تبیان، دستیار زندگی
فضای اندوهبار ارتحال امام خمینی در همه جا سایه افکنده بود ، حتی غریبه ها هم، مویه می کردند و ناگاه خبر مسرت بخشی از سوی خبرگان آمد !!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبری که از غم و اندوهمان کاست

امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای

پس از رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)،خبرگان ملت،طی اجلاس ویژه ای،تصمیم تاریخی و تعیین کننده خود را درباره جانشینی حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب رهبر جدید اتخاذ کردند و حضرت آیت الله خامنه ای را به این سمت خطیر برگزیدند.

بینش روشن درباره اسلام و علوم اسلامی،قدرت استنباط در فقه و حقوق اسلامی، آگاهی و شناخت وسیع در مورد مسائل زمان و مقتضیات عصر حاضر و نیز شجاعت،تدبیر و مدیریت قوی در حضرت  آیت الله خامنه ای،موجب این انتخاب مجلس خبرگان بود. ایشان از مبارزان نخستین انقلاب از سال  1342 بوده و در پستهای عضو شورای عالی دفاع،حزب جمهوری اسلامی،امامت جمعه تهران، نمایندگی مجلس خبرگان و ریاست جمهوری و...مسوولیت داشتند. با اعلام خبر رهبری معظم له،  دل های مسلمانان شاد و دشمنان اسلام و انقلاب مایوس شدند.

براى این مسؤولیت، از خدا استمداد كردم و باز هم استمداد مى‏كنم و هر لحظه و هر آن، در حال استمداد از پروردگار هستم تا بتوانم این مسؤولیت را در حد وسع خودم - كه تكلیف هم بیش از وسع نیست - با قدرت و قوت و حفظ شان والاى این مقام، حفظ كنم و انجام بدهم. این، تكلیف من است كه امیدوارم ان شاء الله شمول لطف و ترحم الهى و دعاى ولى عصر (عج) و مؤمنین صالح باشم.

حضرت آیت الله خامنه اى بنا بر وصیت‏ حضرت امام «قدس سره»، در مجلس خبرگان و در برابر دیدگان مصیبت زده و حیرت آلود میلیونها ایرانى و  خارجى وصیت‏نامه سیاسى - الهى حضرت امام را قرائت نمودند و توانمند و رسا، آخرین توصیه ‏هاى جاودانه امام را به اطلاع همگان رساندند.  مردم وفادار، هشیار، متدین و انقلابى ایران، از ابراز بیعت و وفادارى و حق‏شناسى نسبت‏به انتخاب شایسته مجلس خبرگان نیز غافل نبودند و با دیدار رهبر جدید خود، هرگونه كج اندیشى و فرصت توطئه را از دشمن خارجى و ایادى داخلى او سلب كردند.

امام خمینی

خداوند حكیم، امر دیگرى را براى این ملت و حضرت آیت الله خامنه اى مقدر فرموده بود كه با رحلت‏ حضرت امام (ره)، این تقدیر جارى شد. حضرت آیت الله خامنه ‏اى، همچنان كه تمامى مسؤولیتها را به صورت تكلیف پذیرفته بودند، در قبال مسؤولیت رهبرى نیز تا آن‏گاه كه بر عهده ایشان تكلیف نشد، قدمى براى این مسؤولیت‏ برنداشته و حتى فكر آن را نیز نمى‏كردند.

چنانکه در این باره می فرمایند: براى این مسؤولیت، از خدا استمداد كردم و باز هم استمداد مى‏كنم و هر لحظه و هر آن، در حال استمداد از پروردگار هستم تا بتوانم این مسؤولیت را در حد وسع خودم - كه تكلیف هم بیش از وسع نیست - با قدرت و قوت و حفظ شان والاى این مقام، حفظ كنم و انجام بدهم. این، تكلیف من است كه امیدوارم ان شاء الله شمول لطف و ترحم الهى و دعاى ولى عصر (عج) و مؤمنین صالح باشم.

اما حضرت امام خمینى «قدس سره»، با روشن‏بینى الهى خود، اخلاص و توانایى حضرت آیت الله خامنه ‏اى را در اندازه‏هاى رهبرى ملت مى‏دیدند و گاه به اشاره و گاه به تصریح این موضوع را مطرح مى‏فرمودند.  در جلسه فوق العاده مجلس خبرگان كه پس از رحلت‏ حضرت امام (ره) تشكیل شد، بحث روى شوراى رهبرى بود كه حضرت آیت الله خامنه ‏اى هم با آن موافق بودند، اما قضاى الهى چیز دیگرى بود و اصرار مقام معظم رهبرى در آن مجلس، مبنى بر عدم پذیرش این مسؤولیت، به رغم استدلالهایى كه مى‏فرمودند، مقبول نیفتاد و رداى مبارك رهبرى امت‏ بر دوش تواناى ایشان قرار گرفت.

در شرایطى که خبرگان رهبرى، با سرعت و دقت، اقدام به انتخاب شایسته حضرت آیت الله خامنه ‏اى نمودند و معظم له نیز با توكل به خداى متعال آن را پذیرفتند،  دشمن نقشه ‏هاى شومى را براى پس از امام پیش‏بینى كرده بود و در تبلیغات مستمر رادیوها و مطبوعات بیگانه در مدت چند روزه دورانِ بیمارى حضرت امام، كاملاً این امر مشخص بود.

حضرت آیت الله خامنه ‏اى، در تشریح و توضیح توطئه دشمنان براى پس از رحلت امام بزرگوار (ره)، به فکر و تقواى مردم و معجزه الهى در خنثى كردن این توطئه ‏ها اشاره مى‏كنند و مى‏فرمایند: «با رحلت امام خمینى (ره) طیف وسیع دشمنان اسلام - كه در صفوف مقدم معارضه با جمهورى اسلامى بودند - این امید را پنهان نكردند كه جمهورى اسلامى در غیاب پدید آورنده و پروراننده‏ى خود، نیروى دفاع و رشد را از دست ‏بدهد و چون كودكى بى‏صاحب، احساس ضعف و درماندگى كند، یا به كلى از پاى درآید و یا به ناچار به دامان این و آن پناه برد! در محاسبات تنگ نظرانه‏ى دشمنان - كه همه بى استثناء اسیر محاسبات صددرصد مادى بوده و از فهم روابط معنوى و بركات ایمان و تقوا بى‏نصیبند - نمى‏گنجد كه معجزه‏ى الهى در طلیعه‏ى قرن پانزدهم، یعنى حكومت صلاح و دین و حیات دوباره‏ى ارزشهاى اسلامى، آن قله‏ى مرتفعى باشد كه دست آلوده‏ى بندگان هوا و هوس به آن نرسد و دیپلماسى زر و زور از به دام افكندن آن، عاجز بماند.»  

امام خمینی  کے ارتحال کا دن

حضور ده میلیونى مردم در تشییع بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران و هادى و مرشد خود، و انتخاب بموقع و شایسته آیت الله خامنه‏اى، معجزه الهى را به نمایش گذاشت و دشمن یك بار دیگر ناكام شد. هرچند دشمنان دلخوش كرده بودند كه حضرت آیت الله خامنه‏اى از اداره نظام در میان این همه دشواریها، توطئه‏ها و خباثتهاى جهانى و داخلى، ناتوان مانده و دیر یا زود سكان نظام از دست ولایت فقیه عادل، مجتهد، آگاه، مدیر و مدبر خارج شده و به آرزوى چند ساله خود خواهند رسید! اما آینده نشان داد كه حقیقتاً خبرگان رهبرى، به هدایت‏ خداوند و رهنمودهاى حضرت امام «قدس سره» برترین و صالحترین را انتخاب كرده است و راه امام در وجود رهبرى ایشان تداوم یافت و بیمه شد. پیامها و بیانات معظم له، نقطه امید دشمن را كور و امیدهاى ملت‏ بزرگ ایران را شعله ‏ورتر كرد. فریاد رساى ملت كه خطاب به امریكاى جنایتكار فرود مى‏آید، بخوبى نشان از تداوم راه امام دارد.

تنظیم توسط موسوی

گروه جامعه و سیاست