تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر بازرگانی با دفاع از سیاست‌های تنظیم بازار از سوی وزارت بازرگانی، از کاهش قیمت گوشت قرمز درسطح بازار خبر داد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قیمت گوشت قرمز، کم یا زیاد؟

گوشت قرمز

بخش اقتصاد- محمد علی ضیغمی معاون وزیر بازرگانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: گوشت قرمز با کاهش قیمت مواجه شده است، به خصوص در دام سبک، و نیاز بازار در این زمینه تأمین شده است.

به گفته ضیغمی تنها در تأمین گوشت گوساله، کشور تا حدودی با مشکل مواجه هستیم .مدیر عامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان علت عدم تأمین گوشت گوساله را خشکسالی‌ های چند سال گذشته و عرضه دام مولد به کشتارگاه ها اعلام کرد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی تصریح کرد: با واردات گوشت قرمز در کوتاه مدت و اصلاح نژاد دامی و تأمین زیر ساخت‌ها در میان مدت از گوشت گوساله نیز بی نیاز خواهیم شد.

معاون وزیر بازرگانی در ادامه، با تأکید بر این که سیاست دولت مداخله حداقلی در بازار است گفت: سناریو تنظیم بازار در راستای کمک به مداخله حداقلی در بازار اجرا می‌شود.

قیمت گوشت ران گوسفندی در خرده فروشی های سطح شهر بین 18 تا 20 هزار تومان، قیمت گوشت گوسفندی مخلوط 16 هزار و 500 تا 17 هزار تومان و قیمت لاشه گوسفندی 15 هزار و 500 تومان است.

با این حال به گزارش فارس مهدی غضنفری ضمن تایید اینكه قیمت گوشت گوسفندی هر كیلوگرم 20 هزار تومان است،‌ گفت: " مردم نباید گوشت كیلویی 20 هزارتومان بخرند لذا اگر تولیدكنندگانی هستند كه می توانند بازار را تنظیم كنند ما از حضور آنها استقبال می كنیم و برای آنها فرش قرمز پهن می‌كنیم ،لذا به جای اینكه تولیدكنندگان گوشت بحث رسانه‌ای راه می اندازند اگر می توانند با تولیدات خود بازار را تنظیم كنند جلو بیایند. "

همچنین روز گذشته وزیر بازرگانی اعلام كرد: " در مورد گوشت قرمز گوسفندی كاهش تولید بسیار جدی است و انتظار می رود تا دستگاه های تولیدی برنامه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند. چرا كه وقتی تولید نمی تواند نیاز بازار را فراهم كند دیگر بحث مطرح نیست بلكه باید سیاست های تولیدی جدی گرفته شود. "

با این حساب معلوم نیست باید به ادعای تنظیم قیمت گوشت قرمز توجه کرد و یا تصریح وزیر محترم بازگانی مبنی بر گران بودن گوشت و عدم همکاری تولید کنندگان. امید است که تا پیش از پایان ماه مبارک رمضان با همکاری میان دولت و تولیدکنندگان گوشت شاهد تنظیم واقعی قیمت گوشت قرمز باشیم تا مردم گوشت مرغ را به اجبار جایگزین گوشت قرمز نکنند

ریحانه حمیدی فر

گروه جامعه و ارتباطات