تبیان، دستیار زندگی
پشت میز نشینی، تحرك نداشتن، كار مداوم با رایانه، بلند كردن بار سنگین، كهولت سن و... همه و همه دست به دست هم می ‌دهند تا افراد به بیماری های استخوانی و مفصلی دچار شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی‌ تحركی پرهزینه

کمردرد

پشت میز نشینی، تحرك نداشتن، كار مداوم با رایانه، بلند كردن بار سنگین، كهولت سن و... همه و همه دست به دست هم می ‌دهند تا افراد به بیماری های استخوانی و مفصلی دچار شوند

زندگی ماشینی در كلان شهر‌ها از جمله دلایل مشكلاتی نظیر كمر درد و پا درد است. همچنین كار با رایانه خیلی‌ها را به گردن درد دچار كرده است. این در حالی است كه تحقیقات نشان می‌ دهد كمر‌ درد یكی از پر هزینه‌ترین درد‌های جهان است و در طول سال بسیاری از كارمندان به دلیل كمردرد سر كار حاضر نمی ‌شوند.

علاوه بر این دردهایی نظیر زانو درد برای درمان به زمانی طولانی نیاز دارند و در صورت دچار شدن افراد به درد‌های مفصلی و استخوانی مزمن، میزان بهره‌وری آنها به طور قابل ملاحظه‌ای كاهش می‌ یابد. با توجه به این نكته و هزینه سنگین درمان، پیشگیری از دچار شدن به این نوع دردها اهمیت ویژه‌ای دارد.

کمردرد

كارشناسان بر این باورند كه ورزش و تحرك بدنی تا حدود زیادی از بروز این درد‌ها جلوگیری می‌ كند و البته توجه به نحوه نشستن و ایستادن و بلند كردن اشیا حائز اهمیت است. این در حالی است كه با توجه به فراگیرشدن درد‌های مفصلی ، تولید كنندگان هم انواع و اقسام محصولات ارتوپدی نظیر كمربند، زانو بند، مچ بند و... را روانه بازار كرده‌اند تا جایگزین باندهای كشی قدیمی شوند كه اغلب برای بستن دست و پا استفاده می‌ شد.

این محصولات بسته به كارآیی و كیفیت خود قیمت‌های متفاوتی دارند و باید توجه داشت برخی از این محصولات مانند مسكن عمل كرده و خاصیت درمانی ندارند. با این حال استفاده مداوم از برخی از این وسایل ارتوپدی در نهایت منجر به برطرف شدن عارضه خواهد شد البته در كنار انجام حركات ورزشی كه توسط پزشك متخصص تجویز می‌ شود.

همچنین باید توجه كرد كه مصولات بی‌كیفیت و تقلبی نیز در بازار فراوان است كه به اسم محصولات پرفروش به فروش می‌ رسند. به هر حال با وجود در دسترس بودن این محصولات باید توجه داشت كه فاصله گرفتن از زندگی كاملا ماشینی و ورزش كردن درد‌های مفصلی و استخوانی  را به میزان قابل توجهی كاهش می ‌دهد.

*مطالب مرتبط:

حرکات ورزشی پشت میز کار

135 درجه را فراموش نکنید

توصیه هایی پزشکی برای كارمندان پشت...

دردهای ناشی از کار با کامپیوتر

شاغلینی كه كمردرد می گیرند...

بایدها و نبایدها در درد مفاصل

اثرات مثبت ورزش بر روح و روان

تأثیر ورزش در التهاب مفاصل ( آرتریت)

شیوه کاهش قولنج مفاصل

نقش ورزش در کنترل وزن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.