تبیان، دستیار زندگی
بخش اقتصاد- بهره‌برداری رسمی از خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز کشور با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خط  لوله هفتم گاز سراسری

خط لوله گاز

بخش اقتصاد- بهره‌برداری رسمی از خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز کشور با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری صبح دیروز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، با بهره‌برداری از 907 کیلومتر خط لوله 56 اینچ خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز، پروژه گازرسانی به ایرانشهر به عنوان نخستین شهر استان سیستان و بلوچستان نیز به بهره‌برداری رسید.

با ساخت خط لوله هفتم سراسری کشور با ارزشی افزون ‌بر 17هزار میلیارد ریال، گاز مورد نیاز استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان تأمین می‌شود.

از سوی دیگر به منظور افزایش ظرفیت خط و فراهم کردن امکان صادرات گاز به سایر کشورها از طریق پاکستان، ساخت 9 ایستگاه تقویت فشار گاز در مسیر این خط لوله پیش‌بینی شده است تا ظرفیت انتقال روزانه آن از 50 میلیون به 110 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

همزمان با افتتاح این طرح، عملیات اجرایی احداث خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان به طول 260 کیلومتر به منظور توسعه گازرسانی به سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز با قطر 56 اینچ، فشار طراحی 1305 پوند بر اینچ مربع و طول 907 کیلومتر از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده است و با عبور از استان‌های بوشهر به طول 42 کیلومتر، فارس به طول 72 کیلومتر، کرمان به طول 153 کیلومتر، هرمزگان به طول 431 کیلومتر و سیستان و بلوچستان به طول 209 کیلومتر به ایرانشهر منتهی می‌شود.

تنظیم برای تبیان:

ریحانه حمیدی فر