• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
  • تعداد بازديد :
  • 4484
  • دوشنبه 11/1/1382
  • تاريخ :

WHO از کاهش تمایل به مصرف نمک در غذاها خبر می دهد

نمکدان

اخیراً تلاش می شود نمک در غذاهای فرآیند شده به کار نرود و این به خاطر خبرها و تحقیقات مکرری است که نشان می دهد این عمل موجب کاهش فشار خون و کلسترول و کاهش 50 درصدی بیماری های قلب و عروق می گردد.

محققان سازمان بهداشت جهانی اذعان می کنند که با آموزش گروهی و وضع قوانین کاهش محتوی نمک در غذاهای فرآیند شده و تلاش خود افراد برای کاهش فشار خون و کلسترولشان، می توان از بروز سکته ها و بیماری های قلبی درهمه جای دنیا پیشگیری کرد.

نتیجه بررسی های بین المللی، نشان می دهد با کنترل فشار خون و کلسترول، احتمال بروز سکته صفر درصد خواهد بود

و از آنجایی که مصرف نمک بیش از اندازه ، فشار خون را بالا می برد، بعضی دولت ها و صنعتگران، داوطلب حذف نمک از غذاهای فرآیند شده هستند.

در صورتی که عامه مردم نمک غذای خود را کاهش دهند تاثیر آن بسیار بیشتر از عملکرد دولت و یا کارخانه هاست. با کمک افراد جامعه، صنعتگران و دولت، می توان سکته های قلبی را تا 50 درصد کاهش داد.

 World Health organization *

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
یک دوست
فوق العاده (محشر)بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 24/7/1387 - 18:18