تبیان، دستیار زندگی
یدالله صادقی مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی با تشریح جزئیات کالابرگ‌های جدید.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کالابرگ های جدید در راهند

کالابرگ

بخش اقتصاد -یدالله صادقی مدیرکل دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت بازرگانی با تشریح جزئیات کالابرگ‌های جدید در گفتگو با مهر گفت: دو کالابرگ جدید را به زودی اعلام می شود که شامل روغن و قند و شکر است، این درحالی است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، به ازاء هر نفر 1200 گرم قند و شکر و 900 گرم روغن اختصاص خواهد یافت.

صادقی افزود: وزارت بازرگانی برای کالاهای اساسی در قالب کالابرگ تا پایان سال جاری، 300 میلیارد تومان منابع مالی درخواست کرده است که امیدواریم با توجه به نظر مساعد رئیس جمهوری، هرچه سریعتر اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: چنان چه امروز هم معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری منابع مالی لازم را تامین کند، وزارت بازرگانی می تواند حداکثر تا 10 روز آینده کالاها را در اختیار مردم قرار دهد.

به گفته صادقی، وزارت بازرگانی آمادگی لازم را برای اعلام کالابرگ روغن دارد و در مورد شکر نیز هماهنگی های لازم در حال انجام است.

به گزارش مهر، آخرین اعلام کالابرگ به چهارشنبه 5 اسفند سال گذشته برمی گردد که کالابرگ شماره 559 شهری قند و شکر برای خانوارها اعلام شد. با اجرای هدفمند ی یارانه‌ها در کشور احتمال حذف تدریجی کوپن از چرخه اقتصادی کشور وجود دارد

منبع : خبرگزاری مهر

تنظیم برای تبیان:

ریحانه حمیدی فر