19/3/1388 - 8:50
رسول
نظرسنجی خیلی خوب بود رای ما احمدی نژاد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 18/3/1388 - 21:0
محمودی هاشمی
از نسل گل و نجابت و نور تویی
محمود زمان به وادی طور تویی
سوگند به واژه واژه دفتر عشق
محبوب ترین رئیس جمهور تویی

دولتت مقاوم ای تو احمدی نژاد
در پناه مهدی صاحب الزمان (عج)

پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 18/3/1388 - 12:11
میترا الف
متاسفانه طرفداران آقای موسوی بدون هیچ آگاهی و حتی دلیلی منطقی برای تبلیغاتشان به نفع این شخص راه درستی را نمیروند و باعث ایجاد اغتشاش می شوند. کاش دلیل محکمی برای این سیاه نمایی دولت داشتند.آقای موسوی که برای یک مطلب اینهمه جنجال به پا کرد خودش بیشترین توهین و تخریب را علیه آقای احمدی نژاد انجام داد. باید همه را اثبات کند.و به ابهامات در مورد خود نیز پاسخ دهد. ایشان که در عرض یک ماه کتاب برای برنامه هایش چاپ می کند باید همان را به مردم کتبا تعهد دهد چنانچه در صورت انتخاب شدن ، بعد از 4 سال تمام این ادعاهایش را عملی نکرد در حضور مردم محاکمه شود. ادعا کردن و تخریب دیگران برای رسیدن به مقاصد شخصی یا گروهی راحت است ولی مردم دیگر به راحتی از این مسُله نخواهند گذشت.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 18/3/1388 - 10:50
مصطفي جمالي مهدي ابادي
محمود احمدی نژاد در قلب مردم جای دارد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 18/3/1388 - 9:48
mahdi
فقط احمدی نژاد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 17/3/1388 - 20:36
محمد
پیروزی احمدی نژاد رو پیشاپیش تبریک میگم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 17/3/1388 - 20:10
پايگاه جامع قرآن كريم
نمی دانم چرا از موسوی حمایت می کنند؟
احمدی نژاد با اکثریت آرا در مرحله اول پیروز خواهد شد.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 17/3/1388 - 13:8
ناشناس
آقای احمدی نژاد بسیار زحمت کش است و حق بزرگی بر ملت ایران دارد و رای هم می آورد اما مردم توجه ندارند مثلا می گوید ما در دولت نهم فلان قدر کار عمرانی کردیم یا تورم فلان است اما سال 60 فلان قدر...اما نمی گویند که سال 60 وضعیت اقتصاد ایران چگونه بود ولی دولت نهم پشتوانه 16 سال کار اقتصادی دارد///
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 17/3/1388 - 0:47
nasimezayanderood
از نسل گل و نجابت و نور تویی
محمود زمان به وادی طور تویی
سوگند به واژه واژه دفتر عشق
محبوب ترین رئیس جمهور تویی

دولتت مقاوم ای تو احمدی نژاد
در پناه مهدی صاحب الزمان (عج)
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 16/3/1388 - 15:9
ALI_KADKHODAEI
نه بابا 50كمه باید بگوئید 1000درصد آرا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 16/3/1388 - 8:45
ناشناس
محبوب هر قوم و نژاد محمود احمدی نژاد . (البته به جز اشراف )
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 15/3/1388 - 22:58
حسين
بی شك انتخابات به دور دوم خواهد كشید ، و در دور دوم موسوی پیروز خواهد شد ( انشاالله‌)
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 15/3/1388 - 19:10
avinar1
احمدی نژاد...یک رئیس جمهور نمونه درتاریخ ملت ایران.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 15/3/1388 - 16:24
ناشناس
اواحمدی نژاداست مردانه درجهاداست
قلب تمام ملت برای اوستاداست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 15/3/1388 - 11:47
biabanzad
رای ما فقط احمدی نژاد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 14/3/1388 - 14:1
arazea
واقعا شجاع ترین رییس جمهور جهان احمدی نژاده پیشاپیش پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریك میگم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 14/3/1388 - 12:53
shaparak71ghasedak52
سه خصوصیت خوب وبرجسته دولت نهم درسخنان رهبرحکیم خطاب به رئیس جمهوروهیئت دولت دردیدارباایشان 2/6/87:خصوصیت اول:این دولت دولت کارحرکت واقدام است...خصوصیت وامتیازدوم:شعاروگفتمان کلی دولت است که منطبق برشعاروگفتمان امام وانقلاب است.
امتیازسوم:روحیه مردمی وخاکی این ملت است.ساده زیستی به خصوص درخودآقای رئیس جمهورخوب وبرجسته است"من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق"این وظیفه بنده وهمه است اگرچنانچه این خصوصیات رادرمجموعه دولت کنونی قدردانی وتشکرنکنیم طبعاخداراخوش نمی آید
التماس دعا
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 14/3/1388 - 8:26
ناشناس
(چیزه)آقای موسوی توان دفاع از خود را ندارند چگونه می توانند مدافع حقوق ملت باشند؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 14/3/1388 - 3:2