تبیان، دستیار زندگی
اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید كه سالاد را در انتهای غذای خود می‌خورید بهتر است بدانید كه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند كه خوردن یك كاسه سوپ كم‌ كالری یا سالاد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش از غذا سوپ و سالاد بخورید

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید كه سالاد را در انتهای غذای خود می‌خورید بهتر است بدانید كه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند كه خوردن یك كاسه سوپ كم‌ كالری یا سالاد، پیش از شروع غذای اصلی، برگ برنده‌ای برای كاهش وزن به شمار می‌آید.

مردی در حال خوردن سالاد

این نتایج از بررسی 8 برنامه غذایی كاهش وزن محبوب در آمریكا كه مصرف‌ كنندگان آنها تحت بررسی بالینی قرار گرفته‌اند، به دست آمده است.

محققان نتایج حاصله را پس از 3 ، 6 و 12 ماه بررسی به دست آورده‌اند و جالب است بدانید كه برای این بررسی حداقل 40 نفر از مصرف كنندگان، هر یک از رژیم های غذایی را امتحان کرده اند.

البته در تمام این بررسی‌ها، رژیم ولومتریك باربارارولز - متخصص تغذیه در آمریكا - در صدر قرار داشت. این رژیم، مصرف ‌كنندگان را به خوردن غذاهای كم كالری و پُر كردن رژیم غذایی با میوه و سبزی تشویق می‌كند. نكته قابل توجه در این رژیم، این است كه خوردن یك كاسه سوپ كم‌ چربی یا سالاد، پیش از غذای اصلی از اصول این رژیم به شمار می‌آید.

البته این استراتژی در سایر رژیم‌های مورد بررسی چندان آشكار نبود، اما كاهش كالری دریافتی و افزایش مصرف مواد غذایی كم كالری نظیر سبزی‌ها و میوه‌ها كه احساس گرسنگی را مهار می‌كنند، در تمام آنها به چشم می‌خورد.

نكته دیگری كه به عنوان ارزش برای كاهش وزن مناسب مطرح شده بود، نقش مراقبین بهداشتی و كسانی بود كه كاهش وزن افراد را کنترل می کردند.

البته جلسات هفتگی كه به بررسی كاهش وزن در رژیم گیرنده‌ها می‌پردازد، در ایجاد انگیزه و حمایت از ایجاد تغییر در رژیم غذایی و تحرك افراد مفید و موثر است.

در پایان این بررسی نیز، برترین راهكارهای كاهش وزن كه بر اساس تحقیقات و آمار و ارقام مركز ملی كنترل وزن در آمریكا به دست آمده بود، این طور بیان شد(چنان كه پیروی كنندگان از آنها حداقل 5/13 كیلو وزن كم كرده بودند و این كاهش وزن را حداقل یك سال حفظ كرده بودند):

1 -  حتماً صبحانه بخورید و آن را وعده اصلی غذایی روزانه قرار دهید.

2 -  ورزش را شروع كنید.

3 -  برنامه غذایی‌تان را از مواد غذایی كم كالری و كم حجم با تعداد وعده‌های زیاد انتخاب كنید.

4 -  طبق برنامه ی كاهش وزن تعیین شده، پیش بروید.

صدف كوه‌كن

* مطالب مرتبط :

راه های افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغر شدن

عاملی مهم در کاهش وزن

اثرات پیاده روی در کاهش وزن

تا می توانید میوه و سبزی بخورید

اشتباهات مردم در غذا خوردن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.