تبیان، دستیار زندگی
هر سال در کشور ما اولین پنجشنبه ی ماه اسفند را روز ملی سلامت مردان می نامند که امسال مصادف است با ششم اسفند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به بهانه روز ملی سلامت مردان

ویزیت رایگان برای آقایان

روز ملی سلامت مردان

هر سال در کشور ما اولین پنجشنبه ی ماه اسفند را "روز ملی سلامت مردان" می نامند که امسال مصادف است با ششم اسفند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محمدرضا مجدی مدیر كل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در نشست خبری روز ملی سلامت مردان بیان کرد: برخی از مشکلات در میان زنان و مردان مشترک بوده اما برخی دیگر مانند مصرف دخانیات، استرس شغلی، کارهای سخت، حوادث شغلی و بعضی بیماری های واگیردار چون ایدز، در آقایان بیشتر از زنان است.

مجدی افزود: هدف از برگزاری روز ملی سلامت مردان این است که به عوامل خطر سلامت مردان توجه بیشتری شود.

وی همچنین گفت: بروز سرطان در مردان بیشتر از زنان است؛ طبق آمار نظام ثبت سرطان كشور در سال 84، سرطان پوست 16/97درصد، سرطان معده 13/43 درصد، سرطان مثانه 10/36درصد، سرطان پروستات 8/63درصد و سرطان روده بزرگ 7/19درصد، جزء پنج سرطان اول مردان كشور هستند.

مدیر كل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس افزود: بر اساس نظام ثبت سرطان در سال 1384، 31 هزار سرطان در مردان و 24 هزار مورد سرطان در زنان بروز کرده است.

294 خانه سلامت در محله های تهران وجود دارد

گل مکانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران همچنین در ادامه ی این نشست افزود: شهرداری تهران در راستای سیاست گذاری وزارت بهداشت و درمان برنامه های مختلفی را در حوزه سلامت در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: به ازای هر محله، یک خانه سلامت وجود دارد که در جهت ارتقای فرهنگ سلامت شهروندان فعالیت می ‌كنند.

گل مکانی ادامه داد: برای توانمند سازی مردان در دوران بازنشستگی برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است که برگزاری برنامه های نمادین آموزشی، راهکارهای مقابله با ایدز، توجه به سلامت مردان در سراسر محلات، مساجد، مدارس، فرهنگسرا و کانون های مرتبط از یک اسفند تا شش اسفند برگزار می شود.

اعلام آمادگی ویزیت رایگان در روز ملی سلامت مردان

سید جلیل حسینی، رئیس انجمن ارولوژی ایران در این راستا افزود: اطلاع رسانی به مردم برای کاهش بیماری در دستور کار همه سازمان های مسئول است تا به این بحث، قوی تر پرداخته شود چرا که امروزه با اطلاع رسانی‌ های صورت گرفته و روش ‌های تشخیصی جدید، این بیماری ‌ها در مراحل اولیه، شناسایی و درمان می‌ شوند.

مردان سالم - جامعه پویا- آینده روشن

وی ادامه داد: روز ملی سلامت مردان برای چهارمین سال متوالی در حال اجرا برای پیشگیری و به حداقل رساندن بیماری در مردان است.

حسینی افزود: سیاست گذاری این طرح اطلاع رسانی از طریق پمفلت است اما در این راستا مشاوره درمانی وسیعی برنامه ریزی شده است و امیدواریم در این راستا افزایش سلامت مردان حاصل شود.

وی گفت: سرطان مثانه رتبه سوم یا چهارم سرطان‌ ها را در مردان به خود اختصاص داده است. سرطان را می‌ توان در مراحل اولیه به راحتی و با مشاهده ی خون در ادرار تشخیص داد و با اقدام درمانی مناسب، بیمار می ‌تواند از طول عمری بیشتری برخوردار باشد.

رییس انجمن ارولوژی ایران تصریح کرد: برنامه اصلی وزارت بهداشت در روز ملی مردان آگاهی و اطلاع ‌رسانی مردان در زمینه سلامتی مردان است. با توجه به 800 ارولوژیست در کشور، 60 درصد آن ها اعلام آمادگی ویزیت، به صورت رایگان کرده اند.

حسینی افزود: این طرح به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری انجمن اورولوژی ایران، انجمن پزشکان عمومی ایران و سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور، به منظور توجه بیشتر به سلامت مردان برگزار می شود؛ روز ملی سلامت مردان، اولین بار به پیشنهاد انجمن اورولوژی ایران در سال 1385 برگزار شد.

طرح پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان پروستات در كشور از سال آینده

رمضانی رییس اداره سرطان وزارت بهداشت در ادامه ی نشست در خصوص طرح پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان پروستات بیان کرد: در آستانه ی روز ملی سلامت مردان، طرح پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان پروستات در كشور از سال آینده آغاز خواهد شد تا عوامل خطر سلامتی در مردان جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری مركز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران برای مردان كشور از سال آینده اجرا خواهد شد.

اگر می خواهید با پزشکان سایت درباره بیماری های مردان مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

روز ملی سلامت مردان

بهترین راه برای لاغر کردن مردان!

خوراکی‌های فوق‌العاده برای آقایان

آقایان بالای 40 سال مراقب باشند

مرد است و چهره‌اش؟!

ریزش موی سر در آقایان

5 راهکار برای افزایش طول عمر مردان

علائمی که آقایان باید جدی بگیرند

چرا زنها بیشتر از مردها عمر می كنند؟

پوکی استخوان در مردان

یائسگی در مردان و زنان

آقایان بخوانند!

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.