تبیان، دستیار زندگی
اسمش سوسول‌بازی نیست، بُخور و گذاشتن ماسك و این‌جور كارها نه تنها سر حالتان می ‌آورد بلكه برای سلامت پوستتان مهم است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین ماسک ها برای پوست

ماسک

اسمش سوسول‌بازی نیست، بُخور و گذاشتن ماسك و این‌جور كارها نه تنها سر حالتان می ‌آورد بلكه برای سلامت پوستتان مهم است، یك بار امتحان كنید، ضرر ندارد. هزاران نوع ماسك وجود دارد، بهترین نوع ماسك‌ها، ماسك‌های حاوی میوه یا آبمیوه و... هستند. این‌ها چند مدل از ماسك‌ها هستند:

ماسك جوانه گندم:

جوانه گندم را آسیاب كنید و با شیر یا ماست آرام‌آرام مخلوط كنید. پس از بُخور دادن، این ماسك را با حركات دورانی از پایین به بالا روی پوستتان بمالید. پس از 10 دقیقه، قطعات خشك آن را از روی پوست بردارید و پوستتان را بشویید. این ماسك باعث لایه‌برداری از سطح پوست و شادابی پوست می ‌شود.

ماسك‌های محرك پوست:

این ماسك‌ها حاوی اسیدهای میوه، خاك رس و سیلیس هستند كه با خشك شدن بر روی پوست، مواد چربی و مواد زاید پوست را به خود جذب كرده و از سطح پوست جدا می‌ كنند.

بلافاصله پس از بُخور دادن می ‌توانید از این ماسك استفاده كنید. مواظب باشید كه این ماسك را در ناحیه ی چشم و دور لب‌ها استفاده نكنید، چون پوست این مناطق بسیار حساس و لطیف است. لذا بهتر است روی چشم‌ها را با دو تكه پنبه ی آغشته به شیر یا دو قطعه خیار بپوشانید.

در زمان استفاده از ماسك بهتر است آرامش داشته باشید و دراز بكشید. بعد از20 دقیقه ماسك را خیلی آرام از روی پوست جدا كنید. سپس ابتدا پوست را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز و تمیز شده و سپس با آب سرد، صورت را بشویید تا منافذ پوست مجدداً بسته شوند.

ماسك عسل و زیتون:

یك قاشق مرباخوری عسل گرم را با یك زرده ی تخم‌‌مرغ كاملا زده شده به آرامی مخلوط كنید. چند قطره روغن زیتون و آبلیموی تازه به این مواد اضافه كنید. ماسك لایه‌بردار شما حاضر است.

ماسك توت‌فرنگی و سركه سیب:

سه عدد توت‌فرنگی را شسته و تمیز و له كنید. دو قاشق سركه سیب به آن اضافه كنید و این دو را خوب با هم مخلوط كنید و 2 تا 3 ساعت آنها را در یك ظرف دربسته نگه‌ دارید.

سپس مخلوط مورد نظر را صاف كرده و بر روی پوست بگذارید. این ماسك لایه‌بردار است و سبب رفع كدورت و تیرگی پوست و حذف چربی اضافی آن می‌ شود.

سس مایونز:

تعجب نكنید این هم یك ماسك عالی و مرطوب‌كننده ی مناسب برای پوست است.

ماسك ماست:

ماست با هر نوع آبمیوه‌ای برای رفع التهاب و سرخی پوست ناشی از جوش مفید است.

ماسك ریواس له شده و سركه سیب:

برای درمان لك‌، جوش‌ و رفع كك و مك بسیار مفید است.

برای پوست‌های چرب، ماسك‌های حاوی خاك رس مناسب هستند. برای پوست‌های خشك و طبیعی بهتر است از ماسك‌های مرطوب‌كننده استفاده كنید. در صورتی كه پوستتان بسیار حساس و خشك است به جای بُخور و ماسك بهتر است از كمپرس استفاده كنید.

یاسمن شریعتی- منیره سیف‌اللهی

*مطالب مرتبط:

محلول گیاهی پاک‌کننده صورت

بهترین رژیم غذایی برای پوست شما

پوستی زیبا با مصرف آنتی اكسیدان

حفظ سلامتی پوست با تغذیه مناسب

ماسک های زیبایی و تأثیر آنها بر پوست

ماسك انگور؛ شاداب كننده و تقویت كننده پوست

ماسك صورت برای پوست چرب و جوش دار

شفافیت پوست با عسل

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.