تبیان، دستیار زندگی
با اینكه مسواك‌های فانتزی و گران‌قیمت، روز به روز فضای بیشتری را در ویترین‌ داروخانه‌ها و مغازه‌ها اشغال می ‌كنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جولان مسواك‌های فانتری

مسواک

با اینكه مسواك‌های فانتزی و گران‌قیمت، روز به روز فضای بیشتری را در ویترین‌ داروخانه‌ها و مغازه‌ها اشغال می ‌كنند، اما در این میان همچنان كالاهایی به چشم می‌ خورند كه هیچ‌ اطلاعات ضروری روی برچسب‌های اصلی و ترجمه‌ شده آنها یافت نمی‌ شود.

برای نمونه چندی است كه تولید‌كنندگان مسواك، رگ خواب خریداران را یافته و فقط به تزئین سر و شكل مسواك‌ها می ‌پردازند و اطلاعاتی همچون میزان نرمی و سفتی مسواك به عنوان یكی از ضروری‌ترین ملاك‌های خرید، روی این محصولات درج نمی ‌شود.

این در حالی است كه كارشناسان پیوسته توصیه می ‌كنند افرادی كه دارای دندان و لثه‌های حساسی هستند، حتماً باید از مسواك‌های نرم (soft) استفاده كنند، اما متأسفانه همانطور كه یادآوری شد در حال حاضر اغلب مسواك‌های تولید و عرضه شده در سطح شهر فاقد برچسب‌های دارنده این اطلاعات هستند.

علاوه بر این از آنجا كه بازار، این روز‌ها مملو از كالاهایی با مارك‌های متفرقه است، توجه به لزوم وجود برچسب‌های مربوط به مجوز ساخت و پروانه بهداشت از جمله موارد مهمی است كه باید در خرید مسواك رعایت شود، زیرا ممكن است محصولات متفرقه دارای الیافی باشند كه نه تنها به سلامت دندان كمك نمی کنند، بلكه با ساییدن مینای دندان، آسیب‌های جدی نیز به آن وارد كنند.

متأسفانه تمامی موارد مربوط به نبود اطلاعات كافی روی برچسب خمیر‌دندان‌ها نیز مشاهده می ‌شود. در حال حاضر بسیاری از خمیر‌دندان‌های خارجی در واقع سفید‌كننده و جرم‌گیر هستند و برخی از آنها چنانچه به صورت روزانه و مداوم مورد استفاده قرار گیرند، آسیب‌های جدی به دندان‌ها وارد می‌ كنند.

همچنین خریداران باید هنگام خرید مسواك، به اصلی یا تقلبی بودن مسواك‌ها به ویژه مارك‌های معروف توجه كنند.

منبع: روزنامه همشهری

*مطالب مرتبط:

مسواک جدید بدون خمیر دندان

صحیح مسواک زدن(با تصاویر)

مشخصات یک مسواک مناسب

آیا جرمگیری باعث آسیب به دندان ها می شود

مواد سفیدكننده دندان: مفید یا مضر؟

لبخندی زیبا با دندان هایی سفید

پوشاندن شیار دندان ها

چگونه فلوراید از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند؟

ضرورت نگهداری از دندان ها

مواد غذایی موثر در پوسیدگی دندان و جلوگیری از آن 

شناخت علل پوسیدگی دندان

علت دندان درد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.