تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: پیاز كوچك خردشده 1عدد قارچ خردشده 150 گرم گوشت چرخ شده 450 گرم مغز نان سبوس دار 50 گرم سبزیجات خشك مخلوط 1 قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپخوری آرد برای فرم دادن به همبرگر مقدار كمی نمك و فلفل به اندازه كافی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همبرگر با قارچ

مواد لازم:

پیاز كوچك خردشده

1عدد

قارچ خردشده

150 گرم

گوشت چرخ شده

450 گرم

مغز نان سبوس دار

50 گرم

سبزیجات خشك مخلوط

1 قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی

1 قاشق سوپخوری

آرد برای فرم دادن به همبرگر

مقدار كمی

نمك و فلفل

به اندازه كافی

نان همبرگری كوچك

8 عدد

كاهو و سس دلخواه برای سرو كردن

به میزان لازم

روغن برای سرخ كردن همبرگر

كمی

طرز تهیه :

پیاز و قارچ را در دستگاه خردكن یا چرخ گوشت 3-2-1 بریزید ودستگاه را روشن كنید تا پیاز و قارچ خوب خرد شوند. گوشت، مغزنان، سبزی خشك، رب گوجه فرنگی و نمك و فلفل را اضافه كنید و چند ثانیه دیگر دستگاه را روشن كنید تا مواد خوب مخلوط شوند.

این مخلوط را به هشت قسمت مساوی تقسیم كنید. دست ها را به كمی آرد آغشته كنید و هر یك از این قسمت ها را با دست به صورت یك همبرگر گرد و صاف درآورید.

روغن را در تابه ای داغ كنید و همبرگرها را در روغن سرخ كنید تا دو طرف آنها برشته شوند. می توانید آنها را به جای سرخ كردن در تابه در گریل كباب كنید. همبرگر را به صورت داغ با نان همبرگری، كاهو و سس دلخواه سرو كنید.

نكات تغذیه ای :

بهتر است تا جایی كه برایتان امكان دارد این نوع غذاها مثل همبرگر را خودتان در منزل تهیه كنید و از خرید آن از بیرون منزل دوری كنید. چون نوع آماده ی آنها غیر از گوشت، دارای مواد نگهدارنده ای هستند كه برای افرادی دچار ناراحتی معده و كودكان مناسب نمی باشد.

قارچ استخوان ها را تقویت می كند، خستگی را رفع می كند و كمبود ویتامین " د" را جبران می كند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.