تبیان، دستیار زندگی
این تکنیک به شما کمک می کند که اشیائی را که در جایی می گذارید،به راحتی به یاد بیاورید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا پیدا نمی شه؟

ذهن

تا حالا شده فکر کنی که مغزت فاسد شده یا مثل آهن زنگ زده؟

یا این که دچار فراموشی شدی؟

تاحالا شده فکر کنی موارد مهمی که برات ارزش حیاتی دارند یادت نمی آن؟

یا اینکه فکر کنی درس هایی که می خونی خوب متوجه نمی شی؟

پس این مطلب را تا آخر بخون . . .

کتابی است که شامل تکنیک های عمومی است که برای هر فردی می تواند مفید باشد از جمله روش های تند خوانی، تقویت حافظه، یادگیری بدون فراموشی، ترفند های محاسباتی تغذیه، برنامه ریزی، یادگیری زبان های خارجی و . . .

تقویت حافظه با قرار دادن اشیاء در جاهای مختلف

شاید تجربه کرده باشید. گاهی اوقات، شیئی را در جایی قرار می دهید اما بعد از مدتی که به آن احتیاج پیدا می کنید هرچه می گردید آنرا پیدا نمی کنید، در آخر بعد از جستجوی فراوان آنرا پیدا می کنید، می بینید که خودتان آنرا در آن محل قرار داده اید، آیا تا کنون چنین موقعیتی برای شما پیش آمده که چیزی را گم کنید و بعد از پیدا کردن آن به یاد آورید که خودتان آنرا در آن مکان گذاشته اید؟

اکنون تکنیکی را ارائه می کنیم که با انجام آن این مشکل رفع می شود.

یک شیئ کوچک مثل تیغ یک مداد تراش یایک چوب کبریت یا یک تکه کاغذ را بر می دارید و می روید در کتابخانه، یک کتاب را انتخاب می کنید، سپس آن شی کوچک را لابه لای یکی از صفحات کتاب قرار می دهید، شماره صفحه و نام کتاب را به خاطر می سپارید مثلا صفحه 142 از کتاب . . . و با تلقین اینکه فراموش نمی کنم، حافظه من قوی است و چند بار تکرار آن می روید و روز بعد که به سراغ کتابخانه می آیید به یاد دارید که آن شیئ را لای کدام صفحه از کدام کتاب قرار داده اید آن شیئ را بر می دارید و لای یک کتاب دیگر با یک شماره صفحه دیگر قرار می دهید و مجددا فردا همین کار را تکرار کنید، این کار را ده پانزده روز تکرار کنید، نا خود آگاه این حس در شما تقویت می شود که چیزی را درجایی قرار می دهید به همه جزئیات توجه و دقت کنید و تکنیک خوبی برای تقویت حافظه است.

ذهن

برای خرید کتاب چگونه ذهن برتر داشته باشیم؟ کلیک کنید.

تنظیم: حاجی محمد علی


برای خرید کتب روانشناسی کلیک کنید.

برای خرید کتب خانواده کلیک کنید.

برای بازدید و خرید از فروشگاه تبیان کلیک کنید.