راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

  • تعداد بازديد :
  • 6385
  • يکشنبه 16/6/1382
  • تاريخ :

رابطه دیابت با مصرف زیاد سوسیس و كالباس


محققان اعلام كردند  رژیم غدایی سرشار از سوسیس و كالباس خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در مردان حدود 50 درصد افزایش می دهد .

گروهی از پژوهشگران دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه  هاروارد ، عادت غذایی هزاران مرد را بررسی كردند و دریافتند در كسانی كه زیاد سوسیس و كالباس مصرف می كنند ، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم 46 درصد بیشتر از كسانی است كه این مواد را كمتر مصرف می كنند .

دكتر فرانكهو تهیه كننده گزارش این تحقیق كه در مجله بهداشت " دیابتها " منتشر شده گفت" ما توصیه نمی كنیم این مواد غذایی به كلی از غذای مردم حذف شود ، بلكه پیشنهاد ما آن است كه مردم تعداد دفعات مصرف این نوع گوشتها را كاهش دهند . "

به گفته این محقق بیشترین احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم مربوط به كسانی است كه در هفته ، دو وعده یا بیشتر سوسیس و كالباس مصرف می كنند .

این گزارش علمی نتیجه جمع آوری اطلاعات در مورد 42 هزار و 504 مرد ( 40 تا 70 ساله ) سالم بدون دیابت ، بیماری های قلبی و یا سرطان است.

به گفته دكتر "هو"  كشیدن سیگار ، چاقی ، میزان مصرف چربی و تحرك جسمانی نیز در این تحقیق مورد توجه قرار گرفتند و بر این اساس تعدیلات صورت گرفته است . پس از این تعدیلات روشن شد كه مصرف زیاد سوسیس و كالباس عامل مستقلی برای ابتلا به دیابت است .

آخرین نظرات کاربران
دلارام صفری
خوبه ولی اگه میشه مطالب بیشتری راجع به سوسیس و کالباس بنویسید.
پاسخ تبیان :
سه شنبه 13/9/1386-19:37