تبیان، دستیار زندگی
شما خیلی خواب آلوده هستید. این حالت در بهار ممکن است، یک نوع آلرژی فصلی باشد. گرده افشانی گل ها و گیاهان، از شروع فصلی همراه با عطسه و گرفتگی بینی خبر می دهد. دکتر MICHAEL ROWE ( مایکل رو ) رئیس مرکز آلرژی و آسم در میشیگان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا در بهار احساس خواب آلودگی می کنید؟

شما خیلی خواب آلوده هستید. این حالت در بهار ممکن است، یک نوع آلرژی  فصلی باشد. گرده افشانی گل ها و گیاهان، از شروع فصلی همراه با عطسه و گرفتگی بینی خبر می دهد.

دکتر MICHAEL ROWE ( مایکل رو ) رئیس مرکز آلرژی و آسم در میشیگان می گوید : افرادی که آلرژی ( حساسیت  ) فصلی دارند، حتی بدون مصرف دارو، احساس خستگی می کنند.

او یک سال بیشترین مقدار گرده گیاهان را در شهر DETROIT آمریکا اندازه گیری کرد که دریافت در عرض چند هفته بیشترین مقدار گرده افشانی را داشتند.

عده زیادی از رانندگان متروی این شهر دچار آلرژی هستند. این افراد در ترافیک ، چشمهایشان را می مالند، موقع نفس کشیدن، بینی اشان صدا می دهد و نیز دچار عطسه ، گرفتگی بینی و خمیازه می شوند . این افراد موقع رانندگی دچار عطسه فراوان و حتی بیهوشی می شوند.

فصل بهار باعث خواب آلودگی  شما می شود و مثل فردی که ماده مخدر مصرف کرده باشد، خمار هستید. در حالت آلرژی  ، بدن نسبت به یک ماده خارجی واکنش نشان می دهد. غیر از خواب آلودگی، سایر علائم آلرژی شامل سوزش چشم ها و آب آمدن از آنها، گرفتگی و آبریزش بینی  ، سرفه و عطسه است.

بدن، برای مقابله با آلرژی انرژی زیادی را صرف می کند که باعث ضعیف شدن فرد می شود. همچنین گرفتگی بینی در خواب، فرد را خسته می کند. افراد برای رفع حالت آلرژی، معمولاً آنتی هیستامین مصرف می کنند. بعضی آنتی هیستامین ها باعث سردرد مداوم در صبح می شوند و فرد را خواب آلوده می کنند. مصرف آنتی هیستامین باعث خواب آلودگی شما در محل کار می شود.فقط دو آنتی هیستامین کلاری تین (CLARITIN) و اَلگرا (ALLEGRA ) ایجاد خواب آلودگی نمی کنند و با تجویز پزشک، فروخته می شوند.

حتی اگر کسی با مصرف آنتی هیستامین، احساس بدی نداشته باشد، ولی حافظه کوتاه مدت و مهارت های حرکتی او آسیب می بیند. پس چه کار باید کرد؟

بایستی به پزشک مراجعه کنید تا وی دارویی را که باعث خواب آلودگی نمی شود، برای شما تجویز کند. در منزل، محل کار و اتومبیل خود، هوا را طوری تهویه کنید که مقدار گرده گل ها و قارچ های گیاهی کاهش یابد.

اگر آنتی هیستامین مصرف می کنید و یکی از عوارض مصرف آن در بروشور، خواب آلودگی ذکر شده است، هرگز در این حالت رانندگی نکنید. صبر کنید. بارندگی و هوای سرد مثل یک عایق بر روی گرده ها عمل می کند و میزان آلرژی را کاهش می دهد.

منبع : WWW.FREEP.COM/NEWS/HEALTH

مترجم : ولدخانی – کارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.